BAB 29 | CEMBURU.

59 5 3
                                    

KEBENARAN YANG MENYAKITKAN.

Tuan Hulk pulang ke kampungnya di Dome bersama dengan wanita yang bernama Nur Dalina tanpa memberitahu apa-apa kepadanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tuan Hulk pulang ke kampungnya di Dome bersama dengan wanita yang bernama Nur Dalina tanpa memberitahu apa-apa kepadanya. Siapakah Nur Dalina yang sebenarnya?

"Umaaaar...."

Dia teringatkan nada suara wanita itu apabila memanggil nama pria itu, kedengaran sungguh manja. Dari pandangan mata dan lenggok tubuh mereka, dia sangat yakin mereka berdua bukanlah sepupu.

"Erghhh...!." Tak senang duduk rasanya ketika itu. Dia mula membayangkan keakraban mereka berdua.

"Jangan-jangan... Mereka pulang ke Dome untuk membincangkan tentang...hubungan mereka berdua?." Dia mula berdialog dengan dirinya sendiri.

"Hahahaha... Tak mungkinlah.. Mereka kan sepupu. Agaknya Umar bawa Dalina pulang untuk bertemu dengan ibu. Itukan ibu saudara Dalina juga." Dia cuba menyedapkan hatinya. Dia cuba mengukir senyuman manis.

"Tapi... Sepupu kan boleh berkahwin!." Dia memegang kejab kepalanya. Ini tak boleh jadi, patutkah dia juga ikut pergi ke Dome? Tapi apa pula kata mereka nanti. Tengku Lily Camelia berdiri di balkoni biliknya sambil memandang kearah pohon-pohon pine yang menghijau itu. Sesekali angin sejuk menyapa tubuhnya. Tanpa dia sedar, ada mata yang sedang memerhatikan gerak-gerinya dengan senyuman nakal.

Senyuman nakal terukir saat Azmir menghubunginya untuk memberitahu keadaan di Istana Seri Aura. Dan kata sahabatnya itu lagi, Tengku Lily Camelia kelihatannya tidak gembira saat diberitahu yang dirinya yang bercuti dan pulang ke Dome bersama dengan Nur Dalina.

"Tuan Hulk berhati-hati ya. Saya risau, tiba-tiba saja Tengku Lily muncul di Dome pula nanti." Usik Azmir membuatkan senyumannya semakin melebar.

"Apa yang Umar senyum-senyum tu?." Tegur Puan Rabiah saat melihat anak terunanya itu. Tuan Hulk membalas pertanyaan ibunya dengan senyuman manis.

"Salah ke kalau Umar senyum, ibu?." Soalnya semula lalu memeluk tubuh ibunya itu. Puan Rabiah tersenyum.

"Abang tu memang suka senyum-senyum, ibu! Lebih-lebih lagi bila bersama dengan Tengku Lily!." Usik Nur Dalina yang sedang mendekati mereka berdua.

Tuan Hulk tersipu malu apabila diusik sebegitu. Manakala Puan Rabiah juga ikut tersenyum. Rumahnya lengkap dengan kepulangan kedua-dua anaknya itu. Ya, Nur Dalina adalah satu-satunya anak perempuannya yang sedang melanjutkan pelajarannya di Andalusiana University dan sedang bercuti ketika ini.

"Tengku Lily tu sangat baik orangnya." Ujar Puan Rabiah tersenyum manis. Mengingati semula saat gadis itu menjadi tetamu di rumahnya. Dia senyum.

"Ya.. Sangat baik orangnya.. Dan, agak cemburu juga." Bisik Nur Dalina di telinga ibunya namun dapat didengari oleh Tuan Hulk. Sebelah keningnya terjungkit sambil memandang wajah adiknya itu.

CIK TENGKU & TUAN BODYGUARD | OGWhere stories live. Discover now