Sex dagar senare, Alex lägenhet (14:15)
Josef och Alex sitter nära varandra vid köksbordet och dricker kaffe. Imorgon är det nyår.
"Vi måste köpa med oss något till Martin och Inger imorgon. Ska vi fixa det idag eller?" Funderar Alex högt. Josef rycker lite på axlarna.
"Jag vet inte, vad köper man?" Frågar han tillbaka.
"Kanske en blombukett? Choklad?" Föreslår hon.
"Är det inte bättre att köpa det imorgon då? Så att blommorna håller sig?" Föreslår han.
"Jo, du har nog rätt..."Dom blir tysta en stund, hamnar som i sina egna världar. Alex har jobbat en del under mellandagarna, men det har varit svårt. Mest tid har ju såklart gått till att umgås med Josef. Det klagar hon väl egentligen inte på. Tiden flyger förbi tillsammans med honom.
"Vad vill du göra idag då?" Frågar han plötsligt och väcker henne ur tankarna.
"Vet inte, några ideér?" Frågar hon.
"Nja, inte direkt." Svarar han fundersamt.
"Vi kanske kan åka och shoppa?" Föreslår hon. Han rynkar på ögonbrynen.
"Romantiskt." Mumlar han. Hon lutar sig lite närmare honom med en armbåge i bordet.
"Vill du göra något romantiskt?" Viskar hon flörtigt och drar in honom till en kyss.Josef blir nästan lite chockad av vändningen men kysser henne såklart tillbaka.
"Mm" Mumlar han i kyssen och lägger sina händer på hennes rygg.
"Annars sparar vi det till ikväll, så kan jag köpa något att ha på mig till imorgon?" Föreslår hon svagt med sina läppar nära hans.
"Du har väl jättemycket snygga kläder?" Frågar han och skrattar lite. Hon flinar.
"Tack, men nej." Svarar hon bara. Han pussar henne snabbt på läpparna och släpper henne.
"Okej! Vi åker in till stan då?" Säger han frågande.
"Jättegärna." Svarar hon och tar bort deras kaffekoppar från bordet.En timme senare
Josef och Alex har gått runt i en mängd olika butiker men hon har inte hittat något bra än.
"Kan du inte bara ha en klänning då? Den här är väl fin?" Föreslår han och tar upp en svart långklänning.
"Förlåt Josef, men har du någonsin sett mig i en klänning?" Svarar hon med ett litet skratt.
"Nej, tyvärr inte." Svarar han och flinar. Hon skakar på huvudet och himlar skämtsamt med ögonen."Men den här gillar jag faktiskt på riktigt!" Säger Josef efter en stund och håller ut en svart, halvlång kjol med slits bak. Hon ser fundersam ut.
"Den är faktiskt inte så dum." Funderar hon. Han ler nöjt och nickar.
"Men kan jag ha en kjol verkligen?" Frågar hon. Han skrattar till och går fram till henne.
"Varför skulle du inte kunna det?" Frågar han. Hon rycker på axlarna.
"Vad ska jag ha för överdel då?" Funderar hon och sveper med blicken runt sig.
"Den här!" Säger han snabbt och tar fram en svart blus med volanger.
"Är den inte för v-ringad?" Frågar hon och ler snett.
"Nej! Det här blir skitbra!" Övertygar han henne.Alex ler åt honom.
"Det är inte så att du bara är lite trött på att vara här och skulle vilja åka hem?" Frågar hon och höjer ögonbrynen. Han suckar.
"Lite kanske, men det där är bra." Svarar han och tar plaggen ifrån henne.
"Okej!" Nästan ropar hon efter honom när han skyndar iväg mot kassorna. Hon kommer snabbt efter honom och tar upp sitt kort.
"Det blir 800 kronor där tack." Säger kassörskan och Alex ska precis blippa sitt kort. Men då drar Josef fram sitt och blippar det istället.
"Vad gör du?" Skrattar hon och tar tag i hans arm.
"Säg tack istället." Svarar han och ler smått. Alex suckar och möter kassörskans blick. Hon ler.När dom kliver ut ur butiken räcker Josef över påsen till henne. Hon tar emot den.
"Tack." Säger hon tacksamt.
"Men jag kommer att behöva swisha dig." Lägger hon snabbt till.
"Sluta nu! Låt mig bjuda på det." Ber han henne.
"Okej, tack. Om vi inte hade varit här så vet du vad jag hade gjort." Svarar hon och viskar det sista. Han flinar åt henne.Alex lägenhet (16:37)
Dom kliver in i lägenheten och tar av sig sina ytterkläder.
"Jag är helt slut!" Utbrister Alex och går in mot sovrummet för att byta om. Men då följer Josef efter henne. Hon vänder sig och möter honom.
"Är du?" Frågar han flörtigt. Hon skrattar och rycker på axlarna.
"Mm." Mumlar hon när han går fram och kysser henne. Hon kysser honom tillbaka och sätter händerna på hans bakhuvud.
"Då kanske jag ska lämna dig ifred då?" Viskar han frågande och kysser henne ner på halsen. Hon stönar lätt och trycker sin kropp mot hans.
"Det är inte nödvändigt." Får hon fram och hör hur han fnissar till.Alex backar mot sängen och Josef följer efter. Hon lägger sig mjukt och han är snabb över henne. Deras kyssar är intensiva. Han njuter av varje sekund. Han älskar allt.
En halvtimme senare
Dom ligger tätt ihop i sängen. Båda trötta, somnar nästan av varandras värme.
"Är du vaken?" Viskar Josef och hör hur hon skrattar till lite.
"Mm. Du då?" Frågar hon tillbaka.
"Mm." Svarar han och håller i henne ännu lite tajtare. Hon drar upp täcket som åkt ner lite över hennes kropp och vrider ansiktet mot hans. Han ser på henne samtidigt som han kliar henne lätt över ryggen med ena handen. Då blundar hon.Alex njuter av hans beröringar. Allt han gör känns så avslappnat och bekvämt. Hon har liksom aldrig känt så med någon annan innan. Allt är så oproblematiskt med honom.
"Nu kanske jag kommer att somna..." Säger hon svagt och sväljer. Han pussar henne i pannan och fortsätter klia henne upp i nacken och hårbotten.
"Skönt." Svarar han med attraktiv röst.
"För vem av oss?" Viskar hon tillbaka och hör hur han skrattar till.