Hoofdstuk 1: Plusle, ik kies jou!

518 27 47
                                    

'Anna, ga je slapen?' riep Anna's moeder naar boven. 'Je weet dat je er morgen vroeg uit moet!' 'Ja!' riep Anna. 'Ik ga zo slapen, even deze film uitkijken!' 'Welke film kijk je dan?' vroeg Anna's moeder. 'Die film waarin jij Top Coördinator wordt!' riep Anna. Anna wilde net zoals haar moeder een Top Coördinator worden. Ze zou morgen tien worden en dat betekende dat ze aan haar Pokémon reis om Top Coördinator te worden mocht beginnen. 'Oké, maar als de film afgelopen is moet je wel direct gaan slapen, he!' schreeuwde Anna's moeder. 'Is goed mam!' riep Anna. Het eind gevecht tussen haar moeder en een andere vrouw was net begonnen. Anna keek vol enthousiasme naar het gevecht. ''Morgen begint mijn reis, ik ga net zo vechten als mijn moeder. Ik zou Top Coördinator worden!'' dacht ze. De film was afgelopen en ze kon gaan slapen.

De volgende ochtend werd Anna pas rond twaalf uur wakker. Ze was vergeten haar wekker te zetten. 'Shit, ik kom veel te laat!' riep ze. Ze sprong haar bed uit, kleedde zich snel om en sprintte naar beneden. Beneden stond haar moeder op haar te wachten. 'Je bent te laat!' zei ze. 'Ik weet het!' riep Anna. Ze pakte snel een broodje en sprintte naar haar fiets toe. Tot haar ergernis zat haar fietssleutel niet in haar fiets en ze wist ook niet waar die lag. Ze zocht naar haar fietssleutel en uiteindelijk vond ze hem op de grond, naast haar fiets. ''Dit meen je niet!'' dacht ze bij zichzelf. Ze sprong op haar fiets en fietste zo hard als ze kon naar het lab van professor Birch. Het lab waar ze, als het goed was, haar eerst Pokémon zou kunnen ophalen.

Toen ze eenmaal bij het laboratorium aan was gekomen, stond er buiten een jongen tevreden te lachen. Hij had blond haar en blauwe ogen. 'Het is me gelukt!' riep hij. 'Ik heb een Pokémon! Nu kan ik mijn droom om kampioen te worden waar maken!' Anna gooide haar fiets op de grond en rende snel langs de jongen, ze stootte hem daardoor per ongeluk om. 'Het spijt me, ik ben op weg naar mijn eerste Pokémon!' riep ze snel. 'Je bent te laat!' riep de jongen, maar dat hoorde ze niet meer. Ze was het gebouw al in gerent. Ze rende zo hard als ze kon en botste tegen een man op. 'Sorry, ik ben opzoek naar professor Birch!' zei ze. 'Dat ben ik!' zei de man. Anna keek omhoog en zag een man met donker bruin haar en een baardje. 'Oh, sorry. Ik had u niet herkend!' zei ze, een tikkeltje beschaamd. 'Is niet erg, waarvoor ben je hier?' vroeg professor Birch. 'Ik ben hier voor mijn eerste Pokémon!' zei Anna. 'Ik heb slecht nieuws voor je.' zei professor Birch. 'Alle starter Pokémon zijn al weg.' 'Dat meen je niet!' riep Anna, gefrustreerd ging ze op de grond zitten. 'Ik denk dat ik een oplossing weet.' zei professor Birch. 'Er is laatst een trainer langs gekomen, ze had hier een Pokémon achtergelaten omdat ze haar niet meer hoefde. Jij zou die Pokémon op zich wel kunnen krijgen.' 'Echt waar?' vroeg Anna, ze stond op en begon te lachen. 'Ja!' riep de professor. 'Ik zal de Pokémon even voor je ophalen.' Professor Birch liep weg en Anna bleef achter.

Niet veel later kwam professor Birch terug met een Poké-Ball in zijn hand. Hij liet een kleine Pokémon uit de Poké-Ball komen. 'Dit is een Plusle.' zei Professor Birch. 'Ze is zo lief.' zei Anna, ze pakte de Plusle op en begon haar te knuffelen. 'Geef haar maar wat Pokémon voedsel, dat versterkt jullie band.' zei Professor Birch. Anna pakte een bakje en stopte er wat Pokémon voedsel in. Ze gaf het aan Plusle, Plusle keek ernaar en begon te eten. 'Ik heb zoveel zin om met deze Pokémon te performen.' zei Anna. 'Ik ben nog wat vergeten.' zei Professor Birch. Hij gaf Anna zes Poké-Balls (waaronder die van Plusle) en een Pokédex. 'Veel succes op je reis.' zei hij. 'Bedankt.' zei Anna, ze tilde haar Plusle op en liep het lab uit.

Buiten stond de jongen van eerder op Anna te wachten. 'Dus je hebt nog wel een Pokémon gekregen?' riep hij. 'Inderdaad!' riep Anna en ze keek trots naar haar Plusle. 'Waarom zit ze niet in haar Poké Ball?' vroeg de jongen. 'Het is veel gezelliger als ze uit haar Poké Ball loopt!' zei Anna. 'Oké dan!' zei de jongen. 'Mijn naam is trouwens Brian.' 'Aangenaam kennis te maken!' zei Anna. 'Mijn naam is Anna.' 'Heb je zin in een Pokémon gevecht?' vroeg Brian. 'Nee, eigenlijk niet.' zei Anna. 'Maar je houd hem van me te goed, oké?' 'Oké!' zei Brian en hij liep weg. Net toen Anna ook weg wou lopen, werd ze tegen gehouden door haar moeder. 'Ik heb nog een paar spulletjes voor je meegenomen, ze zitten in dit tasje.' zei haar moeder en ze gaaf de tas aan Anna. 'Dankjewel mam!' zei Anna en ze gaf haar moeder een knuffel.' 'Ik ga je missen!' zei haar moeder. 'Je gaat nu toch niet huilen, hé?' vroeg Anna. 'Nee hoor.' zei haar moeder. 'Gelukkig!' zei Anna. 'O ja trouwens. Beloof dat je een keer komt kijken bij één van mijn Contesten!' 'Dat beloof ik.' zei Anna's moeder. Ze gaven elkaar nog een keer een knuffel en daarna liep Anna ook weg, naar route 101.

'Eens even kijken wat mijn moeder allemaal in de tas heeft gedaan!' zei Anna, nadat ze al een tijdje op route 101 hadden gelopen. 'Oh mijn Pokémon! Ze heeft er popcorn in gedaan!' Anna haalde de zak popcorn uit haar tas en begon er van te eten. 'Wil je ook wat?' vroeg ze aan Plusle. Plusle knikte. 'Oké, ik pak wel even wat Pokémon voer.' zei Anna. Ze graaide in haar tas opzoek naar Pokémon voer. 'Aha, hier is het!'  Ze haalde het Pokémon voer uit haar tas en gaf het aan Plusle. Maar ze had niet door dat een Poochyena ondertussen haar zak popcorn had gestolen. Pas toen ze weer de zak met popcorn wou pakken, had ze het door. 'Mijn popcorn is weg!' riep ze. Plusle sprong op en keek om zich heen. Ze zag in de bosjes dat een Poochyena van de popcorn aan het eten was. Ze liep naar de bosjes toe. 'Plusle, waar ga je heen?' vroeg Anna. Plusle wees naar de bosjes. Anna keek naar de bosjes en zag dat er een Poochyena in zat met haar zak popcorn. 'De vuile dief!' riep ze. 'Plusle, doe Quick Attack!' Plusle deed Quick Attack en Poochyena viel op de grond, jammer genoeg stond hij snel weer op en deed hij Ice Fang. Plusle werd hard geraakt door de Ice Fang en bevroor. 'Plusle, nee!' riep Anna. Ze rende naar haar Plusle toe en pakte haar van de grond. Daarna rende ze snel terug naar de plek waar ze zat, pakte alles weer in en rende naar het dichtstbijzijnde stadje.

Toen ze eenmaal aankwam in Oldale Town was het al acht uur 's avonds. Anna fietste naar het Pokémon center. Voor het Pokémon center gooide ze haar fiets neer en ze liep naar binnen. 'Mevrouw, zou u me kunnen helpen?' schreeuwde ze terwijl ze nog maar net het Pokémon center in was. 'Maar natuurlijk!' riep de vrouw die achter de balie stond. De vrouw achter de balie was zuster Joy. Anna gaf Plusle aan zuster Joy. 'Ze is bevroren!' zei zuster Joy. 'Ik regel dit wel!' Ze riep een Chansey. Chansey kwam aangelopen met een wagentje. Zuster Joy legde Plusle op het wagentje. 'Het komt goed, blijf hier maar rustig wachten.' zei Zuster Joy. 'Oké!' zei Anna. Zuster Joy en Chansey liepen samen met Plusle de deur door. Anna bleef alleen achter, wachtend tot haar Pokémon weer beter zou worden.

Pokémon: Anna's reis door HoennWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu