12.

302 19 2
                                    

Bomen vlogen voorbij. Ik keek met mijn hoofd in mijn hand uit het raam van de taxi. Naast me zat Luke iemand te sms'en, geen idee wie. Ik frummelde een beetje met het kleine kaartje aan mijn rugzak, en dronk wat water.

Zo ging het de afgelopen uren. Twee uren. Zuchtend keek ik weer uit het raam. Luke hoorde me zuchten, en zuchtte ook, waardoor ik ook weer zuchtte.

"Maak je geen zorgen, we zijn er bijna. Nog een kwartiertje," antwoordde hij op mijn gezucht. Ik knikte, en glimlachte naar hem.

Luke keek weer op zijn mobiel, ik weer het raam.

"Waarom ga jij eigenlijk naar een kostschool?", vroeg ik uiteindelijk aan hem.

Hij keek me even aan, maar wond toen zijn blik af, en zuchtte.

"Mijn vader zit in het bestuur," antwoordde hij, en ik knikte kort, en besloot er verder niet naar te vragen.

"Ah. En daar is onze eindbestemming." Ik keek op van het raam, en naar Luke, die uit het raam keek aan zijn kant. Hij wees naar het raam, en ik keek daar naar.

We reden een half rondje om het grote gebouw, totdat we bij de parkeerplaats waren, waar veel auto's stonden.

"Wow," ademde ik uit, toen ik uit de auto was gestapt, en we de taxi-chauffeur betaald hadden.

"Ik weet het. Maar help je nu de koffers meeslepen?", vroeg Luke, en ik draaide me haastig naar hem toe.

"Oh ja, tuurlijk," zei ik, en bukte om de koffers te pakken.

Na een tijdje waren alle koffers binnen, en ik bedankte Luke.

Ik draaide me om toen ik hoorde dat er een keel geschraapt werd.

"Ah, jij moet zeker Selena zijn? Het nieuwe meisje?" Ik knikte naar de vrouw voor me. Haar haar was donker, met een paar grijze haren, en was netjes, zonder enige wegvliegende haartjes, strak naar achter getrokken in een knot. Ze had een kleine ronde bril op haar kleine neusje, en een strenge expressie op haar gezicht, maar een vriendelijke blik in haar bruine ogen. Haar losse, witte bloes was strak in haar donkere, strakke rok gestopt. Ze had zwarte schoenen aan, met een kleine hak. Ik schat haar leeftijd rond de 50, en al bij al deed ze me een beetje denken aan een bibliotheek secretaresse.

"Uhm, ja ik ben Selena." Ik stak mijn hand uit, die ze vervolgens schudde.

"Sarah. Ah, hallo Luke, ik had jou daar niet gezien," zei ze, en ze keek achter me.

Luke gaf haar een kort knikje. "Mevrouw."

"Kennen jullie elkaar?", vroeg ze, en keek tussen ons.

"Nee. Ja, uhm, een beetje. We kwamen elkaar in het vliegtuig tegen, en we moesten beide naar deze school toe", legde ik haar uit. Ze knikte, en keek toen weer naar Luke.

"Oké, Luke, ga jij maar naar je kamer toe. Dan geeft Dean haar een rondleiding," zei ze, en gaf Luke een klein gebaar. Hij duwde zichzelf op van de muur waar hij tegen leunde, en gaf me een knipoog. Ik glimlachte, en keek toen weer naar Sarah.

"Wacht even, lieverd, dan haal ik Dean. Hij moet hier ergens zijn," zei ze, en mompelde het laatste stuk, terwijl ze gebaarde dat ik moest gaan zitten, en ze de hoek om liep.

Ik ging rechtop zitten in de stoel die in de gang stond, en pakte mijn mobiel uit de zak van mijn joggingbroek.

Ik glimlachte.

Ik antwoordde het berichtje van Jake, waar in stond dat hij me ging missen, en ik schreef terug dat ik hem ook ging missen, en ik zei dat het erg hier mooi was. Wat het ook was.

One WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu