De deur kraakt. De voorwerpen die tegen de deur staan verschuiven een beetje. Bij elke duw schuiven ze steeds een beetje verder weg. Net als alles bijna weg is geschoven stopt het geduw. De ruimte word minder benauwd en mijn hart klopt iets minder snel. Ik haal opgelucht adem. "Dat scheelde bijna niks." zegt Thomas terwijl hij zijn hand door zijn haar haalt. "Laten we nog even wachten voordat we de bibliotheek gaan zoeken." oppert Ian. We stemmen ermee in en gaan in een cirkel zitten.
"Ik hoop dat niemand onze motors steelt. Ik had dat ding net een week." begint Thomas. "Ik denk dat dat wel het laatste is waar we ons zorgen moeten maken. " zucht Ian. Ik glimlach even naar de grond en weet niet goed wat te zeggen. "We hebben ons vaker weten te redden. " antwoord Thomas. "Dat is waar" zeg ik bijna onhoorbaar. "Weet je nog een keer toen bij Ian toen we..."
"Geen woord Thomas!" onderbreekt Ian hem. Zijn gezichtsuitdrukking staat op woedend. En hij balt zijn vuisten die wit wegtrekken. "Ian, wat is.."
"Gewoon even niet Naomi!" zegt hij voor hij boos opstaat en wegloopt. Ik kijk naar Thomas die zijn schouders ophaalt en een beetje met de sleutels van zijn motor zit te spelen. Ik ga tegen de muur aan zitten en denk na over de dingen die ik nog moet doen. Mijn examen, school, mijn bijbaan, een feestje organiseren. Al betwijfel ik of ik ooit nog met die dingen bezig zal zijn."Hey, Naomi, nog sorry dat ik zo uitviel tegen je. Ik bedoelde het niet zo." tegen Thomas lijkt hij niks te zeggen. "het maakt niet uit, iedereen heeft het wel een beetje gehad denk ik." Ian knikt en loopt weer weg. "Laten we naar de bibliotheek gaan." opper ik en Ian en Thomas volgen me. Zodra ik de deur open doe komt een koele windvlaag me te gemoed. Er is niemand te zien en ik loop de gang op. Ian en Thomas me op de voet volgend.
We lopen de hal binnen en kijken of er een plattegrond hangt. "Hier hangt een plattegrond." roept Thomas en we komen bij hem staan. "We bevinden ons hier." en ik wijs een plaats aan op de plattegrond. "De bibliotheek bevind zich.... hier, op de eerste etage."
"Daar is een trap laten we die nemen, dat is de snelste route." oppert Thomas. We nemen de trap en volgen de gangen in de hoop bij de bibliotheek te komen. Op de plattegrond was pas te zien hoe groot deze school is. Drie verdiepingen. Met twee gebouwen die via een brug verbonden is."Hier is het!" Ian die langzaam de deur opent en naar binnen gaat. Zodra ik de bibliotheek binnen kom word ik gelijk verwelkomt door de geur van oude boeken. Het is een grote ruimte met vele kasten tot het plafond gevuld met boeken. In een hoekje staan wat tafels met stoelen om aan te kunnen lezen. Deze ruimte ziet er nog vrij normaal uit vergeleken met de vorige lokalen waarin we zijn geweest. Ian en Thomas lopen al gelijk te kijken tussen de boeken of ze iets kunnen vinden. Alleen op die manier zullen we nooit iets vinden. Ik loop naar een lijst die tegen de muur hangt. Het papier is beschadigt en valt nog net niet van de muur.
"Dit is het betere werk." zeg ik in mezelf. Op de lijst is te zien welke categorieën waar staan in de bibliotheek. "Hey, moet je kijken!" roept Thomas. "Ze hebben zelf Shakespeare in het Frans. Wat moeten ze daar nou mee?" Ik moet lachen. "blijf zoeken Thomas." hij grijnst en zet het boek weer terug voor hij verder zoekt. Ondertussen zoek ik verder. Schoolregels.... studenten.... schoolgeschiedenis. Daar moet ik zijn! In gangpad dertien. "We moeten in gangpad dertien zijn." roep ik naar de jongens en een paar minuten later lopen we met z'n alle te zoeken in gang pad dertien. "Ik heb hier wat." en Ian haalt een dik oud boek tevoorschijn waar met gouden letters op staat 'Roardway highschool' . "Laten we hem daar bekijken." en ik wijs naar de tafels in de hoek. Ian neemt het boek mee en legt het op tafel neer.
Ik sla het boek open en op de eerste pagina staat een jaartal gedrukt 1879.
"Ik denk dat we goed zitten." Ian knikt en we kijken verder. Het boek bestaat voornamelijk uit artikelen en foto's. Er zijn twee artikelen die mijn aandacht trekken. bij de eerste staat een foto van de school. Je ziet inderdaad twee gebouwen die aan elkaar zijn verbonden. Je ziet nu pas echt hoe groot dit gebouw is. Ik lees de tekst die eronder staat.Roardway highschool gaat dicht
Na verschillende incidenten is besloten om Roardway highschool te sluiten. Dit vanwege de moorden van studenten en de ontdekking van de 'verboden kamer'. Er word nu nog volop onderzoek gedaan op de school voor ze hem uiteindelijk zullen slopen.
Het volgende artikel gaat over die 'verboden kamer'. Die ik aandachtig doorlees.
De verboden kamer
Na vondst van de 'verboden kamer' is het besluit definitief dat de school gesloten zal worden. Veel over deze geheimzinnige ruimte is er niet bekend. Wel is er vernomen dat wat er gevonden is een gruwelijk aanzicht is. Het beste is dat de ruimte zo snel mogelijk word vernietigd al volgens een van de ontdekkers van de griezelige ruimte.
'De verboden kamer' lees ik nog eens. Ik ben benieuwd naar wat zich in de kamer bevind. Wat zou er zo verschrikkelijk kunnen zijn dat ze er niks over willen vertellen? "De verboden kamer?" hoor ik Thomas zeggen. "Daar wil ik wel wat meer van weten."
"Ik ook, laten we wat meer informatie erover proberen te zoeken. Als dat er is te minste. " antwoord ik. Ik kijk of tussen de boeken iets anders zie staan wat meer over de verboden kamer kan vertellen. Plotseling valt een boek met de titel 'secrets' me op. Ik blader en doorheen en er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Dit moet ik hebben!
JE LEEST
exit
HorrorIk ren door de gangen zonder om te kijken. Zou het me nog volgen? Ik kom aan in een gang die doodloopt. Is dit het einde? Opeens bedekt een hand mijn mond en trekt me mee de duisternis in. 3 vrienden, 1 uitgang Elke zaterdag een nieuw deel!