Alessia's pov:
Ilang minuto na rin akong nakatitig sakanya, i don't know what to say or even react.
She's just staring at me, trying to read my reaction.
That was unexpected, shit!
I furrowed my eyebrows trying to make myself calm, Oh God, i'm sweating right now.
"Weh?"
That was the first word that came out from my mouth after that long silence between us.
I saw how her face became confused.
"That's it?" She asked, a little annoyed.
Tangina 'di ko alam ire-react ko eh, ilang beses na niya akong nireject tapos bigla bigla siyang aamin? Ano ako marupok?
Pakiss nga cutie pie ko!
Mabilis akong umiling iling para mawala ang mga walang kwentang iniisip ko, pagkatapos ay tumikhim din ako bago siya tignan, parang sasabog na ang puso ko dahil sa lapit niya sa akin ngayon.
"It doesn't make any sense right now, aia..." I answered her calmly.
"Nah, your words are not making any sense right now...are you playing with me?" Dagdag ko pa.
There's a part of me that was happy, but at the same time scared. Tangina, ano nanaman ba ito?
"You don't believe me?" She asked, raising her left eyebrow.
Napakasungit naman!
Hindi muna ako agad sumagot at tinitigan lang ang maamo niyang mukha, Oh God, she's ethereal.
"Ano bang ine-expect mo? Na maniniwala ako agad sa'yo? How many times did you reject me, aia? Ilang beses mo bang sinabi na straight ka? At ilang beses mo bang sinabi na si koby lang ang gusto mo?"
I'm not mad, i'm confused.
Hindi siya sumagot dahil parang nabigla siya sa mga sinabi ko, nag-iwas din siya ng tingin sa akin. Yeah, that's right, alam ko namang hindi totoo 'yan. Ang hirap paniwalaan. Tangina!
Habang hindi siya nakatingin ay naglakas loob nanaman akong magsalita.
"Siguro hindi kopa nasabi sa'yo ito directly, i like you...nah, i like you so much that i'm willing to forget those hurtful words that i've heard from you, i'm willing to pursue you even tho' its impossible for you to like me back, oh God, the first time that i've met you, i knew...i'm willing to sacrifice everything just for you to be happy, so please don't play with me, please don't hurt me even more...please baby-"
I hadn't finished what I was about to say when she suddenly came close to me and kissed me.
Nanlaki ang mga mata ko.
What the fuck?!
Nang lumayo siya ay hindi pa rin naalis ang panlalaki ng mga mata ko, sobrang init din ng tainga at pisngi ko, tangina, nagbablush nanaman yata ako!
"You're an amazing person, sia. Yes, i have been harsh on you and i'm deeply sorry for everything that i've done towards you, but this feeling? i hadn't felt this kind of feeling whenever i'm with koby, gosh... I think i'm not straight after all."
She's staring at me...warmly? She sounded so genuine, tangina totoo ba ito?
Ahhhh!!
I couldn't find the right words, parang may nakabara nanaman sa lalamunan ko, dala na siguro ng mabilis na tibok ng puso ko na parang anytime ay lalabas na.
YOU ARE READING
My Serendipity
RomanceAlaia Serene Quilañez, born in a wealthy family, living her perfect life. Everything is great, not until she met Alessia Dheil Lonzillo the person who suddenly came into her life.