POV Lynn
Ik plof neer op bed. Wat dacht Louis wel ? Mij zomaar voorliegen. Onze belofte was gebroken. Ook al waren we pas kleuters toen we die belofte hadden gemaakt.
Flashback
"Lou mijn vrienden zeggen dat ik een sukkel ben. Is dat zo ?" Vraag ik verdrietig. "Nee ! Je bent echt geen sukkel !" Zegt hij. "Echt ?" Vraag ik. "Ja. Waarom zou ik dan liegen ?" Vraagt hij. "Omdat ik ehm .... Weet ik niet." Zeg ik. "Ik beloof je nooit tegen jou te liegen oke ?" Vraagt hij. Ik knik hevig. "We blijven de waarheid zeggen ! Wat dan ook alles is waar toch ?" Zeg ik onzeker. Hij knikt.
Einde flashback
Als ik er zo over nadenk. Louis heeft de belofte gemaakt ! Ik heb me al die jaren eraan gehouden. En hij .... Hij heeft tegen me gelogen. Ik voel een paar tranen over mijn wangen rollen. Ik veeg ze ruw weg. Ik mag niet huilen om Louis. Hij heeft mij voorgelogen.
Ik loop naar onder en plof neer op de bank. Waarom moet MIJ dit overkomen. Ik zeg altijd dat k niet alleen ben. Maar nu heb ik het fucking mis. Ik had na Louis geen vriendinnen meer. Nu realiseer ik me pas hoe eenzaam ik me voel. Ik voel een paar tranen over mijn wangen rollen. Nu laat ik ze, als ik ze afveeg komen er toch meer tranen.
POV Louis
"LOUIS KOM UIT DIE FUCKING KAMER." Schreeuwt Harry. Ik antwoord niet en blijf door snikken. "ALS JE DIE KAMER NU NIET UITKOMT TRAP IK DIE DEUR OPEN !" Schreeuwt hij. Ik haal mijn schouders op. Dat word dan maar een nieuwe deur. Ik kijk afwachtend naar de deur. Tot mijn verbazing doet hij niks. Ik hoor mijn slot een beetje kraken. Hij heeft de sleutels. Was ik vergeten. Harry doet de deur open. "Lou ik maak me zorgen." Zegt Harry. Ik antwoord niet. "Louis zeg wat !" Zegt Harry. "Doei." Zeg ik en duw hem met al mijn macht de kamer uit. Maar het lukt niet. Ik ben slap als ik heb gehuild. "Louis hou op met die stomme onzin en kom iets leuks doen !" Zegt Harry. "Nee." Zeg ik. "Dan niet." Zegt Harry en loopt onze kamer uit. Ik kijk hem verbaasd na.
POV Harry
Ik besluit naar Lynn te gaan. Snel loop ik naar mijn auto. Ik start hem en rijdt snel naar Lynn. Na 1 minuut ben ik er. Ik stap uit de auto, doe hem op slot en loop naar de deur. Ik druk op de bel. De deur gaat niet open. Ik wil net weglopen maar dan gaat de deur opeens open. Ik zie Lynn er staan met rode ogen. "Lynn wat is er gebeurt ?" Vraag ik geschrokken. "Niks." Zegt ze en wilt de deur dicht slaan. Ik doe mijn voet tussen de deur. "Wacht ik wil alleen zeggen dat Louis zijn kamer niet uit wilt komen. Hij is er kapot van. We hebben binnenkort een concert. En het lukt niet als hij zo verdrietig is." Zeg ik. Ze zucht en trekt me mee naar binnen. Lynn gaat op de bank zitten en verbergt haar gezicht in haar handen. Na een tijdje hoor ik haar snikken. Ik ga naast haar zitten en sla mijn arm om haar heen. Ik wrijf zachtjes over haar rug en maak sussende geluiden.
POV Lynn
Ik kan er niet meer tegen. Elke keer wanneer ik Louis hoor voel ik weer tranen in mijn mijn ogen. "Tell me. What's wrong." Zegt Harry. "Ik ben gewoon eenzaam dat is het." Zeg ik zacht. "Hoezo ?" Vraagt hij. "Ik heb geen Louis meer. Dat betekend dus ook dat ik geen jullie meer heb. En voor de rest had ik geen vrienden." Zeg ik. "Dus jij denkt echt dat ik niet meer je vriend ben." Vraagt hij. Ik knik langzaam. "Natuurlijk ben ik nog je vriend !" Zegt hij. Ik glimlach zwakjes.
POV Harry
Mijn telefoon gaat. "Sorry ik moet deze even opnemen." Verontschuldig ik me. Ze knikt als teken dat het goed is. Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en kijk wie het is. Louis ? Oke dan.
"Met Harry." Zeg ik.
"Hey Harry. Waar ben je ?" Vraagt Louis.
"Uhm ...." Moet ik nu gaan liegen ?
"Ik ben naar de winkel." Zeg ik.
"En dat duurt zo lang ?" Vraagt Louis. Ik hoor in zijn stem dat hij me niet geloofd.
"Ja er staat een lange rij !" Zeg ik.
"Oke dan maar schiet wel op." Zegt hij.
"Oke maar ik moet gaan doei !" Zeg ik. En hang snel op. "Waarom zei je niet gewoon dat je bij mij was ?" Vraagt Lynn. Shit ze heeft natuurlijk het hele gesprek ook mee geluisterd. "Weer ik niet." Zeg ik. "Je bent alleen vrienden met me omdat ik alleen ben of niet ?" Vraagt ze gebroken. "Nee natuurlijk niet." Zeg ik snel. "Waarom zei je dan niet gewoon dat je bij mij bent." Zegt ze. "Uhm ...." Ik weet niet wat ik moet zeggen. "Ja dacht ik al." Zegt ze. Ik ben stil. "Doei Harry." Zegt ze en duwt me het huis uit.
~
Lynn is echt depressief. Maar het komt goed ! Echt waar !!x
JE LEEST
Friends. Or more? » l.t
FanfictionLynn is Louis' beste vriendin sinds zijn geboorte. Ze vertellen alles tegen elkaar. Totdat Louis haar bijna heeft gekilt. Louis doet dingen achter haar rug om. Lynn merkt het. Zou de vriendschap vervagen ? DIT IS EEN ZEER SLECHTE BOEK, IK BEN HIER E...