'Anna!!!' riep Brian. 'Wakker worden!' Anna schrok overeind en keek Brian verbaasd aan. 'Waarom?' vroeg ze slaperig. 'Het is al twaalf uur!! We willen verder!' 'Oké, oké.' zei Anna met een zucht. Ze klom uit haar bed, duwde Brian haar tent uit en kleedde zich snel om. Plusle en Togepi lagen ook nog te slapen. Anna tilde ze op en kroop haar tent uit. Buiten stonden Brian, Justin en Vanessa al op haar te wachten. 'He, he, nu kunnen we eindelijk verder.' zei Justin met een grijns. Anna keek hem geïrriteerd aan. 'Ik moet eerst wat eten!' zei ze. Vanessa, Brian en Justin zuchten diep.
Na een paar minuten was Anna klaar met eten en konden ze eindelijk verder op reis. 'Dat duurde een eeuwigheid!' riep Justin. 'Doe eens niet zo gemeen!' riep Anna en ze porde hem in zijn zij, waardoor hij op de grond viel. Brian en Vanessa keken lachend toe. Justin stond snel weer op en ging bij Anna uit de buurt lopen. 'Ben je nu bang?' vroeg Anna en ze begon te grijnzen. 'Nee!' riep Justin. 'Ik ben niet bang voor meisjes!' 'Boe!' riep Vanessa toen. 'Erg grappig!' zei Justin en hij rolde met zijn ogen. Hij lette alleen niet erg goed op de weg, want hij struikelde over iets wat leek op een Pokémon. 'Sukkel!' riep Anna. 'Wat was dat?' vroeg Justin. 'Het is een Pokémon!' riep Brian. 'Ja, klopt!' riep Vanessa. 'Het is een Spinda.' De Spinda keek Justin geschrokken aan. 'Het is niet erg!' zei Justin tegen de Spinda en hij aaide de Spinda over zijn hoofd. 'Blijf van die Spinda af!' riep een stem. Een man met een lange witte jas en een bril sprong tussen Justin en Spinda. 'Huh, wat?' riep Justin. 'Heb ik iets verkeerd gedaan?' 'Ja!' riep de man. 'Je moet niet aan deze Spinda komen, hij is uniek!' 'Hoe bedoelt u uniek?' vroeg Vanessa. 'Kom maar met mij mee, dan zal ik het jullie laten zien!' zei de man. 'Uhm..... Oké dan?' zei Brian. Ze liepen achter de man aan.
Niet veel later kwamen ze aan op een grote kale oppervlakte. Op die oppervlakte liepen ontzettend veel Spinda rond. 'Wow!' riep Brian. 'Ik heb nog nooit zoveel Spinda gezien!' 'Check dit!' riep Anna. 'Deze Spinda hebben allemaal verschillende vlekken, geen enkele Spinda is hetzelfde!' 'Vandaar dat die man zei dat de Spinda uniek is.' zei Justin. 'Dat klopt!' zei de man. 'Ik onderzoek deze Spinda. Ik ben benieuwd hoe het kan dat geen enkele Spinda hetzelfde is.' 'Dat is best interessant om te onderzoeken.' zei Brian. 'Heb je zin om een kijkje te nemen in het lab?' vroeg de man. 'Ja!' riep Brian. 'Gaan jullie maar, ik blijf hier bij de Spinda.' zei Anna. 'Ik blijf ook bij de Spinda.' zei Justin. 'Ik ga wel mee naar het lab.' zei Vanessa. Zij en Brian liepen achter de man aan. Anna en Justin bleven achter bij de Spinda. Anna liet haar Pokémon uit hun Poké-Balls komen zodat ze met de Spinda konden spelen.
'Dit is dan mijn lab!' zei de man, die Vanessa en Brian het lab heeft laten zien. 'Dit is echt zo ontzettend interessant!' riep Brian. 'Jullie zijn echt al super ver met het onderzoek!' riep Vanessa. 'Dat klopt.' zei de man. Er klonk een harde knal. 'Wat was dat?' riep Brian. 'Ik weet het niet!' zei de man. Een enorme voorraad rook kwam het lab binnen. 'Dit is niet goed!' riep Vanessa. Vanuit de rook kwam een mensen tevoorschijn. 'Grijp alles wat je kan vinden aan bruikbare informatie over Spinda!' riep één van de mensen. De andere mensen renden het hele lab door en grepen naar van alles en nog wat. 'We moeten ze tegenhouden!' riep Brian. Hij en Vanessa grepen naar hun Poké-Balls zodat ze de mensen konden bevechten.
