Aku duduk di atas katil kembali. Lalu hanndphone aku berbunyi. Message masuk. Pantas aku mencapai telefon aku yang ada sebelah ku. Aku scroll screen lalu menekan WhatsApp. Dari group. Petang ni jalan au dekat mall biasa. Dari Iskandar. Aku hanya type ok. Lalu aku menletakkan telefon ku di sebelah ku. Aku bangun dari duduk ku. Dan menlangkah ke pintu..
.
.
Di library.
Aku mencari buku di situ. Tujuan aku ke sini saja nak baca buku. Bosan pula aku duduk dekat bilik aje. Tiba tiba bunyi pintu terbuka terbunyi. Ada orang masuk disini. Kelibat seseorang terlihat. Aldo. Aku ketap gigi. Apa dia buat dekat sini? Annoying.
Dia datang dekat kearahku. Aku hanya diam. Dia sudah di depan ku. Kami diam sebelum seseorang memulakan percakapan. Akhirnya Aldo bersuara.
"Kau buat apa dekat sini?" Soal Aldo.
"Well.. Bukan urusan kau kan? Buat apa semak?" Aku lontarkan ayat ayat itu. Marah? Aku dah tak kesah. Suka hati dialah marah ke apa ke. Yang penting aku dapat buat dia marah.
"Kau tak payah ego sangat boleh tak?aku tahu tujuan kau masuk dekat family ni. Jangan ingat aku tak tahu, Diego." Ujar Aldo. Dia dah tahu? Not surprise. Aku tahu dia akan tahu semuanya. Even rahsiah sekarang aku pun dia tahu.
"And? Aku tak peduli kau tahu ke tak. Aku akan tetap cuba memalukan nama orang tua tu. Dia nak aku jadi anak dia semula, kan? So dia kenalah hadap aku ni.." Balasku dengan bangga.
"Suka hati kau lah. Aku just nasihat. Kurangkan ego tu, jangan di sebabkan masa lalu kau nak jadi bodoh macam ni." Ujar Aldo. Lalu dia pusingkan badan dan mengatur langkah. Bayangan Aldo sudah hilang. Ego. Apa yang dorang sebukkan cakap pasal ego? Dah dua orang cakap macam tu.
Benci betul aku. Dia tak sedar ke dia yang ego? Dorang yang bagi trauma Kat aku. Tapi seakan akan aku yang paling salah di sini. Bodoh.
Aku mencapai telefon yang ada di meja bulat itu. Lalu aku menekan WhatsApp. Mencari contact Riana. Jumpa. Pantas aku menekan logo call yang ada disitu. Ringing. Aku menunggu tuan telefon menjawab panggilan itu. Akhirnya panggilan itu diangkat."Asal?" Soal Riana.
"Kau boleh tak balik sekarang?" Soal ku balik. Aku tidak menjawab soalan dia itu dahulu. Dia diam dahulu. Dapat dengar dia menhembus nafas.
"Tak, aku ada race hari ni.. Asal?" Balas Riana. Percaya cakap aku lepas aku cakap macam ni dia akan batalkan race dia tu.
"Yeke? Tak pela.. Hari ni aku nak pergi mall dengan Iskandar dan Adam. Dorang ajak member juga. Member lain pun aku dah ajak.. Kalau kau tak dapat tak pela. Aku faham." Ujarku.
"Eh! Tak pela aku boleh lah pergi tiba tiba race dibatalkan. Aku balik sekarang!" Pantas aje dia batalkan race dia. Apa aku cakap? Dia ni tak boleh kalau ada lelaki.. Itu aje cara untuk dia setuju.
.
.
.
Riana sudah sampai ke rumah. Laju betul betina ni bawa motor! Risau accident je dia ni.. Kang siapa nak lanje aku makan? Hehe..
"Aku tukar baju dulu au!" Ujar Riana. Laju dia masuk kedalam kamar mandi. Teruk benoh! Nak je lempang. Tadi kemain busy. Cakap pasal jantan terus hilang busy dia tu! Aku hanya tunggu di depan pintur. Tunggu Riana. Aku dah siap awal awal. Kena tunggu minah ni siap lah!
Dia ni kalau bersiap lepak ngan kawan tak lama. Kalau ada laki mesti akan lama! Make up dia tu. Banyak mengambil masa. Nak aje aku sepak muka betina ni! Make up simple dahlah ni berjam jam. Kau ingat aku driver kau ke apa?
Setelah berjam jam aku menunggu perempuan ni akhirnya dia dah siap. Sampai pun! Nak aje aku datang dekat dia balik dia dekat luar. Dia ingat kaki aku tak Sakit ke tunggu dia ni!
"Lama sangat, kau ni. Kau ingat aku ni driver kau ke nak kena tunggu kau hah?" Ujarku dengan nada tidak puas hati. Yela kurang sejam aku tunggu! Nasib gerak awal sikit. Sebab aku tahu dia akan amik sejam!.. Dah hafal aku dengan ruten dia.
"Hehe, sorry! Jomlah! Takut lambat." Balas Riana. Dia sengih ke arah ku menampakkan gigi putih dia itu. 'Lambat' kau yang buat kita lambat, Riana! Kalau bukan kawan aku dah lama aku teranjang kau ni.. Nasib kawan. Aku menghela nafas panjang sebelum menjawab.
"Yela, jom." Balasku ringkas.
Aku akhirnya sampai di depan mall. Aku masuk kedalam untuk pergi ke tempat makan yang disuruh mereka. Berpusing pusing aku cari! Macam orang tengah cari anak orang tengok aku ni! Akhirnya aku kuat kan diri untuk bertanya. Aku mencari seseorang untuk bertanya. Seorang perempuan. Pantas aku ke arahnya.
"Uh.. Kak.. Akak tahu tak ni dekat mana?" Soalku. Kepada wanita itu. Wanita itu sedikit Terkejut. Yela.. Aku tak bagi salam terus tanya! Orang macam aku ni pun introvert bila dekat dengan perempuan au!
"Oh.. Ada dekat tingkat atas nanti jumpalah.." Jawab wanita itu. Berterabur aku cari. Dekat tingkat atas rupanya! Tak sangka aku tak hafal lagi tempat tempat di mall ni walaupun dah selalu pergi.
"Terima kasih." Ujarku. Lalu mengatur langkah. Memang kurang ajar aku ni senangnye. Tak biarkan perempuan tu kata sama sama dah blah. Kita kejar masa wak! Kata Iskandar ada perempuan. Hehe.. Makin semangat lah aku bila tahu!
Sampai aje dekat tingkat atas aku nampak kedai makan itu. Terus aku berlari ke situ. Mata aku mencari rakan aku dahulu. Iskandar, Fawwaz dan Daniel. Tiba tiba mata aku teralih ke seorang wanita yang sedang berdiri di tepi meja. Mata wanita itu juga turut ke arahku. Terbutang biji mata aku apabila nampak wanita itu dengan jelas. Wanita itu juga terkejut.
Riana.
FLOWERS🌻
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...