Allisons POV"Kom" säger Aron strax efter Nath lämnade oss. Jag reser mig upp.
"Var ska vi?"
"Du får se" Jag hatar när folk säger du får se eller senare. Jag följer efter Aron lite motvilligt. Han leder mig ut genom korridorerna och ut utomhus. Det är bara förmiddag men folk och vargar går runt överallt. allt ihop påminner om hemma. Jag tänker tillbaka för bara fem veckor.
Det var fortfarande sensommar och varmt ute. Jag och mina bästa vänner Amelia och Samantha var hade bestämt oss för att gå och bada i sjön. Midas, Jack och Sams bror Jace var också med. Jag hade en röd gympapåse med mina saker i. Jag var i vargform och höll den lilla gympapåsen mellan mina tänder.
Alla var i varg form förutom Amelia. Jag gick fram till henne och sjönk ner på frambenens knän så att hon lätt kunde klättra upp. Hon tar tag i min Gympapåse och jag släppte den. Sen klättrade hon upp på min rygg och tog ett fast grepp om min päls.
Vi började springa mot skogsbrynet. Väl inne i skogen höjde vi tempot och susade snart fram mellan träden. Vi kom snabbt fram till vår vanliga badplats. Det är en liten sjö som ligger på den neutrala marken mellan BlackNight och Luxius flockarna.
Vi simmade, skrattade och hade roligt. Gud vad jag saknar mitt föra liv.
Jag undrar var de är nu, lever de? Jag måste verkligen rätta ut alla frågetecken.
"Hey, Allison" Arons röst väcker mig ur mitt dagdrömmande.
"Det här Aria" Han nickar mot en kopparblond lång tjej. "och London" Han pekar på en brunett som är något kortare. Hon som tydligen heter Aria har mörkt bruna ögon. Den andra tjejen har hazel färgade ögon som fascinerar mig.
"Hej" säger den kopparblonda.
"Hej" svarar jag automatiskt.
"Jag är London och du är en ängel om du kommer på ett smeknamn till mig, för det är omöjligt"
"Okej" jag låter nog lite tveksam, vad ska man svara på en sådan sak?
"Jag är Aria" säger den kopparblonda.
"Bra att veta." säger jag, jag är inte säker på om jag ska gilla de här två, de verkar ju vara schysta.
"Du vet man brukar säga sitt namn efter det" Säger London.
"Det här är Allison" Säger Aron innan jag hinner presentera mig.
"Aron!" Han håller upp händerna som om han vill försvara sig. Jag himlar med ögonen.
"Kom vi lämnar den här idioten" säger Aria och hon och London hugger tag i varsin arm. Vi traskar i väg och lämnar Aron. Jag fnissar när jag ser hans övergivna blickar.
"Vad ska vi göra?" frågar Aria.
"Filmkväll hos mig" svarar London snabbt. De här två påminner mig så mycket om Amelia och Samantha, mina bästa vänner i Luxius. Jag saknar de så mycket!
London leder oss till ett trä hus som ser ganska välvårdat ut. Hon låser upp dörren och vi kliver in. hallen doftar starkt av rengöringsmedel. Jag följer efter Aria och London in i ett vardagsrum. Det står en svart skinnsoffa mitt i rummet och en stor platt-tv står framför den. London går och poppar popcorn och beställer pizza medansvar jag och Aria ska välja film. Vilket visar sig vara väldigt svårt.
"Jamen Zack Efford är så bra i Charlie st. Cloud. " Aria låter bestämd.
"Ja, men jag har sett det så många gånger, kan vi inte se Divergent."
" Äh, den har jag sett tiotusen gånger, vi tar vara något random på Netflix ok?"
Jag rycker på axlarna "vist".London kommer in med massa popcorn, chips och godis. Vi kryper upp i soffan och tittar på Reign. Den är faktiskt ganska bra. När vi har kommit halvvägs in i andra avsnittet ringer det på dörren. Aria går och öppnar och betalar för pizzorna.
Jag tror att jag kommer bli riktigt goda vänner med de här två._*_*_*_*_*_*_*_
Kort litet kapitel, nästa kommer handla om Midas och några andra från Luxius. Har stora planer för den här "boken".
Förlåt om det finns mycket stavfel (som i alla andra kapitel) skrev det här på min IPad. Jag har äntligen fattat hur man lägger in bilder:) Så jag har lagt till några i de olika kapitlen. (Bilden ovan ska föreställa London)
Kram på er <3
STAI LEGGENDO
Mörkrets tjänare
Lupi mannariVad gör man när man är född för att sticka ut, men försöker passa in. Till och med de andra varulvarna tycker att man är konstig. När livet tar den hårda vägen och all ens lycka bara försvinner. Det kan hända när som helst, var som helst och hur sna...