3 november 2015
Det är något vackert i hur vi smyger oss fram genom natten. Hur våra händer är noggrant sammankopplade och våra andetag mynnar ut i vita moln som blir som en aura runt oss båda pågrund av kylan. Hur det bara är han och jag i mörket, i kylan. Bara han och jag i världen känns det som.
Staden sover, allt är tyst. Gatulamporna är tända trots att gatorna är folktomma och det känns som att vi är ensamma i hela vida världen. Som att staden är vår, som att jag skulle kunna kyssa honom mitt på gatan och undvika konsekvenser av mina handlingar. Men sorgligt nog är livet inte så bekymmerslöst som det verkar vara en kylig november natt hand i hand med min förälskelse.
Trots det kan jag inte låta bli att stanna upp, konstatera att gatan är folktom, styra ut honom ur den dämpade belysningen så att vi står avskilt i skuggorna. Där kysser jag honom djupt, passionerat och han besvarar kyssen med kärlek, känsla.
"Följ med hem till mig, du är trygg med mig"
Viskar jag fram i hans öra och han nickar försiktigt innan han kysser mig ömt ännu en gång.
När vi når min gata hyschar jag honom försiktigt och låser upp dörren med försiktiga rörelser innan jag ömt fattar tag om hans hand och leder in honom i hallen med pekfingret mot läpparna för att förmedla att han måste vara tyst.
När vi slutligen lyckas passera obemärkta hela vägen till mitt rum och sovrumsdörren går igen bakom oss så pustar jag ut och känner hur Oscar lindar sina armar runt min midja och kramar om mig bakifrån. Jag lutar mig tillbaka i hans famn och låter honom trä av mig tröjan som snart faller till golvet. Hans varma fingrar rör sig sedan lugnt över min hud som knottrar sig under hans beröring.
Långsamt vänder jag mig om i hans famn och möter hans lugna och fokuserade blick som gång på gång flackar ner till mina läppar vilket får mig att förkorta bådas väntan genom att pressa mina läppar mot hans. När vi avbryter kyssen så slår han sig ner på den mjuka madrassen och jag sjunker ner i hans knä innan jag återigen pressar mina läppar mot hans.
"Fan vad jag älskar dig"
Flämtar han fram mellan kyssarna och mina kyssar letar sig ner längs hans hals medan jag grabbar tag om hans tröjas nacklinningen och drar av honom tröjan.
"Allt jag vill ha är dig"
Andas jag fram mot hans läppar och orden framför både den längtan jag har efter honom och hans kropp i just detta ögonblick. Men också hur jag vill leva resten av mitt liv såhär, tillsammans med honom.
YOU ARE READING
Summer '15 | Foscar
FanfictionAllt förändras, Sommar blir till höst Kyssar blir till slag Kärlek blir till hat