Un alt loc de pe lista destinaţiilor turistice ce produc fiori pe şira spinării este azilul psihiatric dezafectat din Sussex. Deschis în 1903, spitalul psihiatric Hellingly se află în estul provinciei britanice Sussex. Timp de 90 de ani, pacienţi cu boli mentale au suferit aici lobotomii şi electrocutări. Spitalul a fost închis în 1994. Izolat, legat de lume doar printr-o singură cale de acces şi având propria lui cale ferată, azilul a fost complet autarhic mulţi ani.
Bolnavii şi pacienţii coabitau în aceleaşi corpuri de clădire din cărămidă roşie, legate între ele prin culoare interminabile. Poate din cauza izolării psihiatrii şi-au permis unele libertăţi, metode barbare ca lobotomia sau leucotomia, aşa încât pacienţii erau folosiţi la experienţe care serveau la mai buna cunoaştere de creierului uman. Odată lobotomizaţi, pacienţii care supravieţuiau (circa 4% mureau) rămâneau în stare vegetativă, neputând să se apere sau să protesteze, fiind trataţi ca simpli cobai.
În anii 1960 au început să se producă substanţe psihotrope, care au dus la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale pacienţilor, medicamentele înlocuind treptat tratamentele ireversibile şi barbare. Atmosfera în care intră eventualii vizitatori seamănă mult cu cea din sezonul al doilea din "American Horror Story". Potrivit zvonurilor, fostul spital ar fi bântuit: noaptea s-ar auzi bolnavii strigând şi s-ar putea vedea siluete mergând pe culoare. Din când în când ar apărea şi fantoma unui bărbat lobotomizat, mergând ca un zombi.
Un proiect de urbanism prevede demolarea fostului azil şi construirea de apartamente în locul lui.
CITEȘTI
Legende si Mituri
HorrorVreme de mult timp au stat ascunse de ochii lumii. Cine le afla nu poate uita prea ușor. Doar cei destul de curajoși sau neghiobi au răscolit adevărul. Poveștile celor care nu mai sunt au rămas șoptite în mod temător. Viata e un spectacol ce trebu...