Waktu rehatAku memerhati sekeliling sambil makan makananku.Semua murid makan dengan kepala menunduk sekali sekala mereka akan melihat aku dengan sembunyi-sembunyi. Halmaklumla ,aura den ni kuat sangat.Huhuhu perasannya la. Hahaha.
"Kak yong !! " Haishhhh.malaun mana la yang mengganggu angan-angan aku ni.
"Apa??!!" balasku dengan hati yang membara.
"Mengelamun je.Asal?Putus cinta ke?"
tanye Amirah."Apakah?Aku bercinta pon takpernah nak putus cinta bagai dah kenapa?"
"Takda la kau ni asyik mengelamun je"
"Ala kau ni macam tak pernah tahu.Kak Yong nikan memang suka memgelamun.Kan kak yong"kata Aina dengan senyuman nengusik.
Aku hanya membalas dengan anggukan dan senyuman.
"Hoiii!! Mengelamun " sapa satu suara.
Terperanjat habis aku.Nasib baik aku tak melatah.Yela jatuh reputasi aku depan depa semua ni.
"Apa Abang Amir ni, terperanjat la.Tak boleh bagi salam ke?"balasku dengan geram.
"Alahai ! Adik kesayangan abang ni jangan la marah-marah hilang keayuan adik abang ni"balas Abang Amir.
Aku hanya membalas dengan jelingan mata sahaja.
"Abang tak takut la dengan jelingan adik tu.Kalau dengan budak lain adik boleh tapi dengan abang tak jalan la.Ni abang nak tanya jadi tak projek yang kita nak buat tu?"
"Entah manala orang tahu"
"Alahaiii ,merajuk pulak adik kesayangan abang ni.Ok la abang dengan rendah diri minta maaf dengan setulus hati abang.Puas hati adindaku?"
Aku menoleh kearah Abang Amir.Abang Amir ni memang kalau tak bermulut manis memang bukan Abang Amir la.Abang Amir adalah antara senior aku yang paling rapat dan dia merupakan ketua pelajar.So kalau aku buat kerja luar alam aku takda sapa yang nak mengadu dekat cikgu la sebab Abang Amir ni pon kadang -kadang buat kerja luar alam dia jugak.Hehehe.
"Ha ! Mengelamun lagi.Apalah yang difikirkan sangat tu.Haishh macam mana la korang boleh tahan dengan perangai si Izzah ni.Orang kat depan mata pun sibuk nak mengelamun.
Putus cinta ke kawan korang ni?" tanya Abang Amir kepada rakan-rakanku."Dia ni memang macam ni .Tadi pon sama.Entah kenapa dia hari ni asyik mengelamun sahaja.Nak kata putus cinta tak pernah bercinta.Entah la dia ni aneh sikit hari ni."balas Amirah.
"Ha kutuk- kutuk orang pulak.Kalau nak kutuk orang jangan la depan orang pila jauh-jauh."aku membalas dengan jelingan mataku yang tajam.
Mereka hanya tersenyum dan menggelengkan kepala sahaja dengan perangai aku.Mereka kira ok la boleh tersenyum kalau budak lain nampak aku jeling mula terketar kepala lutut depa tu.Hahaha.
"Abang nak apa sebenarnya ?"aku terus bertanya tak nak buang masa rehat dengan bergaduh pasal benda kecil .
"Tak Abang nak tanye jadi tak projek yang kita bincang dengan Abang Faris? Abang Faris nak confirmkan lepas tu dye nak cari barangnya"
"Ooooo. Jadila .Itu je yang dapat difikir.Idea dah habis ."
"Mermm.yelah nanti abang bagitahu Abang Faris.Okk la abang caw dulu kalau takda apa-apa lagi.Nanti apa-apa inform abang."
Aku hanya membalas dengan tangan yang membentuk 'ok' .Selepas mendapat balasan dari aku Abang Amir terus berlalu.Aku hanya menghantar dengan kerlingan sahaja jalan Abang Amir.
"Weii.projek apa yang kau nak buat dengan Abang Amir tu" tanya Amirah dan Aina.
"Alaa pasal jumaat ni la ."
Mereka memandang antara satu sama lain sebelum tersenyum dan mengangguk-ngangguk kepala mereka .
"Ehh ni lagi satu aku nak tanye .Asal geng si angsa tu asyik pandang kau je tiap kali Abang Amir ada dekat dengan kau ha?"tanya Amirah .
"Jealous la apalagi si angsa tu"
"Ooo.jangan cakap si angsa tu suka dekat Abang Amir ?"
"kau rasa?"
"What !!! seriously ??"
Aku mengangkat bahu.Lalu Amirah memandang Aina.Mereka memandang antara satu sama lain dan ketawa mereka bergabung sambil menghentak-hentak meja.Aku hanya mampu tersenyum.
Benda tu aku dah tahu lama.Abang Amir pun perasan pasal si angsa tu.Kesian betul aku tengok si angsa tu cinta yang tak kesampai betul.Ishh ishh ishhh.
YOU ARE READING
Bestfriend
Teen FictionNik dan Izzah merupakan sahabat baik dari alam maya. Mereka berkongsi masalah antara satu lain. Keakraban mereka sangat kuat antara satu sama lain. "Bro kau sahabat yang terbaik ada dalam hidup aku. Aku minta maaf aku tak dapat menahan perasaan aku...