1973 - James Blunt
***
- Zijn POV -
Ik parkeerde mijn wagen tussen de boompjes in mijn straat en drukte de knop in om de motor af te leggen. De restjes van de sigaret die ik zonet had opgerookt verdwenen in het rioolrooster terwijl ik naar de voordeur wandelde. Man, wat was ik moe.
Leya had opgelaten geklonken toen ik haar terug had gebracht naar huis en ook ik moest toegeven dat dit beter was meegevallen dan ik had verwacht. Ik was zo nerveus geweest voor de kennismaking met mijn familie want dit was echt belangrijk voor me. Indien het niet had geklikt dan had ik ongetwijfeld mijn relatie met haar moeten heroverwegen. Gelukkig moest ik me daar dus voorlopig geen zorgen over maken.
Het was zo onwerkelijk geweest om haar in onze zetel en aan onze tafel te zien zitten. Haar vrolijke stem had de kamer gevuld met positivisme en ik had me gedurende de hele namiddag afgevraagd of het wel een goede zaak was dat ik haar zoveel macht gaf over mijn leven. Wat als ik te afhankelijk werd van haar?
Ik wandelde de woonkamer binnen waar mijn moeder een kopje thee dronk en in haar boek las. "Lieve meid die je hebt meegebracht Scott, ik ben trots op je", klonk ze zonder me aan te kijken. Ik humde en ging de trap op zonder aandacht te schenken aan haar woorden. Ik passeerde langs de badkamer en wierp mijn bezwete t-shirt in de wasmand. Vervolgens deed ik de gordijnen in mijn kamer dicht en plofte ik op het bed.
Mijn moeder was gek op haar, dat was meteen duidelijk geweest, maar ook haar moest ik beschermen. Ze had al mijn vader verloren, als Leya zoals een tweede dochter werd voor haar en plots besloot om me te verlaten dan zou ook mijn lieve moeder ervan afzien. Of wat als Leya plots een stommiteit uitstak? Dan zou ze niet alleen schaamte brengen aan mij, maar aan mijn hele familie. Opeens voelde ik spijt over het feit dat ik Leya had meegebracht naar huis.
Al die jaren had ik koste wat kost vermeden dat ze vat zou krijgen op mijn leven. Het was mijn vader die me had gezegd: "Laat nooit iemand volledig toe in je leven tot je 100% zeker bent dat het de ware is." Hoewel ik wist dat er een dag zou komen waarop ik Leya haar hand zou vragen, bleef ik toch nog spelen met 1% onzekerheid: wat als Leya iemand beter vond? Wat als ze plots genoeg had van mijn wispelturigheid?
Of wat als ze plots op een onnozele avond met haar vriendin Anastasia iets deed wat niet door de beugel zou kunnen? Hoewel ik haar vertrouwde, waren er bepaalde momenten geweest waarin ik teleurgesteld was geweest in haar. Ik wist als geen ander wat alcohol met iemand kon doen, en hoe het lust kon versterken, en dus was het onacceptabel dat ze dronk wanneer ik niet in haar buurt was.
Ik hoopte maar dat ze zich zou gedragen want ik had van mijn kant een stap dichter naar haar genomen, nu was het aan haar om te bewijzen dat ze mijn volledige vertrouwen en overgave verdiende. Indien ze dit misbruikte, zou ik hard moeten zijn. Niemand zou ooit spelen met het geluk van mijn dierbare familie.
Ping
Het geluid van mijn gsm verstoorde mijn negatieve gedachtengang.
"Ik heb ervan genoten Scott, dankjewel voor alles 🩶"
Mijn blik bleef hangen op het woord genoten en plots bedacht ik dat we de liefde hadden bedreven in mijn eigen bed waar ik nu lag. Mijn geheime meisje mocht dan geen geheim meer zijn, niemand zal ooit weten hoe hard ik haar begeerde en hoe naughty ze soms kon zijn met mij. Dít zou niemand ooit weten.
De frons op mijn voorhoofd verdween en ik antwoordde haar: "Ik ga een dutje doen, blij dat je ervan genoten hebt prinses"
Ik gooide mijn iPhone naast me op het bed en drukte het zachte kussen tegen mijn wang in de hoop zo snel in slaap te vallen. De geur van haar huid drong mijn neusgaten binnen en een glimlach verscheen op mijn lippen. Mijn bed die nu naar haar rook, had nog nooit zo vredevol gevoeld.
JE LEEST
Could he be it?
RomantizmZijn hand zakte naar beneden en tekende cirkeltjes op mijn rug. Zijn vingers waren zacht en zijn nagels krasten net niet over mijn rughaartjes. De combinatie bezorgde me kippenvel over mijn hele lichaam en hij wist op dat moment dat hij me helemaal...