BAB 32

352 25 2
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku dekat kearah jejaka itu. Jelas jejeka itu menghadiahkan tatapan tajam. Uih.. Takutnye!
Banyak juga perubahan dekat sini. Omaigat.. Lamanye lah aku tak menlawat dekat sini. Aku mengukirkan senyuman sinis ke jejaka itu.

"Hai, pakcik! Pakcik buat apa ni?" Sapa ku dengan riang ke lelaki itu. Makin tajam tatapan dia ke arahku. Mengalahkan tajam pisau. Tetapi aku hanya masih dengan senyuman ku tanpa rasa takut... Malah aku suka tengok dia sakit hati dengan aku.

"Pakcik? Aku baru 34 tahun. Tak tua lagi, sial." Balas jejaka itu. Jelas aura dia beracun. Tatapan kebecian mula keluar darinya. Makin lebar senyuman aku terhadapnya.

"Why so serious lah? Jangalah benci sangat.. Aku datang bukan nak gaduh dengan kau.. Kalau gaduh silap silap pinggang kau patah mat! Tak pasal aku kena tanggungjawab, ish ish.." Ucapku dengan pasang muka tak bersalah. Mestilah aku yang ajak dia bersemuka dengan aku. Dia aje dah benci dengan aku? Takkan nak ajak.

"Masih lagi dengan rancangan bodoh kau tu?" Soalnya lalu dia sandarkan badanya ke dinding yang ada disitu. Kedua tangannya memeluk dirinya. Aku terdiam.

"Hm... Yelah. Asal tak pula? Aku rela korbankan nyawa pastu hentikan rancangan ni! So rugi lah!" Jawabku setelah diam beberapa saat. Jejaka itu menhembus nafas lelah.

"Seriously? Kau memang dah tak ada perasaan ke, Ivan?" Ujar jejaka itu. Dia suka panggil aku dengan sebutan itu walaupun dia dah tahu nama sebenar aku. Tapi aku tidak masalahkan hal ni.

"Maybe? Macam diaorang. Diaorang bully aku tanpa belas kasihan. Tu kau tak nak kata diaorang tak ada perasaan pula?" Balas ku dengan nada sedikit tinggi. Tak puas hati.

"Ivan.. Time tu kauorang umur 13 lagi. Kau tahukan time tu memang budak budak macam tu perangai? Aku yakin kalau diaorang pun nak minta maaf dekat kau kalau tahu kau tu mangsa bully diaorang.." Ucap jejaka itu.






"Guys, do you remember someone yang kita bully time form 1?"

"Of course! He's so nerd. Geli aku tengok muka dia!"

"For real!"

"Hm.. Kalau kauorang jumpa dia balik.. Apa kauorang akan buat dekat dia?"

"Hah! Mestilah nak ejek dia.. Gila minta maaf. He's deserve it! Dia tu dah lah suka sex dengan perempuan tau!"

"Uh.. Korang sure ke?"

"I don't know... Tetapi dia lelaki mesti ada niat gitu,kan?"





ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now