Bad News

376 14 6
                                    

POV Lynn

Louis slaat een arm om me heen. "Je weet dat we dat nooit gaan doen hè ?" Vraagt hij. "Misschien wel." Zeg ik zacht. "Nee Lynn. We gaan niet vechten om jou. Vooral niet recht voor je ogen." Zegt hij. "Wil je misschien iets voor me doen ?" Vraag ik terwijl ik recht in zijn ogen kijk. "Wat dan ?" Vraagt Louis. "Ga terug naar Eleanor." Zeg ik. "Waarom ?" Vraagt hij. "Je had toch weer met Eleanor ? Dus daarom." Louis kijkt me geschrokken aan door m'n felle reactie. "Je vindt Niall leuk of niet ?" Vraagt hij gebroken. "Nee ... Uh .... Weet ik niet. Maar je moet met Eleanor gaan. Dat is beter voor de band en het is beter voor mij." Zeg ik. "Hoe .... Hoezo ?" Vraagt Louis stotterend. "Het is misschien beter als we elkaar minder vaak gaan zien, Louis." Zeg ik terwijl ik naar de grond kijk. "Hoezo ?!" Zegt Louis geschokt. "Kijk ik ga naar een ander continent ofzo. Ik denk dat ik terug ga naar Nederland. En jij MOET beloven dat je met Eleanor gaat. En ik beloof je soms te bellen." Zeg ik. "M-maar ik wil niet dat je w-weg gaat." Zegt hij en er rolt een traan over zijn wang. "Sorry Louis. Het is het beste voor jou en mij." Zeg ik terwijl ik mijn tranen weg slik. Ik kijk even naar Niall die elk moment ook in tranen kan uitbarsten. "Het spijt me Niall, het is beter als ik ga." Zeg ik. Niall houd de tranen niet meer in en zakt neer op de grond. Hij gaat op zijn knieën zitten en barst in tranen uit. Ik ga rechtop zitten en probeer uit bed te stappen. Het doet behoorlijk veel pijn maar ik probeer toch naar Niall toe te lopen. Ik zak neer op de grond en kruip verder. Als ik bij Niall ben til ik zijn hoofd op (hij had zijn hoofd naar de grond gebogen). Hij kijkt me met rode betraande ogen aan. "Doe alsjeblieft geen domme dingen." Zeg ik met een trillende stem. "Ik probeer het." Snikt hij. Ik slik en voel ook een traan over mijn wang.

POV Louis

Het is allemaal mijn schuld. Lynn gaat weg door mij. Ik kijk naar Lynn die Niall probeert te troosten. Snel kijk ik weer weg als ik jaloezie op voel borrelen. Waarom moeten ik én Niall op Lynn zijn ? Ik leg mijn hoofd op mijn amen en zucht diep. "Louis ?" Hoor ik Lynn zeggen. "Hm." "Ga alsjeblieft door met je fantastische leven. En denk NIET meer aan mij." Zegt ze terwijl ze naar me toe probeert te kruipen. Ik loop bezorg naar haar en til haar met gemak op. Het valt me nu pas op hoe licht ze is. "Lynn, ben je afgevallen ?" Ze kijkt me bang aan. "N-nee." Stottert ze. "Je bent erg licht." Zeg ik. "Uh .. Ik .." Ze praat niet verder. "Het spijt me Louis." Zegt ze en barst in tranen uit. Ik streel zachtjes over haar haar. Opeens valt er een grote pluk uit. Lynn kijkt verdrietig naar het plukje dat op de grond valt. "Lynn, wat is er met je haar ?" Ik kijk har bezorgt aan. "Louis ik moet je iets vertellen." Zegt ze. "W-wat ?" Vraag ik bang. "Ik heb leukemie." Fluistert ze zacht. Op dat moment stort mijn hele wereld in elkaar. "L-leukemie ?" Ik kijk haar ongelovig aan. Ze knikt voorzichtig en slikt. "H-hoelang wist je dit al ?" "Sinds gister." Zegt ze verdrietig. "G-ga je het wel halen ?" Vraag ik bang. Ze schud zachtjes haar hoofd.

~

KORT 😩 Maar ik had beloofd om in het weekend te plaatsen !

Had je zeker niet verwacht 😋 Lynn en leukemie. Ik ook niet. Maar ik schreef gewoon en dacht aan de arme leukemie patiënten. Idk of alles klopt ! Dus ik doe een beetje leukemie van mijn versie oke ? Want ik weet niet of je afvalt door leukemie.

OMFG deze A/N is langer dan het hoofdstuk 😶

Greatzx

Friends. Or more? » l.tWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu