Dicle Fırat in kurduğu cümleyi bir kez daha beyninde tekrar etti. Bir adım geri gitti. Fırat in tam karşısına dikildi. Gözlerinin içine içine baktı.
"Birincisi o evi ben senden zaten istemedim." Derin bir nefes aldı "ikincisi yine beni haksız çıkartmadin yine sinirlendin ve vermeden aldın. Daha önce defalarca yaptığın gibi. Şimdi ben aşağıya iniyorum Fırat ve seni dün yaptığımız anlaşmayı düşünmen için kendinle başbaşa bırakıyorum "
Fırat yatak odasinin kapısının çarpma sesini duydu. Ne bir adım ileri ne de geri Dicle nin yüzüne yüzüne gerçekleri söylediği yerde dikildi kaldı. Vermeden aldın bir kere daha demişti. Neyi vermeden almışım ki ben diye geçirdi içinden. Bunu sorması lazımdı sakin bir zamanında. Ayrıca o herifin burda yaşadığını niye nasıl söylemezdi ki? Söylemediyse de kesin bir sebebi vardı. Yatağa doğru bir tekme savurdu. Ayağının acısıyla içi titredi. Ses mi gelmişti o esnada anlayamadı ama ciddi bir acı yasıyordu o an. Seke Seke merdivenleri indi. Odaya ya aynı ziplamalarla girdi. Tan onu öyle görünce yerinden kalktı
"Hayırdır abi?"
"Ayağımı çarptım" dedi kısaca.
Dicle arkasına dönüp baktı. Dağ gibi Fırat yaralı ceylan gibi sekiyordu.
"Yanına gelen Tan "nasıl oldu?" Diye sordu.
"Çarptım işte nasılı mi var oğlum? " dedi sinirle koltuga otururken Fırat.
Dicle onun yüzündeki acıyı gördü. Oturduğu yerden kalktı "uzat istersen" dedi. Hayret Fırat denileni yaptı diye düşünürken baş Parmağında ki ciddi yamuklugu fark etti. Eğilip baktı "Fırat bence baş parmağın kırılmış " dedi.
Mina ve Tan aynı anda Fırat in parmağına doğru eğildiler. İkisinin dr yüzü burustu.
"Abi kalk hastaneye gidelim senin parmak gidik" dedi tan.
Fırat in yüzü acıyla gerilmişti. Göz ucuyla oda ayağına doğru baktı. Baş parmağı resmen yana yatmişti. "Gidelim" dedi inler gibi. Uzattıgi ayağını indirdi. Topuguna basarak dengede durmaya çalıştı. Kapıya doğru yürürken arkasından gelen Dicle ye döndü.
"Yatagin yanındaki komidinin üst cekmecesinde cüzdanım var getirir misin?"
"Tamam" dedi Dicle. Koşaradim çıktı merdivenleri. Dediği yerden cüzdanı aldı koşaradim merdivenleri inmeye başladı daha üçüncü merdivene gelmişti ki titreyen elinden cüzdan düştü. Siyah deri cüzdan ikiye açıldı. Eğilip aldı. Bir tarafta sayısız kredi kartı siralanirken diğer tarafta şeffaf plastigin ardında bir resim vardı. Cüzdanı yüzüne yaklaştırdi. Kalbinin ritmi hizlandi, elinin titremesi arttı. Gözüne dolan yaşlara hakim olamadı.
"Dicle bulamadin mi arabada seni bekliyorlar" diye seslenen Mina nin sesi ile ayıldı. Kaldığı yerden merdivenleri inmeye devam etti. Direk dışarı çıkıp koşaradim çalışmakta olan Tan in arabasında açık camdan içeri verdi cüzdanı. Fırat lâ gozgoze geldiler. "Ara beni tamam mı? " dedi fisiltiyla.
"Tamam" dedi fırat acıyla.
Araba yanından uzaklasirken tuttuğu gözyaşları yanaklarından suzulmeye başladı. Ne zaman ki Mina yanına gelip " ne yapıyorsun burada merak ettim gelmeyince "deyince kendine geldi.
"cuzdaninda benim resmim var" dedi mirildar dibi.
Mina elini Dicle nin omzuna attı. "Anlamadim" dedi.
Eve doğru yürürken "cuzdaninda benim resmim var. Kartalkaya da çekilen. Hatta senin çektiğin. Eve gelince deli gibi aramistim yırtmak içim. Bulamamistim. Fırat almış. Almış ve cuzdaninda saklamis" dedi Dicle sayılar gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİCLE & FIRAT (Tamamlandi)
RomanceKader Serisi 1. Kitap -K- Hayat en karlı günde sıcacık bir iz bırakır bazen... Dicle Gözü kara dediğim dedik bir üniversite öğrencisi Fırat İdealleri için yeni bir hayat kurma yolunda sağlam adımlar atmaya çalışan delikanli Yolları önce bir otobüs...