Hoofdstuk 24: Get rekt by Spinda (2)

94 13 29
                                    

Niet veel later begonnen de tweede rondes. Het gevecht tussen Anna en Brian was als eerst. 'Spinda, tijd om dit Contest te winnen!' riep Brian en hij liet zijn Spinda uit zijn Poké-Ball komen. 'Kirlia laten we dit doen in stijl!' zei Anna en ze liet haar Kirlia uit haar Poké-Ball komen. 'De vijf minuten gaan nu in!' riep de presentatrice. 'Laat het gevecht beginnen!' 'Spinda doe Faint Attack!' riep Brian. Spinda deed Faint Attack, ondanks dat Kirlia hem niet aan had zien komen, ontweek ze de aanval, daardoor gingen er punten bij Brian vanaf. 'Goed gedaan Kirlia!' riep Anna. 'Doe nu Psychic.' Kirlia deed Psychic op Spinda en Spinda kon geen kant meer op. 'Doe nu Magical Leaf!' Kirlia deed Magical Leaf op Spinda, die werd geraakt en viel op de grond. Weer gingen er punten bij Brian vanaf. Spinda herstelde zich echter snel en Brian liet hem nog een keer Faint Attack doen. Dit maal kon Kirlia de aanval niet ontwijken, ze werd geraakt en viel op de grond. Daardoor gingen en punten bij Anna af. Kirlia kwam langzaam overeind. 'Kirlia, kun je nog verder?' vroeg Anna. Kirlia knikte. 'Oké, doe nog een keer Magical Leaf!' riep Anna. Kirlia deed Magical Leaf en dit keer viel Spinda uitgeschakeld op de grond. Anna had gewonnen en was door naar de finales. Brian en Anna liepen het podium af en kwamen op weg naar de kleedkamers Justin en Vanessa tegen. 'Succes!' zeiden Anna en Brian en ze liepen verder.

'Kom er maar uit!' riepen Vanessa en Justin tegelijkertijd. Uit allebei de Poké-Balls kwam en Spinda. 'Oké, de tijd gaat nu in. Laat het gevecht maar beginnen!' riep de presentatrice. 'Spinda, begin met Uproar!' riep Vanessa, Spinda deed wat ze zei en begon met een Uproar. 'Spinda, hou Uproar tegen met Psybeam en doe daarna Tackle!' riep Justin. Spinda deed wat hij zei en hield de Uproar tegen met Psybeam. Er ontstond een kleine rookwolk waardoor Spinda ongezien de andere Spinda kon aanvallen. De andere Spinda werd geraakt en viel op de grond, er gingen punten bij Vanessa af. 'Spinda, sta op en doe Faint Attack!' riep Vanessa. Spinda stond met moeite op en deed Faint Attack, maar omdat hij goed geraakt was door Psybeam was zijn Faint Attack niet zo krachtig en werd een beetje klunzig uitgevoerd. Tot Vanessa's spijt gingen er daarom bij haar en Justin punten af. De Spinda van Vanessa wankelde een beetje. 'Spinda, maak het af met Tackle!' riep Justin. De Spinda van Justin deed Tackle op de andere Spinda, die viel uitgeschakeld op de grond. Justin had het gevecht gewonnen. Hij en Anna zouden het tegen elkaar op nemen in de finale.

Toen Justin en Vanessa terug liepen naar de kleedkamer stonden Anna en Brian daar al op hen te wachten. 'Jullie hebben goed gevochten.' zei Anna. 'Gefeliciteerd met je overwinning Justin.' zei Brian. Justin draaide zich naar Anna toe. 'Bereid je maar goed voor op de finale, want ik ga je inmaken!' zei hij vol zelfvertrouwen. 'We zullen zien.' zei Anna en wierp Justin een spottend lachje. 'Anna, Justin de finale begint. Jullie moeten het podium op.' zei een vrouw. 'Oké, we komen eraan!' zeiden Anna en Justin tegelijkertijd.

