1

237 4 1
                                    

''Adik!Bangun cepat!Nanti lambat sampai sekolah"

"Wargghh!!" Aku mengeliat dengan malasnya.

Pagi-pagi dah dengar jeritan ibu.Aku lupa pulak hari ni dah mula sekolah dari cuti sekolah.[hehehe]

"Malasnya nak masuk sekolah.kan bagus kalau cuti lagi."mindaku berkata.

"Wargghhh!!"Aku mengeliat lagi.

Aku bangun dengan malas menuju ke tempat aku sidai tuala.Aku capai tuala lalu menuju ke bilik air.Selepas aku siap mandi,pakai baju sekolah lalu aku capai bag sekolah dan terus turun ke tingkat bawah untuk bersarapan bersama keluargaku.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Aku turun je terus ke ruang makan.Disitu dah ada ayah dan abang-abangku.Aku tak nampak ibu dimana.Mesti ibu ada di dapur.

"Assalammualaikum,morning!!" Aku berkata sambil menghampiri mereka.Lalu aku cium pipi ayah dan abang-abangku.

"Ha!baru bangun anak dara ni.Abang pon boleh bangun awal dari adik tau"Abang keduaku berkata.

"Ala abang ngah ni,orang lupalah hari ni dah mula sekolah.Hehehe"Aku balas sambil tersenyum dan menunjukkan peace.Dan aku tak lupa menunjukkan muka yang comelku.Hehehe

"Haa!! Adik baru bangun.Tak nak lambat lagi ke.Nanti abang hantar lambat marah abang pulak" Ibu yang baru keluar dari dapur pula menegurku.
Aku hanya membalas dengan senyuman dan memeluk ibu sambil mencium pipi ibu.Ibu hanya mengelengkan kepala sahaja melihat perangaiku.Halmaklumla aku anak kesayangan ibu dan satu-satunya anak perempuan ibu.

"Ermm,dah la tu.Adik duduk cepat sarapan nanti lambat pulak sampai sekolah.Adek tu dah nak SPM tahun depan. Dari sekarang la kena tunjuk contoh yang baik .Haishh" Ayah yang dari tadi melihat perangaiku mula menegurku.

Aku hanya mengikut arahan ayah.
Selepas selesai bersarapan aku terus gerak ke sekolah menaiki kereta yang dipandu oleh abang ngah.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Setelah sampai di sekolah,aku terus menuju ke kelasku.Seperti biasa apabila aku lalu,suasana akan menjadi sunyi sepi macam dekat kawasan perkuburan.Halmaklumla aku ni membawa aura yang kuat untuk depa semua ni.So kalau aku lalu je depa akan senyap ataupun patah balik dan lalu jalan lain.

Aku terus masuk ke dalam kelas lalu menuju ke mejaku.Aku duduk lalu meletakkan kepalaku di atas meja.Ngantukku masih bersisa.

"Ko dah kenapa der? Tak cukup tidur ke?"tanya Amirah - kawanku.

"Ermm..entah la aku tak tahu.Mata ni nak pejam je"balasku.

"Kau tak sihat er,Kak Yong?" tanye Aina - kawanku.

Untuk mengetahuan korang 'Kak Yong' tu adalah panggilan aku yang diberikan oleh kawan-kawanku.Kalau dah panggil aku dengan panggilan macam tu faham2 je la perangai aku macam mana.Hehehe.

"Aku sihat.Just aura malas aku nak datang sekolah tu dah datang balik"

Selepas itu,kawan-kawanku terus tidak bertanya kepada aku lagi.Selepas beberapa minit ,guru matematik kelas aku masuk untuk mengajar.

BestfriendWhere stories live. Discover now