Bab 43

873 49 46
                                    

Aiman P.O.V

Harini aku dan Airil bercadang untuk pergi melawat Amira.Setelah tamat sahaja hari persekolahan,kami terus menuju ke hospital.

Sesampainya kami di hospital,Kami terus menuju ke bilik wad Amira.Kelihatan Puan Liza tiada di luar bilik wad itu.Tanpa membuang masa,aku terus memulas tombol pintu bilik itu.Kelibat Puan Liza masih lagi tiada di dalam.

Kami terus menghampiri Amira yang terbaring di atas katil.Aku duduk di sebelah kanan Amira manakala Airil duduk disebelah kirinya.keadaan menjadi sunyi.Semua mata bertumpu pada wajah Ayu milik Amira.

"Mira....." akhirnya aku bersuara.

"Sudah 180 hari kau tidur...."

"6 bulan kau tak buka mata"

"Bila kau nak bangun?"

"Kau tak rindu kitorang ke?"

"Tak rindu aku?"

Tangan amira ku genggam.Aku diam semula.Tidak tahan akan kesedihan yang ditanggung selama ini.

"Kau nak tahu?" Tiba tiba Airil mengambil giliran untuk bersuara.

"Harini adalah hari KITA jawab SPM tau...."

"This is the first day SPM bermula..."

"Setiap kali aku nak jawab SPM,aku selalu terpandang meja kau.kosong."

"Bila kau nak sedar?"

"Aku....aku...aku rindu kau sangat sangat"

Airil menggenggam sebelah lagi tangan Amira.

Masing masing semua tunduk ke bawah.kedengaran bunyi keluhan panjang sahaja.

Aku mengangkat muka semula.

"Mira....."

"Your first mision for today is to wake up"

"Just wake up.That's it!"

"I want you back"

Beep

Ouh.bunyi tu memang membuatkan aku rasa geram.Setiap kali aku bertanya,pasti mesin yang menjawab.Kenapa tidak Amira?

"Persahabatan kita begitu dalam sangat" Airil berkata

"Aku taknak persahabatan kita sampai dekat sini je.."

"Kitorang sayang kan kau mira"

"Hari hari aku,rasa sangat sepi, bila aku terkenang saat bersama dengan kau" sambungku

"Tapi....semua tu tak akan kembali lagi.."

"Selama lamanya..."

Beep

" semua bende tu dah takde"

"Semua tinggal kenangan"

"Sejak kau dalam keadaan macam ni"

"Saat bersama dengan kau....."

"Akan kitorang rindu" kata Airil

Beep

|FlashBack|


Amira P.O.V

Setelah selesai hari persekolahan,aku terus berjalan keluar dari kawasan sekolah.Sedang aku berjalan,aku mengeluarkan telefon milikku untuk menelefon mamaku.

Baru sahaja aku ingin menekan butang hijau,tiba tiba telefonku dirampas.Aku terus menoleh ke arah manusia yang merampas telefonku.

BOY BEST FRIENDSWhere stories live. Discover now