Seorang penjahat tidak akan menjadi jahat tanpa alasan kerana orang jahat adalah orang yang baik sebelum mereka menjadi jahat~Happy reading
.
.
.
.Secara perlahan Alex kecil pun hilang kesadaran dan Feriska langsung meninggalkannya tanpa rasa khawatir sedikit pun.
Tetapi sebelum hilang kesadaran Alex kecil masih mendengar ucapan lirih dari sang ibu yang berkata.
"Kau hanyalah alat untuk keluarga Demonios" ucap Feriska sebelum pergi meninggalkan Alex kecil yang sudah tidak sadarkan diri.
Flashback off
Xander pun menghela nafas panjang ketika mengingat tentang ibunya di masa lalu kemudian ia pun langsung berdiri dan pergi dari taman itu sebelum pergi ia sempat melirik ibu dan anak yang masih bercanda tawa itu.
"Apakah.. jika aku terlahir di keluarga yang sederhana bisa merasakan kasih sayang keluarga seperti itu.." gumam Xander sembari menatap ke arah ibu dan anak itu dengan tatapan kosong.
Kemudian Xander pun menggelengkan kepalanya untuk menepis pikiran bodohnya itu lalu langsung pergi dari taman itu.
SKIP
Akhirnya Xander Sudah tiba di apartmennya dan ia langsung membersihkan dirinya saat selesai ia menuju ke dapur dan memasak makanan kerana ia merasa lapar saat selesai dengan acara masaknya ia langsung menghidangkan makanan ke meja kemudian duduk dan makan dengan tenang.
Jika kalian bertanya apakah dia merasakan kesepian pasti saja ia merasa kesepian tetapi ia sudah terbiasa kerana di kehidupan sebelumnya Xander selalu sendiri, jika di hari ulang tahunnya ia juga tidak pernah merasakan bagaimana anak-anak lain yang terlihat bahagia ketika ulang tahun mereka disambut kerana di setiap ulang tahun Xander ia akan berada di situasi hidup dan mati akibat sang ayah yang mengirimnya ke markas pelatihan untuk bertahan hidup melawan binatang buas demi membuatnya kuat agar tidak bisa ditandingi oleh musuh-musuh keluarga Demonios.
Saat selesai dengan acara makan Xander pun langsung ke kamar kemudian duduk di meja belajarnya dan menyalakan tab yang ada di depannya, terlihat di tab tersebut memperlihatkan seorang pria yang tertawa seperti orang gila.
"Ck! Ternyata hanya orang gila lalu kenapa si tau bangka elgard itu terhasut dengan perkataan si gila ini!" Decak Xander kesal ketika mengetahui jika kepala keluarga Argarius ternyata sebodoh itu kerana langsung percaya pada pria gila yang ada dilayar tab milik Xander.
Xander meremas kuat tab itu kerana kesal sekali dia ketika mengetahui siapa orang yang sudah membuat ibu Alexander asli di usir dari keluarga Argarius dan dengan mudahnya juga keluarga Argarius langsung percaya dengan tuduhan ibu/istri mereka berselingkuh dengan musuh keluarga Argarius.
"Ah.. benar-benar Bodoh sekali mereka..sial aku ingin sekali mengorek otak bodoh mereka lalu memberikannya ke ikan yu!" Kesal Xander kemudian langsung mematikan tab tersebut.
Saat sedang kesal mata Xander tidak sengaja tertuju ke sebuah buku novel yang ia ambil waktu itu kerana tertarik ketika melihat judulnya yang terdengar estetik, ya novel itu adalah novel (Become his loyal servant) kemudian Xander pun mengambil buku itu dan membacanya kerana ia merasa bosan saat ini.
Saat membaca di lembar pertama ekspresi Xander biasa saja tetapi lama kelamaan expresinya menjadi kesal seperti ingin mencabik cabik orang saat ini.
"Argh! Sial novel taik macam apa ini!! Dan juga kenapa si antagonis ini bunuh diri Hanya kerana cintanya di tolak oleh protagonis wanita!?" Kesal Xander dengan mengeram marah ketika membaca novel yang ada di tangannya saat ini.
