Hoofdstuk 39: De Mythische Pokémon Jirachi

64 8 14
                                    

Die nacht gebeurde het, het wonder wat zich één keer in de duizendjaar voordeed. De ontwaking van de Mythische Pokémon Jirachi. De paarsachtige steen waar ze in sliep, begon te gloeien en steeg vanuit de tas de lucht in. Het gegloei werd steeds feller en scheen op de oogleden van Anna en Amira, waardoor zij langzaam wakker werden. Toen ze eenmaal beseften wat er aan de hand was, gingen ze allebei rechtop in bed zitten en staarden ze naar de gloeiende steen. Een vreemd licht omringd de steen en een enkele seconde later is de steen verdween en heeft het plaatsgemaakt voor de Mythische Pokémon Jirachi. Met open mond keken Anna en Amira naar het tafereel. Voor hen zweefde nu een kleine Pokémon met de kleuren geel, blauw en wit. Het leek erop dat ze nog steeds aan het slapen was.

Langzaam daalde de Pokémon af naar beneden. Amira sprong snel uit bed en rende op de Pokémon af zodat ze haar op tijd op kon vangen. 'Wow,' mompelde ze. Jirachi opende haar ogen en keek Amira verbaasd aan. 'Ik ben Amira.' De Jirachi wende haar hoofd naar Anna toe, die nieuwsgierig het tafereel aanschouwde. 'Uh...' stamelde ze, 'ik ben Anna.' Jirachi draaide zich weer naar Amira toe en viel terug in slaap. 'We moeten naar Zuster Joy gaan.' stelde Anna voor. Amira knikte en snel renden de twee meiden hun kamer uit naar Zuster Joy.

Toen ze bij Zuster Joy aankwamen, was ze druk bezig de boel een beetje te fatsoeneren voor de volgende dag. Ze trok haar wenkbrauwen op toen ze de meiden zag, samen met Jirachi. 'Ze is al wakker geworden?' vroeg ze verward, waarna ze stopte met waar ze mee bezig was. 'Ja,' mompelde Amira, 'iets eerder dan verwacht. Maar dat maakt niet zo veel uit, toch?' 'Nee, het is prima. Geef haar maar even aan mij, dan zal ik haar even onderzoeken.' Amira gaf Jirachi over aan Zuster Joy, die liep samen met Chansey naar de onderzoekskamer. Anna en Amira bleven in spanning wachten.

~

De man met de lange baard vloog over het bos heen. Hij was al een hele dag opzoek naar de meiden, maar had nog geen spoor te pakken. Irritatie borrelde langzamerhand bij hem op. Hij keek gespannen naar de grond onder hem en zag toen een indrukwekkende lichtgolf over de grond razen. Direct wist hij wat dit te betekenen had: de Mythische Pokémon Jirachi was ontwaakt. Al bulderend van genot vloog de man verder, de lichtgolven volgend totdat hij uitkwam in Oldale Town. Daar werd hij naar het Pokémon center toe gelokt. Hij grimaste even, sprong van zijn vliegende machine af, greep naar een Poké Ball en rende het Pokémon center in.

~

Geschokt keken Anna en Amira naar de man in de deuropening van het Pokémon Center. 'Niet jij!' riep Amira uit, waarna ze een vragende blik van Anna toegeworpen kreeg. 'Dit is de leider van team Flex, de kwaadaardige organisatie die achter Jirachi aanzit.' Anna zuchtte geïrriteerd. 'Lekker dan.' mompelde ze. Ze merkte de Poké Ball in zijn handen op en greep in een reflex naar haar Poké Balls. Wacht... waar waren haar Poké Balls? Had ze die nou in de kamer achtergelaten? Ze gromde. De man had door dat de meiden niet veel kans maakten. 'Vertel me waar Jirachi is, of ik los dit met geweld op!' Ter versterking van zijn dreigement duwde hij zijn hand, waar de Poké Ball inzat, naar voren. 'Nooit!' riep Amira uit. Net op dat moment kwam zuster Joy de onderzoekskamer uit. 'Jirachi is helemaal tiptop in de orde,' zei ze enthousiast. De meiden draaiden zich naar haar om en keken haar kwaad aan, waarna ze zich terugdraaiden naar de man. 'O,' wist Zuster Joy alleen nog maar uit te brengen. Ze klemde de slapende Jirachi stevig tegen ze aan. 'Geef die maar aan mij!' brulde de man. Hij rende op Zuster Joy af en greep naar Jirachi.

'Laat haar en Jirachi met rust!' schreeuwden Anna en Amira tegelijkertijd. Ze renden achter de man aan en sprongen op zijn rug om hem tegen te houden. 'Ren!' riep Anna tegen zuster Joy. De vrouw draaide zich om en rende de trap op, met Jirachi in haar hand, terwijl de meiden de man tegen hielden. Ze rende door tot de kamer waar Anna en Amira overnachten en ging daar naar binnen, zodat ze Anna's Pokémon kon waarschuwen. Plusle en Togepi kwamen direct overeind en renden snel naar beneden, waar de ramp intussen al geschied was. De man had zich tijdelijk los weten te rukken uit hun greep en had een zijn Crobat uit de Poké Ball laten komen, die was de meiden nu druk aan het aanvallen. Met al haar kracht richtte Plusle een elektrische aanval op de Pokémon af. Gelukkig was de aanval raak en krachtig genoeg om de Pokémon in één klap uit te schakelen. Anna en Amira waren vrij, maar de man had zijn Pokémon teruggekeerd en was naar boven gerend. 'We moeten achter hem aan!' schreeuwde Amira. 'Hij mag Jirachi niet in handen krijgen!'

De meiden kwamen aan in hun kamer, maar zagen tot hun verbazing niemand. Wel lag de gehele kamer overkop en stond het raam open. 'Waar is die man. Waar is Zuster Joy?' In paniek rende Amira de kamer rond. 'Ik denk dat hij ze te pakken heeft gekregen en er vandoor is gegaan.' mompelde Anna te neergeslagen. 'Dan moeten we erachteraan gaan!' riep Amira. 'Dat gaat niet, we zijn niet snel genoeg.' Anna kon gewoon niet meer positief zijn. Het was verloren. De Pokémon was nu in de handen van de slechterik. Ze konden er niets meer aan doen.

'Ik weet wel iets.' zei Amira vastberaden. Ze liep naar het openstaande raam toe en tuurde naar buiten. Op een tak niet ver bij hun vandaan, zat een Swellow. 'Scepter on!' riep Amira en ze haalde haar Ranger apparaat tevoorschijn, waarna ze er hevig mee heen en weer zwaaide. Een cirkel omringde de Swellow en trok in zijn huid. De Pokémon keek op en kwam toen al krijsend naar Amira toe gevlogen. 'Pak je spullen, dan gaan we er achteraan!'

~

Wow, het is me gewoon gelukt om weer een week later te updaten. *geeft zichzelf een schouderklopje* 

Ik ben trouwens druk bezig geweest met een nieuwe cover voor dit verhaal. Welke vinden jullie leuker?

Ik weet het, ze lijken best veel op elkaar. Ik kan alleen niet kiezen welke ik leuker vind xD
Moet ik van jullie één van deze als cover doen, of de oude houden?

Pls, help me met kiezen xD

X~Anna

X~Anna

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Pokémon: Anna's reis door HoennWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu