Aku mengambil tempat duduk bertentangan dengan
seseorang yang akan aku jumpa. Ye. Kitaorang ada
buat perjanjian untuk bertemu. Sementara aku
menunggu dia. Aku sibukkan dengan layar fon.
Beberapa menit menunggu orang itu sampai. Aku
Menyimpan telefon di poket seluar jean yang aku
pakai. Lalu aku lambaikan tangan kearah jejaka itu.
Jejaka itu tidak balas. Dia pasang wajah dingin. Aku
tahu apa dia nak cakap."Hai, Vio!" Ujarku dengan senyuman lebar. Dia hanya
diam. Tanpa membalas apa apa dia mengambil tempat
duduk dihadapan ku. Dia menghela nafas lelah.Dapat
Aku tahu. Tetapi aku tidak bertanya kenapa. Kami
Diam buat beberapa saat sebelum dia memulakan
Pembincangan."Cukup. Tak puas lagi Rai?" Soal lelaki itu. Pandangan aku berubah tajam. 'Rai' gabungan nama aku depan
Dan belakang. Lalu aku tersenyum."Kenapa? Nak back up pembelot tu hm?" Soal ku balik.
Lelaki tu dapat aku tahu dia telan air liur."Dia kawan kita. Tak patut kau buat macam tu." 'Dia' nampak sangat tak nak sebut nama orang itu. Lalu
Aku jelingkan mata ke atas.Annoying."So? I don't give a shit." Tegas ku.
"Aku rasa..Yang pembelot kau Rai.. Bukan Hanz sebabkan kau Harith dah tak de." Dengar aje apa
Yang keluar dari mulut jejaka itu. Terus aku berdiri."Kau diam. Kau tak tahu apa apa!" Jerkahku ke arah Salvio. Semua mata sudah ke arah kami. Tapi kami peduli apa?
"Harith mati depan kau. Kenapa kau tak selamatkan dia? Sapa yang pembelot sekarang?" Sinis balas Salvio.
Aku mengengam tanganku. Nak aje aku tumbuk muka jejaka itu sampai cacat."Habis apa yang Hanz tu buat kau tak fikir!" Marahku. Masih cuba mentegakkan keadilan. Lalu jejaka itu ketawa sinis. Dia tepuk tangan beberapa kali sebelum menbalas.
"Hanz buat macam itu sebab nak sedarkan kau apa yang kau buat tu salah. And right, aku pihak kepada Hanz." Ujar Salvio dengan penuh yakin. Terus aku tumbuk muka jejaka itu. Jejaka itu tidak sempat elak. Akibat terkena tumbukkan aku dia terjatuh. Tetapi dia duduk di atas lantai.
Salvio mengeris kesakitan. Aku berdiri di hadapanya. Tidak peduli berapa mata sudah ke arah mereka. Yang aku tahu aku tak boleh tahan emosi dengan mamat ni!
Lalu Salvio senyum sinis ke arahku. Aku pula memandang wajahnya dengan perasaan kesal."Kenapa? Betulkan apa yang aku kata... Sebab tu kau tumbuk aku." Ujar jejaka itu. Lalu dia berdiri. Lalu dia tayang muka sinis itu lagi. Buat aku nak tumbuk lagi!
"Kau diamlah! Semua aje salah aku! Kau Ingat Hanz tu betul sangat ke sial! Kau tak tahu apa sebenarnye Hanz buat dekat aku! Kau hanya tahu beberapa aje! Tapi kau buat diri kau seolah olah kau tahu semuanye!" Jerkah ku. Lalu jejaka itu helakan nafas panjang sebelum bersuara sekali lagi.
"Haider.. Sedar.." Ujar Salvio dengan nada rendah. Aku tetap tak terima! Kenapa semua orang back up dia! Kenapa bukan aku!?
"Diam!" Marahku. Aku benci! Aku tak suka bila someone kata macam itu! Memang sial! Lalu jejaka itu terdiam sekejap. Habis aje diam beberapa menit dia tersenyum tawar. Kenapa? Apa lagi dia nak?
"Mana diri kau yang dulu? Mana kawan aku yang caring pasal semua orang? Mana kawan aku yang bahagia? Mana dia? Diego.."
Keluar aje aku keluar dari ofis aku pergi ke kedai
makan. Isi perut. Pagi tadi tak sempat sarapan!
Yela.. Macam ni lah hidup single..! Penat otak aku!
Aku terus mengambil tempat di situ. Aku angkat tangan untuk panggil pelayan disana.Habis aje aku order pelayan tu pergi. Aku pula
sibuk tengok telefon. Tiba tiba pandangan ku teralih.
Adriana! Lamanye lah tak jumpa gadis itu. Time tu
aku lupa minta nombor telefon dia... Yela kelakabut!
Terus aku bangun untuk sapa dia."Adriana!" Panggilku. Laju aje gadis itu toleh ke arah
ku. Nampak aje dia muka aku terus dia tersenyum.
Manis! Cair pula padahal senyuman biasa aje!"Adam..Awak buat apa dekat sini ni?" Soal Adriana.
Lalu aku menghadiahkan senyuman manis sebelum
menjawab soalan gadis itu."Makan.. Awak?" Soal ku balik.
"Makan juga.."
Lalu aku mengangguk faham.
"Jomlah makan sama sama.. Saya belanja!" Ujarku
Dengan senyuman lebar."Eh! Tak pe.. Susahkan aje.. Saya boleh bayar sendiri.."
Balas gadis itu. Segan. Lalu aku senyum ke arahnya."Tak pe... Saya belanja. Jom!" Ajakku. Akhirnya gadis itu mengangguk. Kami berdua dudukKat.au meja. Tetapi
Adriana duduk dihadapan ku. Aku senyum aje.Entahlah.u Aku orangnye jarang senyum.. Tapi bila dekat dengan
Gadis ini aku suka senyum.Habis aje gadis itu order. Kami mulakan berbual.
"Awak tahu tak persamaan awak dengan bunga?" Aku
mencuba bagi pick up line. Harap member tak geli lah! Dia buat muka keliru. Sebelum menjawab soalan aku tadi."Tak tau. Apa dia?" Soal Adriana balik. Aku senyum sengit ke arahnya.
"Dua dua cantik." Balas ku. Sedikit membulat mata dia apabila dengar jawapan ku. Tengok aje reaksi dia aku ketawa kecil.
"Eh.. Pandai eh! Hanger mana hanger." Ujar Adriana.Tersembur air ku. Kami berdua ketawa. Oke lah ni dari dekat ofis sakit otak fikirkan masalah.. Ni dapat aku rehatkan otak juga.
FLOWERS🌻
SORRY SEBAB POST BYK KALI FON SAYA LAG
BELUM SIAP TADI TAPI DISEBABKAN LAG DIA TEKAN B
SAVE/PUBLISHED
YOU ARE READING
ELYN ADRIANA | OG
Romance"Perkenalkan aku boyfriend dia."-Tengku Iskandar bulat mata Elyn apabila dengar yang keluar dari mulut Tengku Iskandar.Adam menatap Iskandar dengan santai. "Kau ingat aku percaya?buktikan."-Adam Haider cabar Adam.Apa masalah dorang ni?tiba-tiba Iska...