Cerita novel (become his loyal servant)
Wanita protagonis yang bernama Zira wenira Augustus seorang putri dari kerajaan selatan yang mempunyai sikap lemah lembut dan baik hati disaat Zira berusia 17 tahun ayahnya yang adalah seorang raja memberinya seorang pengawal peribadi yaitu Andarex Divoner sang antagonis Pria yang menyamar sebagai rakyat jelata dan memasuki wilayah kerajaan selatan untuk berpetualang tetapi ia tidak sengaja melihat Zira di saat pasar yang sangat mencolok dengan rambut pink dan mata biru cerah yang terlihat sangat cantik sekali dan Andarex jatuh cinta pada pandangan pertama pada Zira dan ia pun memutuskan untuk menjadi pengawal peribadi Zira ketika ia sudah resmi menjadi pengawal peribadi Zira mereka lama kelamaan menjadi lebih dekat dan Zira juga merasa nyaman dengan Andarex tetapi tiba-tiba saja sang raja yaitu ayah Zira menyetujui ajuan pertunangan dari Pangeran mahkota dari kerajaan sebelah yaitu protagonis pria juga merupakan kekasih masa kecil Zira bernama Adonis De Olford tetapi mereka terpisah kerana Adonis yang sudah tidak pernah lagi mendatangi Zira kecil sehingga bertahun-tahun lamanya Zira selalu berharap agar bisa bertemu lagi dengan Adonis tetapi tetap tidak ada yang berubah sehingga saat pertemuan antara Zira dan Adonis untuk membicarakan tentang pertunangan mereka, Zira lah yang lebih dulu terkejut saat melihat Adonis begitu juga dengan Adonis hanya kerana sebuah rantai yang ada di leher mereka masing-masing terlihat sepasang membuat mereka yakin jika mereka adalah kekasih masa kecil dan langsung saja Zira memeluk Adonis sambil menangis dan Adonis pun mengusap rambut Zira dengan lembut juga balas memeluk Zira erat untuk melampiaskan rasa rindunya pada Zira sedangkan para maid yang melihat mereka terkejut begitu juga dengan Andarex ia merasa marah dan ingin sekali membunuh Adonis tetapi ia Sadar jika dia bukanlah siapa-siapa Zira kerana ia hanyalah pengawal peribadi Zira dan tetap akan seperti itu dan sejak saat itu Zira lebih dekat dengan Adonis dan tidak pernah memperhatikan Andarex lagi kerana ia lebih fokus ke arah Adonis dan setiap hari ia akan selalu mencari Adonis dan bermanja-manja dan melupakan pengawal peribadinya yang kecewa juga cemburu setiap saat melihat kedekatan Zira dengan Adonis tetapi ia tidak bisa melakukan apa pun kerana terlalu berpikir banyak dan membuat Andarex tidak tenang ia pun memutuskan untuk menyatakan perasaannya walaupun ia tahu Zira akan menolaknya dan pada suatu hari Andarex benar-benar menyatakan perasaannya pada Zira dan Zira langsung menolaknya mentah-mentah tanpa beban dan Andarex yang melihatnya menjadi depresi dan pada malam hari ia membunuh dirinya di dalam kamar dengan cara menusukan pedang tajamnya ke arah jantungnya dan keesokan harinya seorang pelayan berteriak histeris ketika melihat Andarex yang sudah berlumuran darah dengan pedang yang tertancap di jantungnya, ketika zira mengetahui itu ia hanya biasa-biasa saja lalu hanya menyuruh ayahnya mencarikan ia pengawal baru lagi dan akhirnya Adonis dan Zira bahagia sehingga menikah dan mempunyai anak.
Itulah novel yang dibaca Xander hingga membuatnya kesal setengah mati dan seperti saat ini Xander sudah menutup novel itu dengan kasar kemudian berbaring di kasurnya dengan helaan nafas panjang untuk menenangkan dirinya kerana terlalu kesal dengan cerita yang menurutnya sangat bodoh sekali dan jika ia ketemu dengan penulisnya ia akan mencekiknya langsung kerana bisa-bisanya membuat novel Bodoh seperti ini dan lama kelamaan Xander pun tertidur.
Jangan lupa vote dan comment ya guys dan terima kasih kerana sudah membaca 😊 💕 dan novel yang dibaca oleh Xander akan menjadi cerita kehidupan Xander seterusnya ya hehe ketika cerita ini tamat Xander akan bertransmigrasi lagi ke dunia lain.
Semoga kalian suka ya guys 😁🙏
KAMU SEDANG MEMBACA
Transmigrasi Alexanderix to Alexander
Actionseorang pria yang selalu di tuntut menjadi sempurna oleh ayahnya sehingga membuatnya sebagai alat untuk melindungi keluarga saja sehingga ayahnya menyuruh dokter luar negeri membuat experiment pada tubuhnya agar bisa menjadi kuat akan tetapi ia juga...