Aku tidak mendengar seorang pun panic malah kedengaran suara yang begitu teruja.apahal ni? Tiba tiba Fatihah menarikku menuju ke hadapan."kenapa ni Fatihah?" Aku bertanya."Alah,ikut je aku" balas Fatihah.Kami menuju ke hadapan dalam keadaan yang gelap.
Sesampai kami dihadapan,tiba tiba satu spotLight bernyala lalu memancarkan cahaya di atas pentas.Cahaya itu hanya memancarkan ke atas badan seseorang yang sedang memegang guitar.jap! Macam aku pernah tengok je manusia ni. Disebabkan Orang yang berada di atas pentas itu menghadap ke belakang,aku tidak boleh meneka siapa.
Tiba tiba aku mendengar bunyi petikan guitar yang sedang memainkan sebuah lagu.macam aku pernah dengar je lagu ni? Sedang guitar itu dimainkan,orang yang berada di atas pentas itu perlahan-lahan memusingkan badannya menghadap ke depan.
Wait what?!?!?! Airil?!?! Aku melihat Airil yang berdiri di atas pentas sambil memetik guitar.Dia memakai white shirt lengan panjang tetapi dia melipat lengan baju itu sehingga ke siku dengan skinny jeans berwarna hitam.perghh!! Gile handsome mamat ni!
Airil mula mendekatkan mulutnya ke microphone.Dia hendak menyanyikan sebuah lagu dan lagu tu sungguh aku kenal!!
Oh, there she goes again,
Every morning it's the same
You walk on by my house
I wanna call out your nameI want to tell you how beautiful you are from where I'm standing
You got me thinking what we could be 'causeI keep craving, craving,
you don't know it but it's true
Can't get my mouth to say
the words they want to say to youThis is typical of love
Can't wait anymore,
I won't wait, I need to tell you how I feel when I see us together foreverIn my dreams
you're with me
We'll be everything I want us to beAnd from there,
who knows, maybe this will be the night that we kiss
for the first time
Or is that just me and my imaginationYeee!!! Lagu yang dia nyanyikan tadi adalah lagi Imagination by Shawn Mendes. Itu lagu favourite aku!!!
Aku melihat Airil perlahan-lahan turun dari pentas sambil menyanyi,cahaya spotLight juga turut mengikutinya.aduh,aku tak tahan huhu.kenapalah dia handsome sangat malam ni erg! Tiba tiba aku melihat Airil semakin mendekatiku.
Aku menoleh ke kiri dan kanan.jap? Kenapa dia semakin dekat dengan aku ni? Seram lah pulak. Dan tanpa aku sedari,Airil sudah mendekatiku dan berada betul betul dihadapanku.Suasana yang gelap ditambah pula dengan cahaya spotLight yang hanya menerangi kami berdua membuatkan semua pelajar memandang ke arah kami.alamak!apa ni?! Dup..dap..dup..dap...dup..dap...Perasaan aku sekarang ni hanya tuhan je yang tahu!
Airil berhenti menyanyi seketika.ok ni dah buat aku rasa nervous! Dia mula mendekati mukaku.Pipiku semakin panas.wajahku sungguh merah.Takut sahaja dia ingin membuat sesuatu kepadaku depan orang ramai.apa aku nak buat ni!! Dengan perasaan yang sungguh malu,aku terus pejam mata.
Tiba tiba Airil berbisik kepadaku. "Please....be our girl tonight" suaranya sungguh membuatkan aku cair.jap! Our girl? Apa ni? Tak faham? Cepat cepat aku membuka mata.Aku melihat Airil tersenyum manis yang menampakkan gigi putihnya itu.
Airil memegang tanganku lembut.Aku sedikit terkejut.Dia nak buat apa ni? Perlahan-lahan dia menarikku naik ke pentas.tolonglah jangan! Aku melihat Fatihah mengenyitkan matanya ke arahku sambil menepuk bahuku.Aku hanya dapat berdiam diri.tidak tahu apa yang aku ingin berkata.Disebabkan Airil membuat muka merayu,aku terpaksa akur.
Kami berdua naik ke pentas.Terasa jantungku ingin meletup! Airil kembali menyanyi sambil memandangku.
We walk, we laugh, we spend our time
walking by the ocean side
Our hands are gently intertwinedA feeling I just can't describe
All this time we spent alone, thinking we could not belong to something so damn beautiful
So damn beautifulI keep craving, craving,
you don't know it, but it's true
Can't get my mouth to say the words they want to say to youThis is typical of love
Can't wait anymore,
I won't wait I need to tell you how I feel when I see us together foreverTiba tiba Airil berhenti menyanyi.cahaya spotLight mula mengalih ke arah lain.Cahaya itu menuju ke arah seseorang di bawah pentas.eh? Itu....itu...itu Aiman!!
Aku melihat Aiman turut memegang microphone.cahaya yang menerangi Aiman membuatkan aku rasa sungguh terpesona.kenapa handsome sangat ni!! Aku tak kuat!!!
Aiman sambung menyanyi lalu menuju ke arah kami.Airil sedang memainkan guitarnya.
In my dreams,
you're with me
We'll be everything I want us to beAnd from there,
who knows,
maybe this will be the night that we kiss
for the first time
Or is that just me and myimagination
Imagination
Imagination
In my dreams,
you're with me
We'll be everything I want us to beAnd from there,
who knows,
maybe this will be the night that we kiss
for the first time
Or is that just me and my imaginationI keep craving, craving,
you don't know it, but it's true
Can't get my mouth to say the words they want to say to youLagu itu ditamatkan dengan begitu sempurna.Aiman dan Airil serentak menghulurkan sekuntum bunga ros ke arahku.Aku menerimanya lalu tersenyum manis.Tapi aku masih keliru dengan semua ini.Diorang buat ni kerana apa?
"Amira Syuhada.....Look" Aiman berkata sambil menunjukkan ke arah sehelai baner di belakang.Apabila aku ingin menoleh ke belakang,serentak lampu di dewan dipasang.
"TADAA!! HAPPY BIRTHDAY TO YOU....HAPPY BIRTHDAY TO YOU.... HAPPY BIRTHDAY TO AMIRA SYUHADA... HAPPY BIRTHDAY TO YOUUU!!!" Aku melihat sehelai baner yang tertulis
'Happy birthday Amira Syuhada!
Happy Sweet 17 ♥'
Aku mula mengerluarkan air mata.Sungguh aku terharu! How can i forget my own birthday! Airil mengesat air mataku dengan lembut. "Birthday girl,dont cry" Airil berkata sambil tersenyum.Aku ketawa perlahan dengan air mata yang masih mengalir.
Aku melihat Aiman memegang kek yang cukup cantik.Di atas kek tertulis 'Happy Birthday to you my dear :).Airil menghulurkan pisau untuk dipotong.Aku mengambil pisau itu lalu memotong kek tersebut.
Aiman mengambil secebis kek lalu menyuapkan ke dalam mulutku dengan sudu.Tiada kata kata yang aku ingin ucapkan.cukuplah hanya senyuman manisku diberi.
Malam itu sungguh meriah.
Best memory ever! Tak pernah aku merasakan pengalaman seperti ini.Sungguh aku bahagia♥
YOU ARE READING
BOY BEST FRIENDS
RandomKisah amira syuhada seorang gadis berumur 17 tahun yang mempunyai seorang pembuli setia iaitu Aiman hakim yang selalu membulinya dan mengacau hidup amira namun kedatangan Airil syafiq membuatkan amira lagi tertekan dengan sikapnye yang sama dengan A...