'We hebben het eindelijk gehaald!' riep Brian. De vrienden waren tot midden in de nacht door blijven lopen naar Fallarbor Town. Rond twee uur 's nachts waren ze dan eindelijk bij Fallarbor Town aangekomen. 'Laten we naar het Pokémon center gaan!' zei Vanessa. 'Misschien zijn er nog slaapplekken!' 'Ik verlang wel naar een bed!' zei Anna. 'Dus... laten we gaan!' Met alle energie die ze nog in hun lichaam hadden liepen ze naar het Pokémon center. Gelukkig was die nog open. Ze regelde snel een kamer, liepen er naar toe en ploften neer op hun bedden. Al snel viel iedereen in slaap.
De volgende ochtend was Anna al vroeg wakker. Ze liep samen met Plusle en Togepi naar beneden om eten voor hun allemaal te halen. Beneden zag ze iets wat haar heel erg aansprak, namelijk een poster waarop stond dat er die dag een Contest werd gehouden in Fallarbor Town. Ze rende zo snel als ze kon weer naar boven om het goede nieuws aan Justin en Vanessa te vertellen. 'Jongens!!' riep ze, nadat ze eindelijk weer hun kamer had bereikt. 'Er is vandaag een Contest, laten we er aan mee gaan doen!' 'Ja!' riepen Vanessa en Justin. 'Ik doe ook mee!' zei Brian. 'Huh? Wat?' vroeg Anna. 'Gewoon een keertje voor de lol.' zei Brian. 'Oké, laten we ons in gaan schrijven!' riep Anna. 'Moeten we niet eerst wat gaan eten?' vroeg Vanessa. 'Oké dan.' zei Anna.
Een uur later stonden Anna, Brian, Justin en Vanessa voor de Contest hal, ze liepen naar binnen en schreven zich in voor het Contest. Over een uur zou het Contest gaan beginnen. 'Ik ga buiten nog even wat trainen.' zei Anna en ze rende naar buiten. 'Oké, wie zou ik gaan gebruiken voor dit Contest?' vroeg ze aan zichzelf toen ze eenmaal buiten was. 'Ik denk dat ik het weet.' Ze pakte de Poké-Ball van Kirlia en liet haar uit de Poké-Ball komen. Kirlia kwam vrolijk uit de Poké-Ball en draaide een rondje. 'Er komt een Contest aan!' zei Anna. Kirlia begon nog meer rondjes te draaien, ze had duidelijk zin in het Contest. 'Ik zie dat je er zien in hebt.' zei Anna. Kirlia knikte blij. 'Laten we dan nog even gaan trainen!' riep Anna.
Tien minuten later was de training afgelopen. Anna, Kirlia, Plusle en Togepi liepen terug naar de Contest hal. Voor de Contest hal stond een verassing op Anna te wachten. 'Mama?' riep Anna en ze keek de vrouw die voor de hal stond goed aan. De vrouw glimlachte. 'Hé kleine meid.' zei ze. Anna rende naar haar moeder toe en omhelsde haar. 'Kom je kijken naar het Contest?' zei ze met een glimlach, haar moeder knikte. 'Geweldig!' riep Anna. 'Ik ga me snel omkleden, je ziet me wel op het podium verschijnen!' Ze rende, samen met haar Pokémon, naar de kleedkamer. Daar kleedde ze zich snel om, niet veel later begon het Contest.
'Dames en heren, welkom bij het Contest in Fallarbor Town!' zei de presentatrice. 'Dan mogen nu alle deelnemers het podium opkomen.' Eén voor één kwamen alle deelnemers het podium op. 'Dit zijn alle deelnemers.' riep de presentatrice. 'Geef ze een hartelijk applaus!' Het publiek juichte en gaf alle deelnemers een hartelijk applaus. 'Dan mogen nu alle deelnemers weer van het podium gaan, wachten tot ze aan de beurt zijn voor de eerste ronde!' Alle deelnemers liepen weer van het podium af, de eerste deelnemer die weer het podium opkwam was Vanessa. 'Oké, laten we die doen.' riep Vanessa. 'Spinda, kom eruit en doe Uproar en als de Uproar is uitgewerkt, direct Psybeam!' Spinda deed Uproar en er kwamen allemaal muziek noten in de lucht hangen. Na ongeveer vier keer Uproar was de Uproar uitgewerkt, sprong Spinda snel omhoog en deed Psybeam. De Psybeam raakte alle muziek noten en dat zorgde voor glitters. Spinda veel weer naar beneden, in de armen van Vanessa. Vanessa boog naar voren en het publiek klapte hard.
De kandidaat na Vanessa was een meisje met een meisje met een Skarmory. Na het meisje met de Skarmory van Brian aan de beurt. Brian gebruikte voor het Contest ook Spinda, ondanks dat hij dezelfde Pokémon gebruikte als Vanessa, was zijn performance compleet anders. Na Brian kwam een meisje met een Zigzagoon. Tot spijt van het meisje, viel de Zigzaggon onhandig op de grond en was hun hele performance verpest. Justin was nu aan de beurt, ook hij gebruikte zijn Spinda. De jury had zo langzamer hand als genoeg Spinda gezien en vroeg zich af wat de Spinda deze keer zou doen. Weer kregen ze een hele andere performance dan ze eerder hadden gehad. De volgende coördinator was een meisje met een Oddish en na haar was een meisje met een Skitty. De laatste coördinator was Anna, ze liep het podium op en liet Kirlia uit haar Poké-Ball komen. Kirlia en Anna danste samen in het rond, op sommige momenten deed Kirlia Psychic en liet Anna in de lucht zweven. Anna danste door de lucht met hulp van Psychic. Ze eindigden hun performance met nog meer dans. Het publiek klapte hard. Het was nu pauze, na de pauze zouden de mensen worden bekend gemaakt die doorgaan naar de volgende ronde.
'Hoe vonden jullie het gaan?' vroeg Anna toen ze de ruimte waar alle coördinatoren zijn binnen kwam. 'Ik vond het wel goed gaan.' zei Vanessa. 'Echt grappig dat we allemaal een Spinda hebben gebruikt.' zei Justin. 'Ja, behalve Anna.' zei Brian. Anna rolde met haar ogen, dan zag ze op het tv scherm de mensen die door gingen naar de volgende ronde. Eén voor één kwamen Vanessa, Brian, Justin en Anna in beeld. 'We zijn allemaal door!' riep Anna. Ze zag dat ze gekoppeld werd aan Brian voor een gevecht, dat betekende automatisch dat Justin en Vanessa ook tegen elkaar moesten vechten. 'Dit gaat leuk worden!' riep Anna enthousiast.
JE LEEST
Pokémon: Anna's reis door Hoenn
FanficHet is zover, Anna wordt tien en mag eindelijk beginnen aan haar Pokémon reis. Samen met haar team probeert ze genoeg lintjes te krijgen waardoor ze uiteindelijk mee kan doen aan het grand festival, die ze natuurlijk graag wil winnen. De reis verloo...