PULANG KE ISTANA ANDARA.
Dia benar-benar merasa lega setelah melihat pria itu kembali dengan selamat tanpa apa-apa kecederaan. Dengan pantasnya, dia membuka pintu kereta dan menerpa ke arah pria itu.
Tuan Hulk menyimpan semula pistol ke dalam sarung yang dililit di pinggangnya.
"Tuan Hulk tak apa-apa?!." Soal Tengku Lily Camelia dengan cemas.
"Saya tak apa-apa. Urm penyerang itu dapat melarikan diri." Ujar pria itu dengan nada hampa.
"Tak mengapa, asalkan Tuan Hulk dan yang lain selamat."
"Kami telah diserang di Dome.. Ya, baik, Tengku Zainal.. Kami akan segera bertolak pulang." Kedengaran suara Tuan Rafiq yang sedang bercakap di telefon dengan Tengku Zainal. Tidak lama kemudian, Tuan Rafiq menghampiri mereka berdua.
"Kita perlu teruskan perjalanan untuk membawa Tengku Lily pulang dengan selamat.."
"Kereta ini?."
"Jangan risau, akan ada orang yang akan mengambilnya nanti." Tuan Hulk angguk kepala.
"Mari, Tengku Lily." Tuan Hulk membukakan pintu kereta lalu gadis itu melangkah masuk kedalamnya. Perjalanan diteruskan dengan penuh waspada sehinggalah mereka tiba ke Istana Andara dengan selamat.
Nampaknya Tengku Jebat Aariyaz sudah pun menunggu mereka di hadapan istana itu bersama-sama dengan Tengku Zainal dan Tengku Laila. Wajah mereka sarat dengan kerisauan.
"Anakanda Lily!." Tengku Laila menerpa ke arah gadis itu, dia bimbang jika terjadi sesuatu kepada gadis itu. Tengku Lily Camelia tersenyum lalu membalas pelukan wanita itu. Hangat namun tidak sehangat pelukan Puan Rabiah. Tiba-tiba dia merasa rindu terhadap wanita tua itu, kasih sayang yang dirasakannya sehangat pelukan terakhir mereka.
"Anakanda Lily tak apa-apa?." Soal Tengku Laila dengan nada cemas, membuatkan Tengku Lily Camelia mengukirkan senyuman supaya wanita itu tidak risaukan dirinya.
"Anakanda Lily baik-baik saja, Bonda Laila." Tengku Jebat Aariyaz memandang wajah gadis itu, jantungnya hampir luruh tatkala diberitahu tentang serangan sebentar tadi, jika sesuatu terjadi kepada gadis itu, bagaimana dia akan berdepan dengan Tengku Mustapha kelak? Dia sungguh merasa bimbang.
"Ayahanda Zainal akan memperketatkan kawalan keselamatan di Istana Andora ini demi keselamatan diri Anakanda Lily.. Urm atau, Anakanda Lily boleh berpindah ke Istana Andara untuk sementara waktu?." Cadang Tengku Zainal.
"Err..." Semua kata tertumpu kepadanya, dia melirik ke arah Tuan Hulk yang hanya mendiamkan diri itu.
"Anakanda Lily rasa lebih baik jika Anakanda Lily berada di Istana Andora ini saja, Ayahanda Zainal. Lagi pula, Tuan Hulk sudah kembali bertugas.. Tuan Hulk adalah orang kepercayaan Ayahanda Mustapha, jadi Anakanda Lily juga amat mempercayai Tuan Hulk." Ujar Tengku Lily Camelia.
YOU ARE READING
CIK TENGKU & TUAN BODYGUARD | OG
FantasyKisah tentang keluarga Tengku Mustapha yang tinggal di sebuah Negara Espania. Mempunyai seorang puteri tunggal bernama Tengku Lily Camelia, yang nakal dan suka menciptakan keributan dengan selalu melarikan diri dari Istana Seri Aura. Tengku Lily Cam...