4

1.1K 94 6
                                    

7 juli 2015

"Är du här innan mig idag? Det var något nytt"

Yttrar Oscar när jag hör hans försiktiga steg mot den slitna bryggan. Jag vinklar upp hakan så att jag når hans ögon med blicken. Han bemöter mig med ett leende som jag snabbt besvarar.

"Jag behövde tänka"

Säger jag tyst och Oscar sjunker ner bredvid mig där jag sitter i skräddarställning. Hans knä snuddar vid mitt och jag ler svagt över den nätta beröringen.

"Hej förresten"

Utbrister han plötsligt och överrumplar mig i någon konstig sorts sidokram vilket får mig att fnissa tyst medan jag besvarar den så gott jag kan. Jag blickar upp på honom under lugg och lägger märke till att hans kinder blivit en aning skära vilket får mig att le. Att han är osäker är uppenbart. Troligtvis är han inte så van vid närhet och ömhet. Han slår mig mer som killen som ligger runt känslokallt framför killen som håller hand och pussar på kinden.

"Vad tänker du på?"

Frågan yttras med en tyst, försiktig ton och bryter den minuterlånga tystnaden som pågått mellan oss.

"Jag fick ett meddelande av en klasskompis igår. Det har varit ett rätt tufft år, jag fick en del hat och retsamma kommentarer. Så det meddelanden fick mig att tänka tillbaka lite"

Säger jag lugnt och Oscars uppmärksamhet är riktad mot mig. Jag känner hans hand mot mitt knä vilket får mig att le och vinkla blicken uppåt för att möta hans ögon.

"Varför blev du hatad och retad?"

Frågar han försiktigt och jag låter en suck lämna mina läppar.

"För att jag kom ut som gay"

Säger jag slutligen och känner hur Oscar stelnar till bredvid mig. Hans ögonbryn höjs en aning och jag letar oroligt efter spår av avsky i hans blick. Men allt som möter mig är en svårtolkad blick.

"Så du är gay?"

Frågar han rakt på sak och jag nickar försiktigt, orolig över reaktionen.

"Du tycker alltså om killar?"

Förtydligar han och jag rynkar förvirrat på pannan. Vad är det han inte förstår?

"Ja, me-"

Längre hinner jag inte. Vad som avbryter mig är hans kropp som pressas mot min, hans läppar som pressas mot mina. Några sekunder hinner passera förbi innan jag slutligen besvarar kyssen. Ömt placerar handen mot hans kind och vrider lite på huvudet så att våra läppar får en bättre, djupare kontakt.

När kyssen bryts så backar han inte undan många centimeter utan hans näsa snuddar fortfarande vid min och vid varje utandning fläktar hans andetag mina lätt särade läppar.

"Jag tog min chans"

Yttrar han tyst och jag kan inte låta bli att skratta lågt innan jag låter min tumme stryka löst över hans kindben och låter mina läppar snudda vid hans ännu en gång.


. . .
Det kanske går lite snabbt fram men jag skriver inte om varje dag så de lär ju känna varandra emellan. Detta är dessutom själva bakgrundsstoryn innan det kommer igång på riktigt så ja!

Hoppas att ni mår bra och har haft en bra dag! ❤️

Summer '15 | FoscarWhere stories live. Discover now