Ahde vefa...

177 14 1
                                    

Tam on beş sene olmuştu Hacı Anne felç olalı. Bütün dünyası yıkılmıştı Efendi Hazretlerinin. Tökezleyip sendelemişti bu hayat sahnesinde. Ama sabrı elden hiç bırakmamıştı. Bu huzur dolu evdeki gizemler bunu öğrenmemle başlamıştı ilk defa. Ve hiç bitmedi. Şeyh Efendi'den hiç duymamıştım bu konuyla ilgili herhangi bir şey. Ama gelen gidenlerin aralarındaki konuşmalardan anladığım kadarıyla, Efendi Hazretlerine yapılan büyüler, Mübarek Hacı Anne'yi etkilemişti. Daha hâlâ sebebi anlaşılamadığı halde Hacı Anne felç olmuştu. Gelen giden doktorlar da yaptıkları tedavilerinde bir türlü sonuca varamıyorlardı.

Yarı gençlik çağımdaydım. Civanmert delikanlı adayıydım. İstiyordum ki evin bütün eksiklerine yetişip fazlasıyla yeteyim. Hacı Anne'ye yoldaşlık yapan Fatma Teyze, haftada birkaç gün gelen ve bahçemizle ilgilenen bahçıvan derviş Hacı Rüstem Amca ve mutfakta sabah gelip akşam giden Hacı Gülce Teyze vardı.

Şeyh Efendi eski dinçliğini iyice yitirmişti. Buna rağmen her fırsatta Hacı Anne'ye hizmet eder, onun ihtiyaçlarını bizzat kendisi karşılamaya çalışırdı. Gücü kuvveti yettiğince çırpınırdı hayat arkadaşı için. Hacı Anne'nin odasına girdiğimizde dışarıda ne yaşamış olursa olsun, yüzü bir başka sevgiyle gülerdi Efendi'nin. Binlerce kez yaşamıştım aynı sahneyi. Hiç aksine şahit olmamıştım. Bu evde aldığım en önemli hayat bilgisi buydu bence. Ahde vefa, sadakat, hizmet... Ve en önemlisi bütün bunların sevgiyle harmanlanması...

%


KÖRDÜĞÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin