GAMBAR BERSAMA TEMAN KARIB YANG MENCURIGAKAN.
"Wanita itu sedang bersembunyi di sebuah rumah di kawasan perkampungan orang asli Malui." Beritahu Sulaiman.
"Kita ke sana sekarang!." Arah Tuan Hulk.
"Baik, Tuan!." Kereta jenis 4x4 itu mula bergerak menuju ke destinasi yang ingin dituju.
Sementara itu, di Istana Seri Aura, kelihatannya Tengku Lily Camelia duduk termenung di balkoni biliknya sambil memikirkan sesuatu. Khalid yang memerhatikan gadis itu mula menghampiri Lee yang berdiri tidak jauh darinya.
"Lee?."
"Ya."
"Kau perasan tak sesuatu diantara Tengku Lily dan Tuan Hulk?." Soal Khalid. Kuat bergosip juga ya mamat ni.
"Sesuatu?." Berkerut dahi Lee sambil menatap wajah temannya itu.
"Iya. Sesuatu diantara mereka berdua."
"Tak faham."
"Slow kau ni, Lee. Payah!."
"Aku ni slow bab bergosip je, tak macam kau memang laju je kalau bab bergosip ni." Lee menjeling Khalid membuatkan Khalid tertawa geli hati.
"Wah kau! Ini sudah lebih.. Tapi sungguhlah kau tak perasan? Aku rasalah kan, macam ada sesuatu yang jadi diantara mereka berdua. Macam ada perasaan gitu." Ujar Khalid.
"Ish! Kau ni. Kalau Tengku Mustapha dengar, mati kau nanti, Khalid."
"Lah, aku cakap benda betul. Mata aku ni selalu perhatikan kelakuan mereka berdua, tatapan mata mereka berdua.. Ish! Aku memang yakin mereka sama-sama ada perasaan cinta."
"Merepeklah kau ni, Khalid. Takkanlah Tengku Lily jatuh hati dengan Tuan Hulk pula. Tu! Tengku Jebat nak letak kat mana?." Khalid jungkit kedua-dua belah bahunya namun dia yakin ada sesuatu yang telah terjadi diantara mereka berdua.
Mereka tidak menyedari kehadiran Tengku Jebat Aariyaz tidak jauh daripada mereka berdua dan pria itu telah mendengar kata-kata lelaki bernama Khalid itu. Dia tersenyum. Firasatnya benar, ada sesuatu yang terjadi diantara mereka berdua.
YOU ARE READING
CIK TENGKU & TUAN BODYGUARD | OG
FantasiKisah tentang keluarga Tengku Mustapha yang tinggal di sebuah Negara Espania. Mempunyai seorang puteri tunggal bernama Tengku Lily Camelia, yang nakal dan suka menciptakan keributan dengan selalu melarikan diri dari Istana Seri Aura. Tengku Lily Cam...