Kapitlet tillägnas @Jasminequeen4
Allison POV
När jag vaknar upp igen är det redan skymning och det är fullt med folk runt omkring mig. Både Midas och Nath är spårlöst försvunna. Där emot är det flera stycken som jag inte har sett på länge som står i en tät klunga. Amelia, Samantha, Nathalie och Jace. Mina bästa vänner.
Jag reser mig upp och borstar bort sanden från byxorna. De måste ha missat mig för jag är precis i strandkanten. Jag går fram till dem för att lyssna på vad de har att säga.
"Jamen kom igen såklart att jag kan göra det" Jace röst är klar ovh lekfull.
"Bevisa det då" Amelia och Jace gnabb går oss alltid på nerverna, de är förmodligen mates."Ja bevisa det" säger jag.
Allihop hoppar på mig med kramar och frågor.
"Var har du varit?"
"är du okej?"
Jag hinner inte besvara någon av dem innan de ställer nya. Jag kramar om dem tillbaka.
Efter en stund bestämmer jag mig för att det är dags att börja göra något nyttigt."ska vi fixa elden?" Killarna har redan börjat stapla grenar i en stor hög mitt på stranden. Jag får ett flertal instämmande mummel. Vi börjar gå tillbaka mot flockhuset för att hämta tändstickor.
De andra pladdrar på om vad jag har missat. Jag försöker lyssna men det går inte så bra med det. Mina tankar är på anat håll.När vi är vid flockhuset stöter vi på London och Aria. Jag får fler frågor, jag presenterar de från Luxius för London och Aria. Jag säger dock inte att de är från BlackNight. Jag vill inte att det ska bli massor av dispyter just nu. Jag berättar senare intalar jag mig själv.
Jag tittar hela tiden efter Nath men han syns ingen stans. Jag hittar en ask tändstickor och vi återvänder till stranden. Chris, Matthew och Midas är redan där.
"Midas!" ropar jag till honom, han vänder huvudet åt mitt håll och kommer över till vår lila grupp.
"Aria och London" Jag pekar på dem i ordning.
"Hej, Midas" säger han inan han tittar på mig igen.Jag kastar tändsticksasken på honom. Han ger mig en menande blick men säger inget. Han är jättebra på att tända brasor han kan göra det med blöta kvistar mitt i vintern.
Vi sätter oss runt den flammande bålet. Alla pratar med varandra. Men jag saknar någon, min mate. Jag sitter och stirrar in i elden. Tittar på de olikfärgade flammorna som slickar grenarna. Alla grillar korv och marshmallows på trä spett. Pratar och har roligt.
Någon sjunker ner i sanden bakom mig. Han kysser mitt hår fjäderlätt. Jag vänder mig om och ser rakt in i Naths blåa ögon. Jag lutar mig bakåt mot hans axel. Han leker med mina blonda lockar. Allting är perfekt nu. Jag stirrar ut på vattnet som reflekterar lågornas sken.
_*_*_*_*_*_*_
Förlåt att det var jättelänge sedan jag uppdaterade. Kort kapitel, jag vet.
Jag hoppas ni alla hade en jättebra Jul. Gott nytt år!
2016 här kommer jag!!!
STAI LEGGENDO
Mörkrets tjänare
Lupi mannariVad gör man när man är född för att sticka ut, men försöker passa in. Till och med de andra varulvarna tycker att man är konstig. När livet tar den hårda vägen och all ens lycka bara försvinner. Det kan hända när som helst, var som helst och hur sna...