Ilaika

23 4 0
                                    

44. DALAM. BILIK, VILLA AURORA PERMAI – SIANG

Mereka masih lagi terikat. Namun Iszkandar berjaya menggapai pisau belit dalam poketnya dan mula memotong tali di tangannya dengan perlahan-lahan.

PEMBUNUH

Well well well. Thanks for the confession Ilaika. Aku tahu kes ni jadi kes polis. Dari bulan ke bulan. And now dah 8 tahun. Kes ni senyap. Sebab apa ? duit main peranan. Maklumlah anak Datuk Khadri. Semudah tu keadilan dimusnahkan.

Ilaika berpaling ke arah Iszabella.

ILAIKA

Oh ya. Ada satu lagi rahsia yang dah lama aku simpan. For your information, vote kau masa malam prom tu aku yang tukar dengan nama Lina !

Ilaika ketawa.

ISZABELLA

What ! kenapa kau buat macam itu ?

ILAIKA

Sebab aku benci kau ! Dari dulu lagi aku benci kau !

ISZABELLA

But why ? aku anggap kau kawan baik aku ?

ILAIKA

Kawan baik kau cakap ? Kawan baik apa kalau sampai kau tak sedar yang aku dah lama sukakan Johan !

Johan dan Iszkandar terkejut dengan pengakuan Ilaika.

ILAIKA

Aku dah lama sukakan Johan. Tapi kau ! kau perempuan tak guna ! dah rampas dia dari aku !

PEMBUNUH

Wow ! A plot twist in here.

ILAIKA

Perempuan macam kau juga lah yang menjadi pilihan dia. Hanya kerana diri aku yang tak cukup feminin macam kau !

Pembunuh tersebut membuka ikatan tangan dan kaki Ilaika. Dia turut menghulurkan rokok kepada Ilaika. Ilaika terus menyalakan rokok tersebut lalu menghisap ke dalam mulutnya. Asap rokok dihembus keluar.

ILAIKA

Terima kasih. Sekarang aku dah bebas. Korang semua akan mati.

Ilaika ketawa.

Setelah menghisap sebanyak tiga kali, Ilaika mula batuk. Pada mulanya, batuknya biasa. Lama-kelamaan, Ilaika mula sesak nafas. Hidung dan mulutnya mula mengeluarkan darah.

ILAIKA

Uhukkk uhukkk. Apa yang kau letak dalam ni ? Uhukk uhukk

PEMBUNUH

Well it just a mixture of Hydrogen chloride with some other chemicals. Asap tu akan hakis paru-paru kau Ilaika.

Darah terus membuak-buak keluar. Kelihatan leher Ilaika berlubang akibat hakisan asap berasid itu.

ILAIKA

Hahhh huargh ahhhhhhhh

Ilaika jatuh rebah dan mati.

PEMBUNUH

Hahaha! One more down. Three more to go.


EmansipasiWhere stories live. Discover now