De finale tussen Justin en Anna begon. Voor het gevecht hadden ze elkaar nog de hand geschud en elkaar een prettige wedstrijd gewenst. Nu stonden ze met een gemene grijns tegen over elkaar. 'Laat de beste winnen!' riep Anna. 'Doen we!' riep Justin. 'Spinda, kom eruit!' 'Kirlia, laten we dit winnen!' riep Anna. Spinda en Kirlia kwamen uit hun Poké-Ball. 'De tijd gaat nu in, het gevecht mag beginnen!' zei de presentatrice. 'Oké Kirlia, doe Psychic zodat Spinda geen kant op kan.' riep Anna. Kirlia deed wat Anna riep, ze deed Psychic op Spinda, waardoor hij geen kant meer op kon. 'Spinda, probeer jezelf eruit te krijgen!' riep Justin. Spinda bewoog heftig heen en weer maar kon geen kant op. Anna liet Kirlia Magical Leaf doen op Spinda. De Magical Leaf was raak en Spinda viel op de grond. Hij stond echter snel weer op en leek niet veel schade te hebben opgelopen, wel gingen er punten bij Justin vanaf. 'Spinda, doe Faint Attack!' riep Justin. Spinda deed Faint Attack, Kirlia was niet snel genoeg om de aanval te ontwijken, ze viel op de grond en bleef een tijdjes roerloos liggen. Bij Anna gingen er meer punten af dan bij Justin. 'Kirlia, gaat het wel?' vroeg Anna. Kirlia kwam langzaam overeind en knikte. 'Oké, doe Confusion!' riep Anna. Kirlia deed Confusion, maar Spinda ontweek de aanval en rende snel naar Kirlia toe. 'Spinda, doe nu Dizzy Punch!' riep Justin. Spinda deed Dizzy Punch, waardoor Kirlia duizelig werd. Hierdoor gingen bij Anna heel veel punten eraf. 'Spinda, maak het af!' riep Justin. 'Doe de heel vaak Tackle achter elkaar!' Kirlia probeerde elke Tackle te ontwijken, maar doordat ze duizelig was, was ze minder behendig dan voorheen. Het lukte haar wel om de Tackle telkens te ontwijken. 'De tijd is om!' riep de Presentatrice. 'Laten we kijken naar het scorebord wie er gewonnen heeft!' Anna en Justin draaiden zich allebei naar het scorebord. 'En de winnaar is..... Justin!' riep de Presentatrice. Justin sprong in de lucht van blijdschap. Anna liep naar hem toe en schudde hem de hand. 'Goed gevecht.' zei ze. 'Je hebt het verdient.' Ze liep het podium af. Justin werd bij de presentatrice geroepen en kreeg het lintje overhandigt. Daarna kreeg hij een luid applaus van het publiek. Tevreden keek hij naar het lintje.

Anna liep terug naar de kleedkamer, daar kleedde ze zich snel om. De rest was al naar buiten gegaan omdat ze wat frisse lucht wilden. Anna loopt naar buiten en ziet Vanessa, Brian en Justin staan. Justin laat met trots zijn lintje aan Anna zien. 'Gefeliciteerd.' zei Anna. 'Dankjewel.' zei Justin. 'Dus... wat nu?' vroeg Anna. 'Justin en ik zijn van plan om via route 113 terug te gaan naar Mauville City.' zei Brian. 'Ik ga met jullie mee.' zei Vanessa. 'Ik denk dat ik even bij mijn range langs ga.' zei Anna. 'Oké, dan gaan we bij deze weer uit elkaar.' zei Brian. 'Ik zie je later wel weer.' Brian, Justin en Vanessa liepen met zijn drieën er vandoor. Anna bleef achter. 'Je hebt het goed gedaan!' riep een stem. Anna draaide zich om en zag de trotse blik op haar moeders gezicht. 'Dankjewel mam.' zei ze en ze knuffelde haar moeder. 'Ik kom nog wel een keer bij een Contest kijken.' zei Anna's moeder. 'Is goed.' zei Anna. 'Tot de volgende keer.' Anna's moeder zwaaide haar uit terwijl ze naar de auto liep. 'Plusle en Togepi, laten wij ook verder gaan.' zei Anna. Plusle en Togepi knikten.

~~~~

Heyyy mensen, mij lijkt het leuk om een paar van jullie in mijn verhaal voor te laten komen. Als je in mijn verhaal voor wilt komen, mag je me een privé bericht of een reactie onder dit hoofdstuk sturen met de volgende dingen: 

Naam van je karakter, de Pokémon die hij of zij heeft en wat hij of zij doet (Gym gevechten of Contesten). Je karakter mag ook iets anders doen. 

Ik zou het leuk vinden om van jullie te horen!

-Anna

Pokémon: Anna's reis door HoennWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu