Hoofdstuk 21: Gewonde Sandshrew

76 11 5
                                    

'Brian!' riep Anna. 'Stop eens met rennen!' Brian die nog steeds aan het rennen was keek achterom. Hij zag dat Justin, Vanessa en Anna hijgend op de grond zaten. 'Dit meen je niet!' zei hij. Vanessa keek geïrriteerd Brians kant op. 'Oké, oké. Ik stop al met rennen.' zei hij uiteindelijk. Hij ging ook op de grond zitten. 'Laten we even wat eten en drinken.' zei Justin. Hij pakte een flesje water uit zijn tas. 'Ja, dat is een goed idee!' zei Anna en ook zei pakte wat drinken uit haar tas. Ook Vanessa pakte drinken uit haar tas. Brian keek geïrriteerd voor zich uit. Hij wilde graag verder op reis. Hij speelde wat met de grassprietjes terwijl de rest aan het drinken was. Plotseling hoorde hij een geluid. 'Ik ga even kijken wat dat was.' zei hij. Hij liep naar een struik toe en zag in de struiken een gewonde Sandshrew zitten. 'Wat is er gebeurd?' vroeg Brian. De Sandshrew keek geschrokken Brians kant op. Hij draaide zich weer om en probeerde weg te rennen, maar het lukte niet want hij had super veel pijn. Brian liep naar de Sandshrew toe en pakte hem op. 'Ik zou zorgen dat je je weer beter voelt.' zei Brian. De Sandshrew keek eerst met een vriendelijke blik naar Brian en daarna met een angstige blik naar achteren. Brian rende terug naar de rest, maar had niet door dat hij achtervolgd werd.

'Brian?' riep Anna geschrokken. 'Wat is er met die Pokémon gebeurd?' 'Ik weet het niet.' zegt Brian. 'Ik hoorde geluid, ik liep er naar toe en zag deze Sandshrew gewond op de grond liggen.' 'We moeten hem verzorgen.' zegt Justin. 'Ik weet wel wat.' Hij liep naar zijn tas toe en kwam terug met een flesje met spray en verbandmiddel. 'Dit gaat eventjes pijn doen.' zei hij tegen de Sandshrew. Hij spoot wat spray van het flesje op de wond van Sandshrew. De Sandshrew gaf een kreet van pijn. 'Het spijt me.' zei Justin. Hij wikkelde snel verbandmiddel om de wond heen. De Sandshrew sprong vrolijk overeind en begon met Plusle en Togepi te spelen. Al snel speelden veel Pokémon mee. 'Laten we over een paar minuten verder gaan.' zei Vanessa. 'Goed idee.' zei Anna.

Een paar minuten later waren de Pokémon nog steeds druk aan het spelen. 'We gaan weer verder!' riep Justin. Alle Pokémon liepen terug naar hun trainer en gingen de Poké-ball weer in. Sandshrew bleef samen met Plusle en Togepi achter. 'Ik denk dat Sandshrew nog te zwak is om weer het wild in te gaan.' zei Justin. 'Het is beter als we hem meenemen totdat hij sterk genoeg is.' 'Is goed.' zei Brian, hij liep naar de Sandshrew toe en tilde hem op. 'Vind je het goed om voorlopig met ons mee te reizen?' vroeg Brian. De Sandshrew knikte. 'Oké, dan kunnen we verder.' zei Brian. Hij en de rest begonnen te lopen, maar ze werden tegen gehouden door een luid gekraai. 'Wat was dat?' vroeg Anna. 'Ik weet het niet.' zei Brian. Ze keken omhoog en zagen Pokémon boven hun hoofd vliegen. 'Wat zijn dat?' vroeg Vanessa. 'Het zijn Skarmory.' zei Justin. Eén van de Skarmory kwam dreigend op Brian afgevlogen. Sandshrew schrok en drukte zich stevig tegen Brian aan. Voordat de Skarmory Brian kon raken, sprong hij opzij. De rest van de Skarmory begonnen ook aan te vallen. 'Wat moeten ze van ons?' riep Anna. 'Ik weet het niet!' zei Brian. 'Laten we maken dat we hier weg komen!' riep Vanessa. Ze begonnen zo hard als ze kunnen te rennen, maar de Skarmory gaven het niet zo snel op. 'Oké, ik ben het zat!' riep Anna. 'Kom eruit Blaziken en doe Blaze Kick!' Blaziken kwam uit haar Poké-Ball en deed Blaze Kick. Ze raakte veel Skarmory. De Skarmory die ze raakte vielen op de grond en konden niet meer verder vechten. Nu zaten er nog maar vijf Skarmory achter hun aan. Blaziken deed nog een paar keer Blaze Kick. De Skarmory ontweken de aanval steeds en daardoor raakte Blaziken uitgeput. 'Je hebt goed gevochten Blaziken, kom maar terug!' riep Anna. Ze liet haar Blaziken terugkeren in haar Poké-Ball. 'We weten nu nog steeds niet waarom deze Skarmory achter ons aanzitten!' riep Brian, die nog steeds de aanvallende Skarmory ontweek. 'Misschien willen ze Sandshrew!' riep Justin. Sandshrew begon nog banger te kijken en klemde zich nog meer tegen Brian aan. 'Jullie krijgen Sandshrew niet!' riep Brian. Hij pakte een Poké-Ball uit zijn tas en richtte die op Sandshrew. 'Als je met mij meegaat, ben je veilig.' zei hij. Sandshrew knikte en ging de Poké-Ball in. 'Laten we samen tegen de Skarmory gaan vechten.' zei Brian. De Sandshrew kwam weer uit de Poké-Ball en knikt. 'Oké, laten we dit doen!' riep Brian. Hij liet Sandshrew allemaal aanvallen op de Skarmory doen. De Skarmory ontweken alleen de hele tijd. 'Laten we gaan helpen.' zei Anna. Ze liet haar Blaziken opnieuw uit haar Poké-Ball komen. 'Kan je weer vechten?' vroeg Anna aan Blaziken. Blaziken knikte en ging klaar staan in een gevechtspositie. Brian liet Sandshrew de aanval Poison Sting doen en Anna liet Blaziken weer Blaze Kick doen. De Skarmory die nog over waren, werden ook uitgeschakeld. 'Yes!' riep Brian. 'We hebben gewonnen.' Hij liep naar zijn Sandshrew toe en wou hem knuffelen. Plotseling begon Sandshrew te gloeien, hij evolueerde in een Sandslash. 'Nice!' riep Brian. 'Ik heb een Sandslash!' 'Gefeliciteerd!' riepen Justin, Vanessa en Anna in koor. Brian liet zijn Sandslash terugkeren in zijn Poké-Ball en Anna liet haar Blaziken terugkeren in haar Poké-Ball. 'Laten we nog een stukje verder lopen en dan ons kamp opslaan voor de nacht.' zei Vanessa. 'Is goed.' zei Anna. Ze begonnen weer met lopen.

Na een tijdje vonden ze dat ze ver genoeg hadden gelopen. Ze zetten hun tenten klaar, terwijl Vanessa bezig was met koken. 'Het eten is klaar!' riep Vanessa. Brian, Anna en Justin stopten waar ze mee bezig waren en liepen naar Vanessa toe. Vanessa gaf ze eten en ze aten het snel op. Ook de Pokémon kregen te eten. 'Ik ga slapen.' zei Anna toen ze haar eten op had. 'Slaap lekker.' zeiden Justin, Brian en Vanessa. Anna liep naar haar tent en kroop in haar slaapzak, al snel viel ze in slaap. Niet veel later ging de rest ook slapen.


Pokémon: Anna's reis door HoennWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu