We staan in de zaal. Jackson komt aan lopen. 'Heey meiden willen jullie helpen met Storm.' Vraagt hij. 'Nou ik niet maar Louise wel.' Zegt Skye meteen.Jackson knikt en kijkt me vol hoop aan. 'Ik kom wel.' Zeg ik, loop met hem naar ze stallen.
Hij zucht. 'Ik heb totaal geen zin in morgen.' Mompelt hij ik kijk hem vragend aan. 'Ik heb al iemand met wie ik zou willen, maar ik weet zeker dat mijn vader haar niet goed genoeg vind.' Zucht hij ik knik en blijf stil.
Hij zucht weer en kijk me aan, zijn ogen staan vol verdriet. 'Zeg het haar en je vader. Maak je zelf gelukkig.' Zeg ik hij komt een stap dichter bij. Ik zet een stap naar achter ik sta tegen de muur aan.
'Jij.' Fluistert hij en drukt zijn lippen op de mijne. Ik kus hem héél zacht terug. Het voelt zo onbeschrijfelijk fijn.
'Jackson?' Mompel ik tegen zijn lippen. 'Ja?' 'Ik.. vind.. je... leuk.' Haper ik zacht. 'Weet ik.' Fluistert hij. 'Het kan niet. Het bal.' Zeg ik angstig.
'Ik weet het maar ik wil alleen jou en niemand anders. Ik kies jou hoe dan ook ik laat je nooit meer gaan.' Fluistert hij het kan niet ik ben de dochter van heer Wood. 'Oke.' Zeg ik zacht. 'Wees niet bang schoonheid ik zal je beschermen.' Zegt hij, ik knik.
We hebben de hele middag in Storms stal zitten praten over namen voor het veulen uiteindelijk is het geworden Roriël voor een hengst en Saffier voor een merrie.
--
'Louise we moeten ons klaar maken met de jurken enzo! en Julia heb ik gevraagd ze komt ook.' Roept Skye. Ik stap uit mijn bed. 'Ik kom zo.' Mompel ik. 'Nee nu hier is je ontbijt.' Zegt ze en drukt een bord met een broodje in mijn handen. 'Oké bedankt. Ik doe mijn jurk vanmiddag pas aan hoor.' Zeg ik.
'Ja ik ook maar onze haren moeten eerst mooi gemaakt worden door elkaar dat duurt al heel langt en ik moet oefenen met dansen ik kan het echt niet.' Zegt ze gestrest. 'Ik leer je wel dansen samen met Julia.' Zeg ik. 'O dankjewel!' Gilt ze blij.
---
We zijn de hele ochtend bezig geweest met ons haar en oefen met dansen. Skye en Julia zijn even weg dus nu kan ik snel mijn jurk aan doen. Ik doe hem aan mijn vleugels komen tevoorschijn. Shit open rug. Een mantel helpt vast wel. Ik pak mijn bloed rode mantel uit de kledingkist.
'Louise?' Piept de stem van Skye. Ze hebben mijn vleugels gezien nee! snel die ik mijn mantel om. 'Hoe..' Julia komt niet verder. 'Beloof dat jullie het aan niemand vertelt.'Ze knikken. 'Ik ben niet een boeren meisje, ik ben de dochter van heer Wood. Ik ben 3 jaar geleden uit huis gegooid omdat ik dacht aan vrede met de koning. Mijn ouders waren woedend.' Zeg ik, Julia en Skye kijkt me aan met een blik van medelijden.
'Wat erg voor je. Trouwens prachtige vleugels heb je.' Zegt Skye. Ik bloos. 'Wow jullie jurken zijn prachtig!' Zeg ik terwijl ik hun in me op neem. 'Dankjewel.' Ze blozen. 'Ik denk dat Sam en Rick als een blok voor jullie gaan vallen.' Lach ik ze glimlachen. 'Kom we gaan alvast naar de zaal.' Zegt Julia. Ik haak mijn arm in die van Skye en mijn ander arm in die van Julia, zo lopen we naar de zaal.
JE LEEST
When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017
FantasyIk kon hem ontlopen, Weg van zijn ogen. Maar ja, nu is er geen ontlopen meer aan. Ik moet recht voor zijn prachtige ogen staan. [Het speelt zich af in de middeleeuwen van de hemel.] (Ik ga hem nog herschrijven maar tot nu dan is hij voltooid)