Kapitel 5 - Spelet

2K 50 11
                                    

Omar och jag dansar och har allmänt kul. Ingen av oss kan egentligen dansa så det slutar egentligen med att vi dör av skratt istället. Jag hade ingen aning att Omar var såhär snäll..i skolan visar han ju bara sin badboy sida och jag brukar ju inte direkt träffa honom hemma hos honom så..Hade han varit såhär i skolan då hade vi antagligen varit ganska bra vänner vid det här laget. Eller, jag tror iallafall det.

Jag kollar över på Cara och Felix. Det ser ut som om de står och äter upp varandra. Usch..Kan de inte gå och göra det någon annanstans istället för att göra det mitt framför alla?! Helst plötsligt börjar jag känna mig lite svimfärdig och illamående. Jag stänger mina ögon och sväljer hårt.

"Hur är det?" frågar Omar och kollar oroligt på mig.

"Jag..jag behöver bara ta lite frisk luft" säger jag och börjar med snabba steg ta mig mot ytterdörren. Omar följer efter och lägger sin hand på mig rygg när vi kommer ut. Jag börjar direkt ta in så mycket luft jag kan i mina lungor. Vi går längre bort från dörren och sätter oss ner på deras altan. Det är extremt kallt just nu. Jag huttrar till och inser att jag borde tagit med mig jacka ut. Omar ser att jag fryser och lägger sin arm om mig.

"Du Omar..?"

"aa?"

"Jag bara tänkte på en sak..varför..varför beter du dig så annorlunda nu jämfört med hur du beter dig i skolan?" Han blir tyst och kollar ner på sina skor. Jag kanske inte borde frågat det..

"Du måste inte svara jag bara undrade" säger jag och skrattar lite nervöst.

"Nej, det är bara..det är typ lite komplicerat..." Jag nickar åt hans svar och sedan blir vi båda två tysta.

"Hörni?! Kommer ni eller?" hör jag en röst skrika från ytterdörren. Vi båda nickar och går sakta emot dörren. Det var ganska skönt att få frisk luft. Luften där inne är i princip helt slut och det känns som om det bara kommer mer och mer folk till festen. Ska jag vara ärlig så är det inte så farligt som jag trodde

När vi nästan är inne kommer jag att tänka på Hilda. Jag har inte sett henne på hela kvällen..? Hoppas verkligen inget har hänt henne. Tänk så har hon stuckit hem? En känsla av oro börjar krypa sig fram i min kropp. Varför började jag inte leta efter henne direkt när jag tappade bort henne? Då hade det varit mycket lättare att hitta henne...

När vi kommer in i huset igen är musiken avstängd och Felix står på vardagsrumsbordet med ett skrämmande flin på läpparna.

"Det är dags för det klassiska spelet" säger han och ler brett. Flera 'yes' och andra uppspelta ord hörs tydligt i hela rummet. Själv känner jag mig mest som ett levande frågetecken. Vadå för spel?

Jag kollar oförstående på honom men Omar tar tag i min hand så jag följer efter honom. Han sätter sig ner på golvet som alla andra så jag följer efter hans rörelser. Alla andra verkar iallafall fatta vad vi ska göra medans jag har noll koll. Det blir lite knepigt att sätta sig ner på golvet med den klänningen jag har på mig men tillslut funkar det.

Jag försöker förskräckt leta reda på Hilda och se om hon kanske tycker det är bättre att vi sticker innan spelet börjar..men såklart så ser jag fortfarande inte röken av henne.

"Erhm..Omar, vad är det för spel?" viskar jag tyst i hopp om att ingen annan ska höra.

"Two things, one choice" svarar han och flinar och jag kollar storögt på honom.

Fan, jag visste att jag inte borde gått! Jag har hört folk som har berättat om just detta spel och det har alltid slutat i total katastrof..vad jag har hört så har vissa personer nästan tagit livet av sig efter detta spelet..fan asså!

"Okej, så vem börjar fråga?" frågar en kille som jag knappt kan namnet på. Alla blir tysta och jag kollar över på Felix. Han har ett enormt flin på sina läppar och då inser jag att det är han som börjar. Kunde det inte bli värre eller?

"Jag" säger Felix bestämt och kollar runt på alla i rummet. Han har en gåtfull blick så det går inte direkt att se vad han tänker på. Förhoppningsvis slipper jag att få frågan och han kanske väljer Cara istället.

"Ida" säger han och ler hånfullt mot mig. Fuck...det blev visst värre...!

Alla vänder sina blickar mot mig och jag börjar känna mig sjukt obekväm i situationen. Jag sväljer högt och kollar in i Felix ögon.

"Antingen, springa runt huset helt naken" börjar han och massa 'oooohhhsss' flyger runt i luften. Okej, det valet var ganska hemsk, då kan ju nästa inte bli värre...eller?

"Eller, ligga med Ogge" säger han och flinar ännu större än tidigare.

När han säger det där sista försvinner all min luft. Båda alternativen är hemska..va fan ska jag göra? Helt plötsligt känner jag mig sjuk. Det känns som om jag kommer spy vilken sekund som helst. Antagligen är det väl alkoholen som börjar 'sätta fart' nu. Vad ska jag välja? Att flera personer som jag knappt känner ska se mig naken..eller att ligga med Ogge? Jag är ju oskuld..men tanken på att främmande personer skulle se mig naken frestar mig inte direkt..fast i och för sig..det gör inte alternativet att ligga med Ogge heller...

"Jag väljer..."

//

Om ni tyckte om detta kapitel skulle jag bli superglad ifall ni skulle vilja rösta och/eller kommentera, det ger mig mer motivation till att skriva :)

Kram

HE'S A TROUBLEMAKER | FSDonde viven las historias. Descúbrelo ahora