2.

390 21 0
                                    

Snel haaste ik de trap af, en keek naar de tredes. Met mijn ene hand hield ik mijn rugtas stevig vast, met de andere de leuning van de trap.

'Heyy!', riep ik snel naar Noa, zodat ze wist dat ik eraan kwam.

Achter het stuur zat Noa in de spiegel te kijken, haar lange, wilde haar uit haar glimmende lipgloss te halen. Zodra ze mijn stem hoorde, keek ze naar mijn kant, wat links was. Ze lachte naar me, en gaf me een kleine waai, die ik antwoordde met een schreeuw.

'Snel snel snel!', schreeuwde ik naar haar, waardoor ze verward met een gefronst voorhoofd naar mij keek, maar het snel begrijp en de motor startte. Snel liep ik naar de andere kant van de auto, trok de deur open, gooide mijn tas achterin, en stapte in.

Hongerig nam ik een paar happen van mijn appel, en lachte met een volle mond naar Noa, wat er waarschijnlijk erg mooi uitzag. Met de achterkant van mijn hand veegde ik mijn mond af van al het slijm dat zich had opgestapeld in mijn mond, en slikte de appel door. Ik hoorde de motor nog steeds brommen, maar zag de auto niet bewegen. Huh? Ik keek links van me, en zag dat Noa weer in de kleine spiegeltje aan het kijken was, met een lichte lipgloss in haar hand, waarvan ze een dun laagje aanbracht op haar lippen. Ze duwde haar lippen op elkaar, bewoog ze tegen elkaar, en liet ze toen weer van elkaar afgaan, waar zo'n raar geluidje van kwam. Ik rolde met mijn ogen, en gaf haar een klein stompje op haar gebruinde schouder, waardoor ze me aankeek.

'Oh ja', fluisterde ze, en zette haar handen weer om haar stuur heen, en drukte op het gaspedaal.

Lachend zongen we mee met alle liedjes die op de radio kwamen.

Toen het liedje 'Don't let me go', van Harry Styles opkwam, keken we elkaar aan. Langzaam begon het liedje, en ik legde mijn hand op me hart, en pruilde mijn lip terwijl we zongen.

'Don't let me, don't let me, don't let me go, Cause I'm tired of feeling alone', zongen we samen, waardoor we door een paar mensen aangestaard werden. Ja, we waren er van bewust dat het verschrikkelijk klonk, thank you very much. De starende mensen weerhielden ons er niet van om door te blijven gaan, en we bleven dan ook blij meezingen. Ik lachte, en ik draaide de volume nog wat hoger.

Ik stapte de auto uit, en voelde de warme zon stralen op mijn gezicht. Ik glimlachte en sloot me ogen voor een seconde, terwijl ik even genoot van de warme zon. Achter hoorde ik een autodeur dichtslaan, en draaide me om naar Noa, die uit de auto was gestapt en naar een paar mensen om haar heen zwaaide. Op hetzelfde moment als haar liep ik naar de achterbak om mijn rugzak te pakken, en trok de deur open.

'Welke klas heb je nu?', hoorde ik Noa's stem vragen.

'Economie, jij?', antwoordde ik haar vraag, met een glimlach.

'Engels, shit', zei ze.

'Dan zie ik je bij lunch?', vroeg ik aan haar, en ze knikte. Mijn armen sloegen om haar nek heen toen ik haar een knuffel gaf, en legde mijn hoofd op haar schouder. Na de knuffel pakte ik snel mijn tas, en zei gedag.

Ik draaide het slot van mijn kluisje open, en pakte mijn boek voor economie en spaans eruit, wat ik het tweede uur had. Snel keek ik even naar mijn reflectie in het kleine spiegeltje dat ik op had gehangen in mijn kluisje, en haalde mijn vingers voorzichtig door mijn haar heen. Ik graaide in mijn zak, en pakte de lippenbalsem uit mijn zak waar ik naar gezocht had, en streek het over mijn lippen heen. Mijn mobiel trilde, en ik pakte hem uit mijn zak. Op het schermpje stond dat ik een berichtje had van Noa, waarin stond dat haar Engelse leraar naar huis was gegaan met de buikgriep en ze uitval had.

'Geluk', mompelde ik tegen niemand speciaal, en gooide mijn kluisjes deur weer dicht. Opeens zag ik een gedaante met zijn hoofd leunend tegen de kluisjes rechts van mijne staan, en schrok.

One WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu