Tears In The Rain - The Weeknd
***
Mijn ogen openden zich nauwelijks en al tastend sluimerde ik het onverbiddelijke alarm die uit mijn iPhone klonk. Vandaag was het donderdag, de afgelopen drie dagen hadden aangevoeld als weken en ik smachtte naar het weekend.
Plots drong het tot me door dat ik vandaag naar Scott zou gaan. Mijn ogen sperden zich open en ik staarde naar de kier in de gordijnen die een gouden streep licht naliet op het plafond van mijn lichtroze kamer. Het was een mooie dag vandaag. Ik voelde me plots al een heel stuk beter.
Ik gooide de lakens van me af en schoof mijn voeten in mijn roze pantoffels terwijl ik mijn inloopkast inslenterde. Ik haalde een pluizige witte trui van de kapstok en nam een eenvoudige high wasted jeans. Vandaag had ik zin om me gezellig aan te kleden, het besloot ook wat frisser te worden. Ik stak mijn haren op in een losse dot en verstoof wat parfum van Narcisso Rodriguez op mijn hals en polsen voordat ik de trap afhuppelde.
Ik besloot snel aan het werk te gaan zodat ik tijdig kon stoppen. De hagelslag hing nog aan mijn mondhoeken terwijl ik de eerste seconden spotting deed van de eerste fragmenten van een nieuwe video. De tijd vloog voorbij en voordat ik het wist, knorde mijn maag om aan te geven dat het al namiddag was. Vluchtig zette ik een kant-en-klare tomatensoep op het vuur en nam ik wat boterhammen uit de kast die ik rijkelijk besmeerde met boter.
Ik dopte de beboterde boterhammen in de hete soep en verbrandde er mijn tong aan terwijl ik mijn ondertiteling reviseerde.
Om 15:45 stipt klapte ik mijn laptop dicht en de borden en koffiemokken die zich hadden opgestapeld naast mijn computer gingen de vaatwasser in. Ik zette mijn zonnebril op en deed mijn witte sandaaltjes aan terwijl ik mijn witte Guess-handtas over mijn schouder zwaaide en de voordeur achter me dichttrok.
Mijn blik zocht tussen alle kinderen naar de blonde haren van mijn broertje. Pas toen hij op enkele meters voor me stond en uitbundig "zuuuuuuusssss" riep, merkte ik hem op.
"Hey kleintje, hoe was school?"
"Leuk!"
Ik glimlachte tevreden en vroeg hem of hij al zijn fruit opgegeten had waarop hij gehoorzaam knikte. Hopelijk zou mijn moeder niet te laat thuiskomen zodat ik tijdig naar Scott kon vertrekken. Ik wist nog niet goed wat ik zou zeggen om het hen te vragen. Misschien dat ik kon zeggen dat ik even bij Ana langsging?
Het leek een plan. Ik belde mijn moeder en ze liet me weten dat ze al onderweg was naar huis. Perfect.
Mijn lichtroze Range Rover reed de schimmige wijk in en opeens voelde ik me niet meer zo op mijn gemak. Hoewel de zon nog niet onder was, leek het hier donkerder en hing er een grauwe sfeer. Ik zette het volume van mijn muziek lager en keek haastig in het rond.
Hopelijk zou hij het niet erg vinden dat ik onaangekondigd aan zijn deur stond. Misschien moest ik hem sturen? Maar wat? De zenuwen gierden door mijn lijf; ik hoopte maar dat hij blij zou zijn om me te zien en geen scène zou maken. Alles zou - zoals gewoonlijk - afhangen van zijn stemming. Aan de aanwezigheid van zijn wagen te zien, was hij sowieso thuis. Opgelucht haalde ik adem terwijl ik mijn wagen voor de zijne tussen de boompjes parkeerde. Dit was krap, bedacht ik terwijl de sensoren zowel vooraan als achteraan piepten.
JE LEEST
Could he be it?
RomansaZijn hand zakte naar beneden en tekende cirkeltjes op mijn rug. Zijn vingers waren zacht en zijn nagels krasten net niet over mijn rughaartjes. De combinatie bezorgde me kippenvel over mijn hele lichaam en hij wist op dat moment dat hij me helemaal...