Hoofdstuk 31: Een evolutionair gevecht

96 11 37
                                    

Voorheen was dit het hoofdstuk genaamd: getagt! Ik wilde het graag weghalen nadat ik een nieuw hoofdstuk af had geschreven, dus getagt staat niet langer meer in dit verhaal. Sorry trouwens dat jullie zo lang moesten wachten op het nieuwe hoofdstuk, maar hier is ie dan!

~

Vrolijk liepen Anna en Madelief verder naar Rustboro City. Opeens stopte Madelief met lopen, doordat ze zo abrupt gestopt was met lopen viel haar Skitty bijna van haar schouder af. 'We hebben nog niet eens een gevecht gehouden!' riep Madelief verontwaardigd uit. 'Moet dat dan?' mompelde Anna een beetje verbaasd. Ze had eigenlijk niet zo veel zin in een gevecht, ze wilde het liefst zo snel mogelijk aankomen in Rustboro City en haar andere Pokémon weer terugzien. 'Ah, toe nou!' Madelief pruilde haar lippen en keek Anna smekend aan. 'Oké dan.' zei Anna zuchtend. Zo begon het gevecht tussen Anna en Madelief.

'Ik kies jou, Kirlia!' riep Anna, ze pakte een Poké Ball uit haar tas en gooide die vrolijk omhoog. In plaats van Kirlia kwam Flurmel uit de Poké Ball gesprongen. 'Wat? Heb ik alweer jouw Poké Ball gepakt!' riep Anna geïrriteerd en verbaasd. 'Nou ja, is niet erg.' 'Mm, jij gebruikt een Loudred?' vroeg Madelief nadenkend. 'Dan ga ik mijn Altaria gebruiken, kom er maar uit!' Met een sierlijke beweging gooide ze haar Poké Ball omhoog. Een vogelachtige Pokémon met wolachtige vleugels kwam uit de Poké Ball en steeg direct omhoog. 'Wat een gave Pokémon!' riep Anna. Ze pakte haar Pokédex en die gaf aan dat het de evolutie is van Swablu. ''Ik ga Swablu, als we bij de ranch zijn aangekomen, in mijn team doen en haar trainen tot een Altaria.'' dacht ze bij zichzelf. 'Gaan we nog beginnen?' vroeg Madelief die, met haar armen zwaaiend, tegenover Anna stond. 'Jaja...' zei Anna. 'Flurmel, begin met de aanval Supersonic zodat je Altaria verward en doe daarna Stomp!' Flurmel luisterde naar zijn trainer en deed wat ze van hem vroeg, maar Madelief reageerde snel. 'Altaria, ontwijk de Supersonic en grijp daarna de Loudred vast met je wollige vleugels!' Altaria deed precies wat Madelief van haar vroeg. Ze greep Flurmel vast met haar wollige vleugels, waardoor hij geen kant meer op kon. Nu zij hem in haar greep had, kon ze hem als een gek aanvallen met Peck, wat ze ook deed. Flurmel wist niet wat hem overkwam. Hij probeerde de Peck telkens te ontwijken, maar na een tijdje werd hij moe en lukte het niet meer. Anna keek radeloos toe en wist niet hoe ze Flurmel uit die wollige greep kon halen.

Na een tijdje was Flurmel het zat. Hij begon te gloeien en veranderde in een Exploud, hij was geëvolueerd. Altaria liet hem uit verbazing los en hij viel richting de grond. De klap kwam hard aan, maar behendig stond hij weer op. Anna keek haar Pokémon verbaasd aan. Ze wist dat ze nu misschien een kans zouden maken tegen de Altaria. Ze pakte haar Pokédex, die gaf aan dat Exploud de geëvolueerde vorm was van Loudred en dat hij nu een nieuwe aanval had geleerd: Hyper Beam. Die aanval klonk haar als muziek in de oren, dus ze liet hem al te graag die aanval doen. 'Flurmel, doe Hyper Beam?' Flurmel ging rechtovereind staan en haalde alle energie die hij in zijn lichaam had naar een plek. Van daaruit liet hij de energie los en vuurde hij de Hyper Beam af op de nietsvermoedende Altaria. Ze werd volledig geraakt en viel bewusteloos neer op de grond. Flurmel en Anna hadden het eerste gevecht gewonnen!

Het volgende gevecht zou plaatsvinden tussen Seviper en Marshtomp. 'Dit wordt een interessant gevecht.' mompelde Madelief in zichzelf. Ze wist dat haar Seviper een hele sterke Pokémon was, maar over de Marshtomp van haar tegenstander wist ze niets. Dit maakte dat ze zich aardig onzeker voelde over het gevecht. Ze kon het zichzelf niet veroorloven om nog een keer te verliezen. 'Seviper, we moeten dit gevecht winnen!' riep ze en zo begon het tweede gevecht.

Seviper en Marshtomp lagen nek aan nek. De Pokémon speelden goed op elkaar af en daardoor leek het gevecht een eeuwigheid te duren. Aanval na aanval werd behendig door beide ontweken en daarna zetten ze zelf een nieuwe aanval in die ontweken werd door de ander. Vermoeidheid nam bij beiden toe te nemen. 'Kom op Marshtomp!' riep Anna aanmoedigend. 'Seviper, het gaat je lukken!' riep Madelief. Beide Pokémon gingen door met aanvallen, maar ook bleven ze de aanvallen ontwijken. 'Dit is hopeloos!' riep Anna geïrriteerd. 'Als Marshtomp net iets sneller was geweest, dan was de aanval raak geweest!' Marshtomp hoorde dit en draaide zich om naar zijn trainer, waarnaar zij haar trainer een kort knikje gaf. Deze afleiding gaf Seviper de mogelijkheid om aan te vallen. Ditmaal was de aanval die Seviper uitvoerde raak! Met zijn staart sloeg hij tegen de rug van Marshtomp aan, waardoor die op de grond viel. 'Lekker bezig!' riep Madelief enthousiast. Marshtomp stond echter snel weer op en begon te gloeien. 'Wacht wat?' riep Madelief verbaasd. 'Zeg niet dat nog een Pokémon van jou gaat evolueren!' 'Daar lijkt het wel op.' zei Anna lachend. Ze hadden gelijk. Marshtomp evolueerde langzamerhand in een Swampert.

De evolutie was voorbij en Swampert had opnieuw zijn krachten teruggevonden. Seviper moest maar oppassen, want hij was niet langer veilig meer. 'Swampert doe de aanval Take Down op Seviper!' riep Anna. Swampert rende zo snel als ze kon op Seviper af en raakte hem volledig. 'Oké, maak het af met Water Gun!' riep Anna enthousiast. Swampert maakte zich klaar voor een Water Gun. 'Wacht!' riep Madelief plotseling. Ze rende naar haar Seviper toe die uitgeput op de grond lag. 'Laten we niet meer verder vechten.' Ze keerde snel haar Seviper terug in zijn Poké Ball en keek Anna kort aan. 'Het is genoeg.' Anna knikte begrijpend en liet ook haar Swampert terugkeren. 'Laten we anders even wat gaan eten en daarna verder reizen.' zei ze snel. 'Dan kunnen je Pokémon weer eventjes herstellen.' Madelief knikte en dus namen ze een korte pauze in hun reis naar Rustboro City!

~

Hopelijk vonden jullie het een leuk hoofdstuk. Ik heb momenteel vakantie dus ik ga proberen een voorraad hoofdstukken voor jullie te schrijven!

X~Anna

Pokémon: Anna's reis door HoennWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu