BAB 11

605 21 0
                                    

"Sal lambat sangat?" Soal aku.

Iskandar diam.Diam menlepaskan jacketnya diatas sofa yang ada di sana.Lalu dia labuhkan punggungnya diatas sofa.

"Jalan jem biasa lah..Asal kau suruh ke sini?" Soal Iskandar.Dia toleh ke Fawwaz.Fawwaz diam seketika.






Fawwaz diam seketika

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Pasal Ignazio." Fawwaz akhirnya mengeluarkan suara.Lelaki tu.Musuh kami.Apa lagi?

"Kenapa?" Soal aku.

"Dia nak mulakan peperangan." Jawab Fawwaz.Bulat mata aku.Dia tak serik serik lagi? Apa lagi dia nak.Tak puas lagi ke?..

"Asal dia nak gaduh ni!" Haider pula bersuara.Muka dia bengis.

"Idk..Aku dapat surat dari dia.." Ujar Fawwaz.Lalu dia mengeluarkan sekeping surat yang dilipat dari poket dia.Lalu dia membuka kertas itu dan menghulur ke aku.Aku menyambut kertas itu.

Haider dan Daniel ke arah ku.Untuk lihat apa isinya.

Assalamualaikum..

Aku tak nak tulis banyak..Apa kata kita berseronok ahad ni? Ajak anak buah kau...

Kau ingat aku akan lepaskan macam tu jeke? Haha of course tak..
Tepat pukul 1:00 p.m.Terpeluang kau orang nak datang ke tidak..Tu un kalau korang lemah.

So pastikan datang ek!

Dari E.I



Terus aku koyakkan kertas itu.Benci!

"Dia nak lawan sangat kan? Oke."






"Terima kasih hantarkan saya dan selamat kan saya tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Terima kasih hantarkan saya dan selamat kan saya tadi.." Ucap ku kepada Adam.Apalah nasib aku ni? Malang sangat!

Adam hadiahkan senyuman manis.Manis sangat.

"Sama sama..Jangan keluar sorang sorang..Banyak kes." Ujar Adam.

Aku sengih.

"Hehe..Sorry.."

Adam hela nafas.Lalu dia pandang kearah ku.Mata kami bertentangan.Asal aku baru perasan mata dia cantik??

Lalu dia senyum.

"Awak tak de kawan ke nak temankan awak?" Soal Adam.Macam mana nak teman! Dorang aje banyak kerja..

"Ada..Tapi semua sibuk..Jadi saya sorang aje.." Jawab ku.

"Ohh.."

Kami diam beberapa saat.Keadaan sunyi..

"Awak ada boyfriend?"

DUP!

Terkejut aku dia tanya soalan tu.Asal banyak banyak soalan tanye soalan tu! Ternganga aku.

Aku telan air liur.Aku akhirnya jawab.

"Tak de.." Jawab ku.

Dia buat muka keliru.Asal pula dia ni?

"Are you sure? Muka secantik ni tak ada boyfriend? Macam mustahil je.." Ujar Adam.

Eh!

"Memang tak de..Takkan nak tipu pula?" Ucap ku.

Perlahan lahan dia ketawa.Eh! Dia ni..Makan kasut juga nanti.Aku tunggu ketawanya reda.Akhirnya dia berhenti.

"Sorry! Saya ingatkan awak tipu..Yela cantik tapi tak de partner.." Kata dia.

"Umur awak berapa?" Soal Adam.

Tanya umur pulak dah..Dia ni tipe banyak tanya eh? Hensem tapi..Haih.

"Uh..20." Jawab ku.

"Oh.."

Lalu dia mencapai telefonnya yang didalam poket.Dia melihat screen telefon.Tengok jam kot..Mana lah tahu..

Lalu dia menyimpan telefonnya kembali ke poket.

"Saya kena pergi..Take care." Ucapnya.

"Oh..okey bye.." Balas ku.Sebelum berpisah dengannya.Dia sempat hadiahkan senyuman ke aku..Kacak.

Dia mengatur langkah.Dan kelibatnya sudah hilang.


FLOWERS🌻

ELYN ADRIANA | OGWhere stories live. Discover now