"Demek bu size ait, öyle mi Miss. Ashwood?"
Müdür Dumbledore'un yumuşak ama otoritesinden kuşku duyulamayacak sesiyle sorduğu soruya karşılık, karşısında ayakta dikilen kızıl saçlı, zayıf genç kız, adama değil de yerdeki desenleri solmuş eski ve besbelli bayağı kıymetli halıya bakarak cevap verdi.
"Evet efendim."
"Emin misiniz?"dedi yaşlı adam tekrar. Nola kalbi güm güm atarken sakin kalmaya çalıştı. McGonagall'ın onu kolundan tutup getirdiği müdür odasında Dumbledore ve McGonagall'ın ısrarcı sorgusunda tam yarım saattir bunalıyordu ve artık bağırarak kaçmak üzereydi.
"Evet, efendim, o benim."dedi tekrar, üstüne basa basa. Ne demeye cezasını kesip yollamıyorlardı ki?
"Yani kopya çekmek için hazırlık yaptığınızı kabul ediyorsunuz? Ama kullanmadınız öyle mi?"
"Evet."dedi Nola kararlılıkla. "Hazırladım, ama yemin ederim ki kullanmadım efendim."
"Peki, o zaman." Dumbledore iç çekti. "Madem öyle diyorsunuz... Minerva."
Nola gözlerini yaşlı kadına kaldırırken Minerva McGonagall kısa bir hareketle başını salladı, sonra odadan çıkmak için dönüp yürüdü. Nola'ya da eliyle kendisiyle beraber çıkmasını işaret etti.
Genç kız şaşkınca kadını takip ederken şimdi ne olduğunu anlamaya çalışıyordu, ne yani, Dumbledore hiçbir şey demeyecek miydi, peki ya ceza? Ama McGonagall'ın yüz ifadesinden korktuğu için bir şey sormaya cesaret edemeyerek onun peşi sıra ilerledi, büyük, oval şekilli müdür odasından çıktı. Bekleme kısmına geçtiklerinde McGonagall durup ona döndü, Nola endişeyle kadına baktı.
"Kopya çekmeye teşebbüs ettiğiniz için bir uyarı alacaksınız Bayan Ashwood."
Nola yutkunarak başını salladı.
"Uyarı evinize gönderilecek. Ve eğer aynı suçu tekrarlarsanız da-"
"Uzaklaştırma, biliyorum."dedi Nola. McGonagall onun bunları bilmediğini mi sanıyordu, disiplin yönetmeliğini su gibi bilirdi Nola, bu sayede çoğu beladan rahatça sıyrılmamış mıydı? McGonagall kaşları çattı.
"Güzel. O halde şimdilik gidebilirsiniz."
Nola başını salladı tekrar, boğazının kuruduğunu hissediyordu ve hiçbir şey söylemeden dönüp gitmeye niyetlendi çabucak.
"Ashwood?"
McGonagall'ın sesiyle durup ona baktı.
Yaşlı kadın, sert çerçeveli gözlüklerinin üstünden onu şefkat mi kızgınlık mı olduğu anlaşılamayan bir ifadeyle onu süzdü.
"Başkası için yalan söylemek asilce bir davranıştır ama alışkanlığa dönerse zavallıca olur, bunu unutmayın, olur mu? "
Nola utançtan ağlayabileceğini hissederken cevap verecek bir şey bulamadı, yalnızca boğazı acıyarak başını salladı tekrar. McGonagall dönüp müdür odasına ilerlerken, derin bir nefes alan Nola da kapıyı açıp dışarı çıktı.
***
"Nola!"
"Ah."
Kapıyı açar açmaz kendini sımsıkı kucaklanmış bulan Nola şaşkınlıkla bir ses çıkardı, ama hemen sonra ona sarılan bir çift kolun kime ait olduğunu idrak ederek kızardı.
"Sirius?"
Sirius cevap yerine onu biraz daha sıkarken genç kız bir anlığına gözlerini yumarak burnuna çarpan parfüm kokusunu içine çekti ve başının dönmesine izin verdi, sonra yavaşça kendini onun kollarından sıyırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevgili Arkadaşım
Hayran Kurgu"En yakın arkadaşlar bazen her şeyinize karışır. Aşk hayatınıza bile..." Sirius Black, lisede son senesindeyken artık ciddi bir ilişki yaşamak istemektedir ve okulun popüler kızlarından Jessica Brady’ye abayı yakmıştır. Onu elde etmek için yardımını...