Aku masuk ke dalam butik dengan muka yang agak muram.
"Eh? Kenapa dengan mira ni? Monyok je.Happy lah sikit sayang"Puan Liza berkata."maa,i'm not in the mood"aku membalas dengan nada yang hampa.Puan Liza sedikit terkejut lalu dia berfikir sejenak.mama ni fikir apa? Janganlah fikir bukan bukan
"Apa kataa....Mira....pergi tengok wayang? Nak tak?" Apa? Wayang? Gile tak nak.Mama always bagi aku happy pills haha.Aku dari muka monyok tiba tiba bertukar menjadi muka yang sangat ceria."Nakkkk,mama ni pandai je nak kembalikan mood Mira hehehe" balasku sambil menyiku lengan mama
"Eh,mestilah lah.Mira pergi sorang sorang eh?mama sibuk lagi lah dengan baju ni.Mira kan dah besar"balas Puan Liza."Okey maa,no problem"aku menjawab.
Setelah Mama berikan aku sejumlah wang untuk membeli tiket wayang,aku cepat cepat keluar lalu menuju ke panggung wayang! Cinema here i come!
Aku membeli tiket wayang di kaunter.aduhh tak sabarnyaa! Setelah aku membeli tiket,aku melihat waktu cerita yang aku pilih akan bermula beberapa minit je lagi.Aku terus menuju ke kaunter membeli makanan untuk membeli popcorn.
Aku melihat lampu sudah menyala di kaunter menandakan cerita aku sudah tiba.Aku terus menyerahkan tiket kepada pekerja tersebut lalu masuk ke dalam panggung wayang.
Hmm, cerita tak start lagi.Baik aku makan popcorn dulu.Aku terus makan popcorn tanpa pedulikan apa apa.Tiba-tiba kedua-dua bahuku dipegang serentak membuatkan aku terkejut.
"Oit!" Kedengaran suara itu berlaku serentak.Aku cepat cepat menoleh ke kiri. aku melihat Aiman manakala di sebelah kananku Airil.Ya Allah manusia ni lagi! Mereka serentak duduk di sisiku.jap! Dia duduk sini? Sebelah aku? Hell No!!
"Ehhhh,kau tak boleh duduk sini!"aku bersuara."asal pulak?! aku dah pilih seat ni"balas Airil."NO!!! tak boleh! Kau duduk lah dekat tempat lain.Banyak lagi tempat kosong tu!"jawabku."Masalahnya mak cik,kitorang dah pilih tempat ni! Balas Aiman ewah ewah panggil aku mak cik eh? Takpe takpe..
"Berikan 4 faktor kenapa korang nak duduk sini" aku menyoal,alang alang cerita tak start lagi,apa salahnya aku melengahkan diorang ni haha."1 sebab tempat ni best, 2 sebab tempat ni paling best!" Balas Aiman. "3 sebab tempat ni peninggalan nenek aku,4 sebab tempat ni peninggalan nenek aku sebelah mak kawan aku"balas Airil pula.
"Apa jenis jawapan korang bagi ni? Tak matang langs...."aku terhenti sebaik sahaja lampu terpadam menandakan cerita sudah pun mula.Aiman dan Airil dengan pantas duduk di sebelahku.entahlah nak....
Setelah cerita itu bermula,aku sambung makan popcorn.Aiman dan Airil terus menoleh menghadapku.asal diorang pandang aku? Dengan selambanya mereka berdua menyeluk tangannya masuk ke dalam bekas popcornku untuk mengambil beberapa popcorn lalu masukkan ke dalam mulut.ouhh bagusnya 1 bekas popcorn kongsi 3 orang. Good job heh!
Sedang aku leka menonton cerita yang dimainkan sambil makan popcorn bertubi tubi alah favourite snack biasalah tiba tiba aku tersedak."ehek ehek"Aku terbatuk."eh? Mira kau okay tak?nah nahh"Airil berkata sambil menghulurkan air kepadaku.Aiman terus menggosok di belakangku.Aku cepat cepat meneguk air yang diberi oleh Airil.
Sedang aku meneguk air,Aiman yang menggosok di belakangku tiba tiba menamparku dengan kuat dari belakang."puuufffffffff" aku tersembur."woi! Sakitlah! Suka hati kau je nak tampar aku dari belakang.Nasib aku tersembur sikit je kalau tida....."belum sempat aku berceramah Aiman dan Airil meletakkan tangannya kemas di mulutku."Shhh,Diam boleh?" Mereka berdua berkata serentak di kedua dua belah telingaku dengan perlahan.
Cepat cepat aku meleraikan tangan mereka."FINE!" aku berkata dengan nada sedikit marah."Aku nak bla"balasku lagi lalu terus bangun dari tempat dudukku tetapi gagal.Aiman dan Airil dengan pantas memegang tanganku erat lalu menarik tanganku untuk duduk semula.Kuat gile kau tarik."Stay with us.Please,dont go"Mereka berkata.hek eleh.kali ni je aku bagi peluang! "yelah yelah"balasku ringkas dengan muka seposen.lalu Kami menonton cerita itu sehingga habis.
YOU ARE READING
BOY BEST FRIENDS
RandomKisah amira syuhada seorang gadis berumur 17 tahun yang mempunyai seorang pembuli setia iaitu Aiman hakim yang selalu membulinya dan mengacau hidup amira namun kedatangan Airil syafiq membuatkan amira lagi tertekan dengan sikapnye yang sama dengan A...