20

46 2 0
                                    


"Abang Nik!! "

Ada pulak suara yang mengofferkan nama. Dah la nama yang tak sepatutnya.

"Ye. Abang Nik. Come on Abang Nik."

"Abang Nik!!"

"Abang Nik!!"

"Abang Nik!!"

"Abang Nik!!"

"Abang Nik!!"

Cis ada back up pulak tu. Aku tak nak la. Orang lain la please.

Tak sempat aku nak bangkang Nik dah menuju kehadapan. Mereka pulak dah ber'woooo' dan bertepuk tangan. Kononnya nak bagi semangat la tu. Ciss

Haishhh matilah kau zah. Redha jela zah.

"Okklah. It just a game,okey? " kataku.

"Lebih daripada tu pun kitaorang tak kisah pun kak. Lagi suka". Ada pulak suara yang membalas kata-kataku. Siap ada yang ketawa lagi.

Nasib la. Buat jela zah. Jantung aku dah berdegup laju gila ni. Chill zah.

"Okk aku tukang cakapnya" kata Farid salah seorang fasi yang ada.

Aku dan Nik mula mengambil tempat ditengah paling hadapan dan memandang kearah mereka.

"Okk kita mulakan" kata Farid.

"Kahwin"

Aku terus berhadapan dengan Nik. Tanpa memandang matanya.

"Izzah mata ~~"

Ciss Farid ni perasan pulak.

Aku menggenggam tanganku dan mengarahkan mataku kearah mata Nik.

Ketika itu aku rasa masa macam terhenti. Sungguh bersinar mata dia. Dengan mata yang keperangan. Aku hampir berkhayal apabila aku sedar mereka yang lain ber'wooo'.

"Cerai"

Terus aku membelakangkannya. Sungguh aku hampir lalai. Izzah Izzah.

"Rujuk"

Aku dan Nik berhadapan. Nik mula berlutut dan..... menghulurkan tangan. Kononya macam nak melamarla. Part ni yang paling kuat mereka ber'wooo'.

Jantung aku dah mula buat hal. Muka jangan cerita la. Memang merah gila aku rasa. Dengan kulit aku yang boleh dikatakan putih la jugak. Jelas nampak merahnya. Dengan mereka yang lain menyakatnya. Aku terus mengambil microphone daripada Farid yang tak habis-habis lagi ketawa dia.

"Ok dah. Kita mulakan apa yang sepatutnya berlaku. Owhh akak nak kenakan kaurang. Tapi akak yang terkena dahulu. Ciss " Aku berkata dengan menahan malunya.

Masa tu aku memang dah tak padang Nik langsung. Ofcuslah masa tu aku dah malu gila. Bayangkan kau padang orang yang pernah kau jatuh cinta tepat dekat mata dia. Sungguh menusuk ke dalam hati kau yang paling dalam.

"Alaaaaaa"  keluh mereka.

"Mana cukup nak lagi " kata salah seorang dari mereka.

Ciss part mengenakan orang nombor satu ye. Biasala manusia. Aku pun sama sebenarnya.

"Arhhh tak ada. Kaurang pulak yang main. Ni patutnya kaurang yang main bukan akak. Ni dah terbalik pulak." Bantah aku.

Memang kerja gila la aku kena hadap muka Nik lagi. Sekali tadi pun dah cukup menyeksakan batin dan zahir aku.

Yelah cuba kaurang bayangkan kau main mata dengan someone yang kau ada hati dengan dia. Dia juga merupakan kawan baik kau. Seksa jiwa raga tahu.

BestfriendWhere stories live. Discover now