Dah berapa kali aku menelefon si Fawwaz.Dia tak angkat langsung! Akhir akhir ni tak de khabar apa pun tentang mamat tu.Geram pula aku.Kalau aku jumpa dia.Memang bengkak muka dia aku buat!
Aku menyimpan telefon ku di dalam poket seluar ku dengan perasaan kesal.Aku menghela nafas panjang.Lalu aku mula mengangkat kaki dari situ.
BUK!
Aku terundur belakang.Sapa yang langgar aku ni!Memang tak de mata ke apa bodoh?
"Aduh sakit lah sial! Kau jalan tak pakai mata ke!?" Ujar ku.Kepala ku masih tenung tanah.
"Astaghfirullah..Maaf saya tak nampak tadi.." Balas orang itu.Suara perempuan.Mampus lah perempuan ke jantan ke pondan ke! Jalan tak pakai mata!?
"Bapak kau maaf! Lain kali!-" Ucap ku sambil mengangkat kepala untuk melihat perempuan itu.Tak sempat aku habiskan ayat.Mulut dah terkunci.Terpegun aku melihat perempuan itu.Cantik.
Dengan pakaian tertutup.."Saya minta maaf..Saya tak sengaja.." Ujar gadis itu.Lalu aku hanya diam.Muka hampir merah.Bukan sebab marah..Aku pun tak tahu lah..Dari nak marah terus jadi tenang.
"Uh..T-tak pe..Saya..Saya pun tak perasan.." Balas ku pula.Entahlah kenapa hati ni lebih memilih mengalah.
Perasaan apa tah ni..Cinta ke? Mustahil.."Saya minta maaf sangat sangat.." Maaf gadis itu lagi.Bersalah? Aku lagi bersalah! Marah dekat seorang bidadari! Lalu aku hadiahkan senyuman manis kepada dia.
"Tak pee..Saya okey aje.." Ujar ku pula.
Lalu gadis itu tersenyum lega.Senyuman biasa macam ni pun boleh secantik ini!? Selama perempuan aku jumpa..Tak pernah secantik ni..Aku pun tak tahulah kenapa..
"Okey lah macam tu..Saya dah nak gerak..Assalamualaikum." Balas gadis itu sebelum mengangkat kaki.
"Eh jap!" Halang ku.Apa aku cakap ni! Asal aku halang dia ni..
Lalu gadis itu berhenti.Dan memusingkan badanya ke arah ku.Dia kebingungan.Aku lagilah! Kenapa tah mulut ni.
"Ye kenapa?" Soal gadis itu.aku tersengih sebelum nak jawab..
"Ah..Nama awak apa? Sorry tiba tiba tanya nama.." Soal ku pula.Lalu dia menghadiahkan senyuman manis itu kepada ku.Manis.Sangat manis.Senyuman paling berhaga dalam hidup ku.
"Nur Ainul Qaseh.." Jawab gadis itu.
Cantik nama...Macam orangnya.
"Oh.." Kataku.Singkat.
"Awak?" Tanya Ainul.Dia tanyakan nama ku pula.
"Muhammad Daniel." Jawab ku.
Dia agak terkejut.Tak tahu kenapa.Lalu dia tersenyum.Yaallah! Merah dah muka aku! Dah tak sanggup!
"Saya pergi dulu ye..Assalamualaikum.." Ujar Ainul.
Lalu aku tersenyum.
"Waalaikumussalam.." Balas ku.
Kami dah sampai kerumah.Aku jangkakan habis
RM 400.Disebabkan bawa budak lahanat ni habis 1000+ Menangis dompet aku! Gembira budak tu bila dapat kehendak dia.Nak je sepak budak ni.Tapi adik Zach silap silap aku yang kena sepak..Lalu aku mengangkat kaki untuk naik tangga.Tiba tiba ada suara perempuan berbunyi.
"Kau nak pergi mana tu!" Suara Zara dengan riang.Sibuk betul dia ni! Tak habis habis kacau aku..Penat hidup aku macam ni..
"Pergi mandi.Takut kena kuman." Balas ku.
Wajahnya berkerut dahi.Dapat aku lihat. 'Seriously?' Itu yang dia katakan.Jujur.Aku memang tak suka ada ramai orang.Semak.
"Dah besar un takut dengan kuman! Sekarang corona dah tak de lah!" Ujar Zara.Menyindir ku.Kurang ajar punya budak!
"Baik kau mandi juga..Aku tak nak kau tak mandi duk rumah aku.Kalau tak aku campak kau ke luar sana.Biar kau tidur kau luar tu." Ucap ku.
Zara buat muka masam.Kesah lak.Kau nak merajuk ke apa ke whatever!
Aku masuk kebilik aku.Dan menutup pintu bilik.Aku lepaskan baju yang aku pakai.Lelah.Lalu aku melihat telefon privasi ku di atas katil.Lupa bawa.Pantas aku mencapai telefon itu.Kut lah ada message masuk ke..3 missed call dari Daniel.Ah..Malas call balik.
Tiba tiba aku dengar suara jeritan perempuan dari bilik sebelah agak jauh.
Zara!
Pantas aku keluar dari bilik tanpa baju.Terus aku berlari untuk ke bilik Zara.Sampainya aku disitu.Bilik dia.Bersepah.Dia pandang ke arah ku dengan marah.Aku buat muka keliru.Yela apa salah aku?
"Kau sepahkan bilik aku kan! Ingat senang ke nak kemas balik!?" Ujar gadis itu dengan perasaan marah.Fitnah! Siot betul datang datang kena fitnah.
"Eh..Tak de masa aku nak sepahkan bilik kau.Tak payah fitnah.Aku aje baru sampai kan?" Ucap ku pula.Yela baru sampai! Kau dah fitnah aku.
"Habis siapa? Kita berdua aje kat rumah ni!" Kata Zara.
"Kau pun tahu kita berdua aje kat rumah ni-" Balas ku.Tak sempat habiskan ayat.Kami berdua terdiam.Ye betul.Memang kami berdua aje kat rumah ni.Sebelum ke mall tak de bilik Zara bersepah macam sekarang.Bermaksud.
"Cari orang tu!" Arah ku.Zara pun faham apa aku maksudkan.Pencuri.
Baru aje Zara hendak keluar dari bilik ada binatang duduk di depannya.Raccoon.Budak tu senyum riang.
"Comelnya!!" Ujar Zara.Lalu dia mendunkung binatang tu.Dan menunjuk ke arah ku.Seram! Aku ni tak suka binatang!
"Jauhkan benda tu! Bawa dia keluar!" Arah ku.Lalu Zara ketawa melihat reaksi ku.Geram aku.
"Apalah binatang comel macam ni pun nak takut..Badan aje beroti-" ujar Zara.Ayat tak habis.Muka dia merah apabila perasan aku tak berbaju! Lupa aku juga! Pantas dia tutup matanya dan terjerit kecil.
Laju aku keluar dari biliknya.Dan menhepas pitu itu.Merah muka ku.Malu!
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...