11. DALAM. VILLA AURORA PERMAI. SIANG
The Iluminatrix melangkah masuk ke dalam villa. Masing-masing terpegun melihat keadaan dalamnya yang mewah. Bahagian syiling terdapat ukiran halus yang sangat cantik. Di ruang tamu terdapat lampu chandelier yang mewah.
VINCE
Now, let's get inside first. Bawak barang-barang korang sekali.
ISZABELLA
Cantiknya bahagian dalam villa ni. Siapalah pemilik villa ni agaknya. Mesti kaya.
VINCE
Ada lapan bilik kat villa ni. Lima kat atas dan tiga kat bawah. Feel free lah korang nak tidur kat bilik mana.
MELISA
Aku cop bilik atas ! Korang jangan sibuk.
JOHAN
Ahhh lambat habis !
DING DONG DING DONG
Loceng pintu tiba-tiba berbunyi.Perbualan mereka terhenti. Masing-masing berpaling ke arah pintu utama. Vince pergi membuka pintu.
PAK DIN
Assalamualaikum
SEMUA KECUALI VINCE
Waalaikumsalam.
JOHAN
Err. Pakcik ni siapa yer ? Cari siapa kat sini ?
MELISA
OK guys sorry lupa nak inform. Kenalkan ni Pak Din.
Mereka semua pergi ke arah Pak Din lalu berjabat tangan dengannya.
PAK DIN
Apa khabar semua ? Boleh panggil Pak Din je. Pasal makan minum jangan risau. Ditanggung beres. Engkorang semua pergi kemas barang dulu. Pak Din nak sediakan minum petang.
ISZKANDAR
Terima kasih Pak Din.
12. DALAM. RUANG TAMU VILLA AURORA PERMAI. SIANG
Mereka semua berkumpul di ruang tamu setelah selesai memunggah dan memasukkan barang dari dalam kerata ke dalam bilik. Sedulang air caramel mocha latte berserta sepinggan churros bersama sos coklat telah terhidang di hadapan mereka.
ILAIKA
Perghhh ! Churros weyh ! Hebat betul Pak Din
MELISA
I know rite ? Pak Din memang hebat kot.
BARD
Terbaikkklah Pak Din !
ISZABELLA
Kejap aku nak snap gambar. Nak upload masuk instagram !
ISZKANDAR
Bella please. Overlah kau.
TRISYIA
OMG ! Sedap ! rangup di luar lembut di dalam. I suka sangat !
JOHAN
Okey, so apa plan kita petang ni ?
VINCE
YOU ARE READING
Emansipasi
Mystery / ThrillerEmansipasi merupakan skrip pertama yang dihasilkan oleh aku dan dua lagi ahli kumpulan aku iaitu Saras dan Dickson untuk subjek Penulisan Skrin. Skrip ini merupakan tugasan berkumpulan yang telah kami siapkan tahun lepas. Disebabkan ni skrip, so gay...