Watak & Perwatakan

39 4 0
                                    

TERAJU UTAMA

Melisa :

Nama penuh Melisa Amilia binti Kamal Bahrin. Nama panggilan, Mel. Merupakan ahli terbaru The Iluminatrix. Seorang yang berdikari dan matang. Berumur 24 tahun. Pendendam. Mahir dalam seni mempertahankan diri namun tiada siapa yang tahu. Merupakan kakak kembar Melina. Pembunuh yang sebenar. Bersubahat dengan Pak Din.

Johan :

Nama penuh Johan Ashraf Bin Johar. Nama panggilan, Johan. Merupakan ketua kumpulan The Iluminatrix. Berumur 24 tahun. Teman lelaki Iszabella. Seorang yang agak dominan. Kacak. Ketika berumur 17 tahun pernah menyukai Melina. Telah merogol Melina Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.

Iszkandar :

Nama penuh Iszkandar Adrian bin Datuk Khadri. Nama panggilan, Isz. Merupakan ahli The Iluminatrix. Second leader in command. Berumur 24 tahun. Berwajah kacak. Abang kembar kepada Iszabella. Sangat menyayangi kembarnya. Merupakan anak Datuk dan hidup dalam kemewahan. Seorang lelaki biseksual. Bekas teman lelaki Vince. Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.

Iszabella :

Nama penuh Iszabella Adrea binti Datuk Khadri. Nama panggilan, Bella. Merupakan ahli The Iluminatrix. Teman wanita Johan. Berumur 24 tahun. Berwajah cantik. Seorang gadis yang agak manja. Tidak pandai memasak. Rapat dengan Trisyia. Merupakan adik kembar kepada Iszkandar. Merupakan anak Datuk dan hidup dalam kemewahan. Membenci Melina. Pembunuh kepada Melina.

Ilaika :

Nama penuh Ilaika Riana Lee binti Saiful Lee. Nama panggilan, Ilaika. Merupakan ahli The Iluminatrix. Berumur 24 tahun. Berdarah kacukan cina dan melayu. Seorang gadis yang simple dan open minded. Agak kasar. Menggayakan rambut stail boyish cut. Perokok tegar dan akan merokok apabila stress. Menyukai Johan dalam senyap. Dalam diam membenci Iszabella. Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.

Vince :

Nama penuh Vince Michael Anderson. Nama panggilan, Vince. Merupakan ahli The Iluminatrix. Berbangsa serani. Berumur 24 tahun. Seorang lelaki metroseksual dan juga gay. Bekas teman lelaki Isz. Menyintai Isz. Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.

Trisyia :

Nama penuh Trisyia Nadia binti Hisham. Nama panggilan, Trisyia. Merupakan ahli The Iluminatrix. Berumur 24 tahun. Seorang gadis yang happy go lucky tetapi agak bimbo sedikit. Penakut. Berambut panjang. Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.

Bard :

Nama penuh Badrul Shah Bin Badli Shah. Nama panggilan, Bard. Merupakan ahli The Iluminatrix. Seorang yang obsess dengan gadjet berteknologi tinggi. Memakai kaca mata. Seorang yang agak nerd. Berumur 24 tahun. Seorang yang kuat makan. Turut bersubahat dalam tragedi 8 tahun yang lepas.


WATAK TAMBAHAN

Melina :

Nama penuh Melina Atilia binti Kamal Bahrin. Nama panggilan, Lina dan juga adik. Berumur 17 tahun. Adik kembar Melisa. Merupakan pelajar baru di sekolah. Baik hati. Cantik. Diminati oleh Johan. Mati dibunuh oleh Iszabella. Punca kematian akibat sesak nafas dikurung dalam locker sempit.

Pak Din :

Berumur dalam lingkungan 50an. Seorang yang peramah. Pandai memasak. Merupakan penjaga kepada Melisa dan Melina. Bersubahat dalam membunuh semua ahli The Iluminatrix.


WATAK SAMPINGAN

Bibik Elly :

Merupakan pembantu rumah Indonesia yang bekerja di rumah Isz dan Bella. Seorang yang baik hati dan rajin bekerja.

MC :

Muncul ketika imbas kembali. Membuat pengumuman pemenang Ratu Prom 2007.

Mama dan papa :

Merupakan ibu bapa Melisa dan Melina. Mati dalam kemalangan ketika mencari Melina yang hilang pada 8 tahun yang lalu. 

EmansipasiWhere stories live. Discover now