Ondertussen was het bij Anna en Justin ook al onrustig. Er werden allemaal netten afgeschoten waarin Spinda gevangen werden genomen. 'Waar slaat dit op?' riep Anna. 'Waarom nemen ze al die Spinda gevangen?' 'Ik heb geen idee!' riep Justin. 'Maar we moeten ze bevrijden.' Er werd weer een net naar beneden geschoten en dit keer werden ook Plusle en Togepi gevangen genomen. 'Nee!' riep Anna. 'Niet Plusle en Togepi!' Ze greep naar de Poké-Ball van Grovyle. 'Grovyle, kom eruit en snij het net door met Leaf Blade!' riep ze. Grovyle kwam uit haar Poké-Ball en sneed het net door. Plusle en Togepi vielen naar beneden. Anna rende naar ze toe en ving ze net op tijd op. 'Grovyle, snij ook die andere netten door met Leaf Blade!' riep ze naar haar Grovyle. Grovyle sneed alle andere netten door met Leaf Blade. De Spinda waren bevrijd. 'Nu is het mijn beurt!' riep Justin. Hij liet zijn Alakazam uit zijn Poké-Ball komen. 'Alakazam gebruik Psychic om die mensen hier weg te halen!' Alakazam gebruikte Psychic en de mensen vlogen ver de lucht in. Ze belanden ergens buiten de open oppervlakte. 'Yes, het is ons gelukt!' riep Anna. 'Nu moeten we alleen nog alle Spinda in veiligheid brengen!' zei Justin. 'Laten we ze naar het lab toe brengen!' zei Anna. 'Goed idee!' zei Justin. Ze gingen, samen met alle Spinda, naar het lab toe. Niet wetend wat daar gaande was.
Toen Anna en Justin uiteindelijk bij het lab aankwamen, zagen ze dat Vanessa en Brian druk in gevecht waren met allemaal mensen. 'Wat is er toch aan de hand?' riep Anna. 'Eerst willen ze Spinda stelen en nu plunderen ze ook nog het lab!' 'Ik denk dat mijn concurrent ze hier heen heeft gestuurd!' zei de man van het lab. 'Oh, lekker dan!' riep Anna. 'Laten we ze hier zo snel mogelijk weg zien te krijgen!' riep Justin. Hij en Anna grepen allebei naar een Poké-Ball. Ze begonnen net zoals Vanessa en Brian tegen de mensen te vechten.
Niet veel later waren alle Pokémon van de mensen uitgeschakeld. Ze vluchtten angstig weg en lieten alles wat ze eerder hadden gepakt achter. Tevreden stonden Anna, Brian, Justin en Vanessa te kijken hoe de mensen wegvluchtten. 'Zo, dat is ook weer opgelost.' zei Anna. 'Dank jullie wel voor het helpen!' zei de man van het lab. 'Geen probleem!' zei Brian. 'We helpen graag!' zei Justin. 'Ik wil jullie graag iets geven als bedankje!' zei de man. Hij gaf aan iedereen een Spinda. Brian en Vanessa kregen een groene Spinda en Anna en Justin kregen een normale, rode, Spinda. Anna besloot om haar Spinda naar haar range te sturen. 'Dankjewel!' zeiden ze allemaal in koor. 'Dan is het denk ik tijd om weer verder te gaan!' zei Anna. 'Ja!' zei de rest. Ze liepen het lab uit, op weg naar Fallarbor Town.
JE LEEST
Pokémon: Anna's reis door Hoenn
FanfictionHet is zover, Anna wordt tien en mag eindelijk beginnen aan haar Pokémon reis. Samen met haar team probeert ze genoeg lintjes te krijgen waardoor ze uiteindelijk mee kan doen aan het grand festival, die ze natuurlijk graag wil winnen. De reis verloo...