"UMAR!."
"RAFAEL!." Dan tidak lama kemudian, kedengaran bunyi tembakan pula dari arah bangsal tersebut. Dia menoleh ke arah tersebut. Beberapa ekor burung gagak yang hinggap di sebatang pokok di tepi bangsal itu berterbangan sejurus mendengar bunyi tembakan itu.
"Rafa...el." Pipinya mulai basah dengan air mata. Dengan cepat, dia membuka pintu kereta dan melangkah masuk kedalam kereta itu. BMW itu meluncur laju meninggalkan tempat itu.
"Nyawa you lebih berharga, Lily. Tolong! Pergi sekarang!." Kata-kata Tengku Rafael itu masih kedengaran lagi.
"Bertahan, Rafael. I akan bawa orang untuk selamatkan you. Bertahan, please."
Mereka sudah semakin menghampiri rumah tumpangan keluarga Tengku Rafael itu. Rumah itu kelihatan sunyi, bahkan sebiji kereta pun tiada didalam perkarangan rumah tersebut.
"Tengku Jebat... Hati-hati." Tengku Jebat Aariyaz tersenyum sambil anggukkan kepalanya.
"Kamu juga berhati-hati." Tuan Hulk anggukkan kepalanya.
"Lee... Khalid... Kamu pergi ke bangsal di belakang. Manakala Azmir dan Tengku Jebat pula kut saya. Kita masuk kedalam rumah ini. Hati-hati."
"Baik, Tuan." Mereka berpecah mengikut arahan yang diberikan oleh Tuan Hulk. Mereka menyelusup masuk kedalam rumah tersebut namun sepertinya tiada sesiapa yang berada disitu. Azmir naik ke tingkat dua rumah itu untuk memeriksa keadaan di tingkat atas, manakala Tengku Jebat Aariyaz memeriksa di bahagian dapur dan Tuan Hulk pula memeriksa di dalam setiap bilik yang ada di tingkat bawah rumah tersebut.
"Tiada apa-apa, Tuan." Ujar Azmir.
"Di dapur juga tiada sesiapa." Ujar Tengku Jebat Aariyaz pula.
"Tuan! Tuan!." Lee memanggil.
"Tuan kena tengok apa yang kami jumpa didalam bangsal!." Beritahu Lee. Tanpa melengahkan masa, mereka pun berlari ke arah bangsal yang disebutkan.
Seorang lelaki berlumuran darah terbaring didalam bangsal itu. Ada bekas tembakan didadanya. Setelah diteliti, lelaki itu sudah tidak bernyawa lagi.
YOU ARE READING
CIK TENGKU & TUAN BODYGUARD | OG
FantasiKisah tentang keluarga Tengku Mustapha yang tinggal di sebuah Negara Espania. Mempunyai seorang puteri tunggal bernama Tengku Lily Camelia, yang nakal dan suka menciptakan keributan dengan selalu melarikan diri dari Istana Seri Aura. Tengku Lily Cam...