Kapitel tjugoett

338 27 1
                                    

- Ariana's perspektiv -

Tre dagar har gått. Tre dagar utan ett enda telefonsamtal från Sean. Tre dagar utan ett enda ord mellan mig och Oscar. Tre dagar av oroliga och sömnlösa nätter. Jag var tvungen att berätta allt för Scooter, såklart. Han är ju min manager och märkte snabbt att något stod fel till. Han tog det hela relativt bra, det är det jag gillar med honom. Han kan vara både sträng men samtidigt omtänksam och hans prio ett är alltid att jag ska må bra.Idag är det dags för intervju, något som tyvärr inte gläder mig lika mycket. Jag har tagit avstånd från skvallertidningarna, risken att det har skrivits något om mig och Sean är högst sannolik och jag vill inte ständigt behöva bli påmind om det hela. Men idag blir jag förmodligen illa tvungen, alla vill väl veta vad som har hänt.Jag sitter i min lilla loge och kastar en nervös blick mot den stora urtavlan på väggen. En halvtimme kvar tills jag ska gå upp på scenen och klistra fast ett trovärdigt leende när jag egentligen bara vill vara ifred och tycka synd om mig själv. Det är absolut den största baksidan med att vara en officiell person, att ha en dålig dag är inte tillåtet. Mungiporna ska istället ständigt peka uppåt, du ska skratta högt och mycket vid varje intervju, svara utförligt och detaljerat på alla frågor som ställs, stå ut med alla paparazzis, etc etc. Om inte så börjar media direkt spekulera i olika teorier, är det ett breakup, eller kanske ett drogproblem som ligger bakom det hela? De glömmer bort att det helt enkelt kan vara så att man råkar vara en människa, som har sina bra och dåliga dagar.Dörren in till mig öppnas och Scooter kommer in. Han har den vanliga kepsen på sig, en enkel rutig skjorta och svarta byxor. Han behöver inte klä upp sig, det är inte han som ska stå i fokus idag, eller någon annan dag heller för den delen. Han ska bara stå backstage och titta på när jag förhoppningsvis sköter mig som jag förväntas göra.Pressen kryper sig på och jag tar ett stort men skakigt andetag."Är du nervös?" Scooter sätter sig på armstödet till den lilla soffan som står inträngd i logen. "Såklart att jag är" svarar jag och vänder mig om och tittar istället på mig själv i spegeln. "Det kommer att gå bra" säger han i ett försök att lugna mina nerver. "Har du koll på vad du ska säga?"Jag nickar och möter hans blick i spegeln."Om de frågar något om Sean säger jag inte att han var otrogen, utan jag säger att det är stressigt med turnén och att vi inte hinner träffas, så vi har tagit en paus.""Precis. Bara håll dig till storyn så kommer allt gå lysande" säger Scooter och går fram till dörren. "Jag hämtar dig om 10, se till att vara redo tills dess för då är det showtime."

Pulsen dånar i mina öron när jag går över scenen fram till soffgruppen där Jimmy Fallon sitter. Jag fokuserar på hans breda leende och försöker ignorera de starka lamporna och de högljudda applåderna från publiken. Han reser sig upp och omfamnar mig vänligt innan vi båda slår oss ned och applåderna klingar snabbt av. Showtime.

"Välkommen, Ariana. Det är så kul att ha dig här."

"Nöjet står på min sida" säger jag och avfyrar ett leende.

"Så, om jag har förstått det hela rätt så är du ute på turné just nu?"

"Det stämmer, turnén är i full gång och jag jag måste säga att jag har längtat så mycket. Den här turnén är verkligen något helt annorlunda än mina tidigare, denna är bättre på alla sätt."

"Och du uppträder här i New tork ikväll, inte sant?"

"Ja, ikväll spelar vi på Madison Square Garden vilket ska bli jättespännande."

"Det förstår jag, speciellt när den är utsålt, en applåd för det tycker jag!"

Publiken börjar klappa och hurra på beställning och jag försöker se några ansikten trots de starka lamporna riktade mot mig, men det enda jag ser är svarta siluetter.

"Så, vad är dina framtidsplaner, Ariana? Vad kan vi vänta oss från dig efter turnén? Är det ett nytt album på gång?" Jag känner på mig att allt detta bara är småprat, snart kommer den riktiga bomben.

"Åh, såklart finns det tankar om ett album, absolut. Men det är inget som i nuläget är spikat än, det får bli som det kommer. Just nu vill jag bara njuta av den här turnén och chansen att få vara i närheten av fansen." Jag kan nästan se Scooters nöjda ansikte framför mig, hittills har intervjun gått riktigt bra och jag har hållit mitt manus.

"Apropå fans, jag har förstått att de betyder väldigt mycket för dig?" Säger Jimmy.

"Verkligen. Mina fans, de är så mycket mer än bara fans, de är som syskon." Jag tittar upp på skärmen bakom oss där ett bildspel nu rullar med olika bilder på fansen och ett brett leende tar plats på mina läppar. "Jag är så otroligt tacksam över att jag har dem och för allt de gör för mig, jag önskar så att jag kunde få krama om allihopa och tacka dem ordentligt."

Publiken klappar länge och likaså gör Jimmy, det är det första under intervjun som jag verkligen känner kommer rakt från hjärtat.

"Okej Ariana, jag tror att det är många som tittar som har lite frågetecken att räta ut ang dig och Sean" börjar Jimmy och ger mig en nyfiken blick.

Känslan av en stor iskall våg som sköljer över mig hämtar jag mig hastigt ifrån och nickar istället lugnt innan han fortsätter.

"Hur är det mellan er två för tillfället?"

"Sean och jag... Jag gillar Sean jättemycket." Jag hör hur det jag säger låter som en ren lögn och förstår att jag måste krydda på det hela om det ska låta trovärdigt. "Vi står varandra otroligt nära och jag trivs i hans närhet, men tyvärr tar turnén upp så mycket av min tid att vi inte hinner träffas och därför beslutade vi att ta en paus ett tag framöver."

"Jag förstår, det är väldigt tråkigt att höra. Men saker är bra mellan er ändå hoppas jag?"

"Absolut, vi har fortfarande kontakt."

Jag ser på Jimmy att han inte går på min story för fem öre, men lyckligtvis lämnar han ämnet. Istället presenterar Jimmy en sketch som vi spelade in för några månader sedan för att avrunda intervjun. Publiken skrattar gång på gång över våra komiska repliker, de verkar nöjda med intervjun och jag är glad att den börjar lida mot sitt slut.

"Ariana, det var otroligt roligt att ha dig här! Lycka till ikväll och under resten av turnén. Nu ska du få avsluta med att sjunga en låt, varsågod."

Jag reser mig ur soffan och kramar om Jimmy ännu en gång innan jag går bort till stativet längre bort på scenen.

"En applåd för den fantastiska Ariana Grande, allihopa!"

Dance for you [o.e]Where stories live. Discover now