45 - Man kan inte älska någon annan om man inte älskar sig själv

978 20 4
                                    

Felix och jag har hållt vårt förhållande hemligt i flera månader för att se om det fungerar mellan oss. Eller aa, vi har iallafall hållt det hemligt för min familj. Felix har lärt mig hur jag enkelt och smidigt kan ta mig ut genom fönstret så att vi kan träffa varandra. Det är svårt att ha ett förhållande hemligt för ens egna föräldrar..det tar på mig rejält men jag älskar Felix.

Allt är bra mellan mig och Simon igen. Eller nästan iallafall. Vi pratar om någon annan är i samma rum som oss men om vi är ensamma är vi tysta båda två. Han har frågat om jag och Felix fortfarande är tillsammans och eftersom vi döljer vår relation så tvingades jag att ljuga för honom. Och det var första gången jag någonsin ljugit för min egna bror.

Jag klär på mig ett par svarta tighta jeans och en vit stickad tröja. När jag fixat klart mitt smink går jag ner för trappan för att käka frukost. Jag möter Simons kalla blick och vänder genast om. Att strunta i frukosten är något jag inte brukar göra men nu måste jag. Jag går ut till gatan och går mot Philips hus där han som vanligt väntar utanför.

Ida;
Jag kommer till dig om en minut, sorry att jag är lite tidig hahah

När jag kommer till Philips hus står han redan där och väntar. Han är verkligen skitsnygg. Han har ett par svarta jeans, bruna skor och en grå hoodie på sig. Hans hår ligger perfekt slickat mot hans huvud och han ser bokstavligen ut som en modell. "Hej supermodellen" hälsar jag och skrattar. "Hej Ida, du ser inte heller så dålig ut" säger han och jag rodnar. Vi börjar gå till skolan och pratar om allt mellan himmel och jord. Vi skrattar en hel del och det glädjer jag mig åt efter allt som hänt. När vi kommer fram till skolan säger vi hejdå och jag börjar leta upp Felix.

"Hej babe" jag möts av en bekant hes röst och ett par starka armar lindar sig runt min midja. Han drar sin kropp närmre min och jag ler. "Hej". Han kysser mig på läpparna, mjukt och passionerat. Vi släppar kyssen och han ler brett mot mig. Han lutar sig fram och kysser mig ännu en gång. Plötsligt ger min mage ifrån sig ett högt kurrande ljud och han skrattar. "Glömde du äta imorse eller?" frågar han och kysser mig på kinden. Jag skakar på huvudet och ler generat. "Varför?" han tittar på mig med en rynkad panna. Jag är inte säker på om jag verkligen ska berätta för honom om Simon. Vi har ju bestämt oss för att försöka igen och jag vet att Felix vill veta om jag och Simon är bättre vänner igen..vilket vi inte direkt är. Det är bättre såklart men det är fortfarande stelt. "Jag var stressad" säger jag och rycker på axlarna.

"Du är här fyrtiofem minuter innan din första lektion börjar, hur kan du vart stressad?" jag rycker till och biter mig i läppen. "Är något fel?" frågar han och jag skakar på huvudet. "Ida!" jag hör Hildas röst och tackar gud att hon avbryter oss. "Hej Hilda" säger jag. Felix kysser mig en sista gång innan han går iväg till sin lektion. "Get a room" fnissar Hilda och jag himlar med ögonen en aningen generat. Tillsammans med Hilda går jag bort till klassrummet för första lektionen.

--

Jag sitter i matsalen med Hilda, Felix och hans vänner. Då och då får jag ilskna blickar från Cara och hennes lilla gäng men jag bryr mig inte så mycket nu när de andra killarna är runt mig. De kan ju ändå inte göra något dumt mot mig inför dem. Sedan vet jag även att Felix har pratat allvar med henne angående det som hände senast och det är förmodligen därför hon inte attackerat mig sedan dess.

Vi äter, snackar och skrattar lite då och då. Jag tänker på mig och Felix, om detta verkligen är en bra idé. Jag kan inte göra slut med Felix, han är så kärleksfull och omtänksam. Vilket är motsatsen till vad Simon är för tillfället, han är absolut kall och kärlekslös. Jag har snackat med hans flickvän om vad han säger om mig och det jag har fått fram är att han är väldigt arg och upprörd på mig.

"Är allt bra" Felix viskning för mig tillbaka till verkligheten, jag tittar på honom och nickar. "Allt är bra" han ler och jag känner hur han lägger sin hand på min rygg och gör små cirklar med handen på min rygg, vilket lugnar ner varenda nerv i min kropp. Jag ser över på Hilda som sitter bredvid Ogge. Jag hade ingen aning om att de var tillsammans igen. Jag har hört att de tidigare försökt ha ett förhållande men Hilda var inte redo. Innan han och Hilda blev tillsammans höll han på med väldigt många tjejer, en riktig player med andra ord. Hon var helt enkelt rädd för att han skulle vara otrogen mot honom då. Hon tittar på mig och jag ler mot henne och hon ler tillbaks. Jag gjorde diskret en min som betydde att jag behövde prata med henne. Hon förstod direkt vad jag ville få fram med blicken och vi båda reser oss upp.

"Jag och Ida måste gå på toa, men vi ses senare" säger Hilda och Felix kysser mig en sista gång innan jag och Hilda försvinner bort från bordet. Jag kollar runt i matsalen och möter Caras kalla blick. Hon måste ha sett mig och Felix kyssas. Jag vänder genast bort blicken och jag och Hilda lämnar matsalen. Istället för att gå bort mot toaletterna går vi till mitt skåp. Jag tar ett djupt andetag och berättar sedan allt för henne. Allt om bråket mellan mig, Simon och Felix. När jag berättat allt suckar hon och tittar medlidande på mig. "Jag har ingen aning om vad jag ska göra" säger jag och ser ner på marken. "Du får prata med Felix och förklara för honom". Jag ser upp på henne igen och skakar sedan på huvudet. "Jag har redan försökt det men det fungerar inte. Jag känner mig hemsk som behöver ljuga för både honom och min familj" hon sätter sina händer på mina axlar och suckar. "Gör slut med honom då, er relation leder ändå till så mycket sorg, ellehur? Du gör slut med honom och sätter dig själv i första hand, du vet väl vad man säger?" jag kollar med en frågande min på henne och skakar sedan på huvudet.

"Man kan inte älska någon annan om man inte älskar sig själv"

Ugh vet inte vad jag tycker om detta kapitlet men well ahah. Ily

HE'S A TROUBLEMAKER | FSOnde histórias criam vida. Descubra agora