BAB 6

822 26 0
                                    

"Riana!"

Aku berlari ke arah Riana.Tapi makin aku kejar makin dia jauh dari aku.

DUP!

Riana sudah didepan ku.Aku tak banyak fikir.Macam mana dia tiba tiba kat depan aku. Yang aku tahu aku rindukan gadis itu.

"Riana..Saya..Ini saya Haider..Haider Rayden.Maafkan saya ana..Saya rindukan awak.." Tak sempat aku habiskan ayat.Riana sudah pegang tangan aku.

"Saya maafkan awak Hai.." Ujar Riana.Lembut suara dia,merdu.Dah lama tak dengarkan suara gadis itu..Pantas aku memeluknya.

Aku sudah lupa hukum haram atau halal.Akibat terlampau rindukan gadis itu.

Akibat terlampau rindukan gadis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BUK!

Satu pukulan mendarat ke kepala Haider untuk ke empat kalinya.Akhirnya Haider sedar dari pengsan..Tetapi.Dia mengamuk tak tentu hala.Banyak kali dia sebut nama seorang gadis yang kami tidak tau 'Riana'.

Iskandar cuba menenangkan Haider tetapi kena makan tendangan.Pergh! Sakit tu..Mesti senak perut Iskandar.

"Haider! Bertenang.Ni kitaorang!" Jerit Daniel.Tempat mereka berada sepi.Selepas Haider pengsan mereka bawa Haider ke tempat sunyi..Sekarang dia dah bangun.

"Lepaslah!" Jerit Haider.Hilang kawalan.Satu penumbuk singgah ke muka aku.Pantas aku menangkap penumbuk dia.Sakit juga..Tak sangka Haider sekuat ni!

"Haider..Ni kitaorang kawan kau.Tenang." Lembut suara Fawwaz.

Akhirnya Haider berhenti.Lelah.Tengok je Haider berhenti Daniel hulurkan air kepada Haider.Haider menyambut air dihulur Daniel.Tangan Haider mengigil.

Tak tau apa dia mimpikan.Ni pertama kali dia hilang kawalan.

10 menit berlalu.
Setelah,Haider bertenang aku mula bersuara.Ingin jelaskan apa yang terjadi.

"Haider..Tadi kau teman aku beli barang.Lepas beli barang kau tiba tiba pengsan aku dah kejutkan kau.Pukul sikit kepala tapi kau tak bangun.Aku panic so aku telefon Daniel dan Iskandar." Terang Fawwaz

Bulat mata Haider yela mesti ingat dia tidur.

"Ergh..A-aku ingatkan aku tidur.." Akhirnya Haider bersuara.

Dia pegang dahinya.Pening kut..

"Jom lah balik..Kau penat ni." Ajak Iskandar

Akhirnya Haider mengangguk.Dia bangun dari duduknya,sekali kami semua.

Sampainya aku di rumah,aku rebahkan tubuh dikatil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sampainya aku di rumah,aku rebahkan tubuh dikatil.Lelah.Aku pun tak tahu Kenapa.

Fikiran mula mengingat mimpi ku.Riana..

Jujur dah gembira Riana maafkan aku tetapi di mimpi!ish!
Nak je jerit tapi tak de tenaga.
Yela baru lepas mengamuk tak tentu arah.

Pening otak.Sakit.Panas un ada...

Aku buat keputusan tak bagi tau apa yang aku mimpikan tadi kepada sahabat aku.Takut dorang fikir aku ni lelaki bodoh tak hargai pasangannya.
Tetapi betul juga.

Akhirnya mata mula lelah.Aku mula pejamkan mata.Berharap agar tidak ada mimpi seperti tadi..

Berharap agar tidak ada mimpi seperti tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku mula bosan.

TING!

Baik call Elyn..Right.

Aku mula menekan app bernama WhatsApp dan scroll mencari contact Elyn.

Jumpa.

Terus aku tekan voice call.Ringing.

Angkat!

"Hai,awak busy ke?" Tanya aku.Takut menganggung yelakan!

"Tak,kenapa ni tiba tiba call?" Soal gadis itu

"Tak de..Sana nak berborak dengan awak,tak boleh ke?"

"Nope,just pelik tiba tiba call.."

Hampir sejam kami call.

"Awak dah lah,saya nak tidur..Takut bangun lambat esok." Ujar gadis itu

Terus aku tengok sekarang jam berapa.Pukul 8:10 p.m
Lama juga kitaorang call!

"Oh oke,bye see you tomorrow." Balas aku sebelum panggilan tamat.

Aku menletakkan telefon aku di tepi aku.Mata mula minta tidur.Perlahan lahan aku memejamkan mata.

FLOWERS🌻

ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now