"Fakat bu mümkün değil" dedi biri. Hal ve tavırlarından polis olmadığı belliydi.
"Neden ki" dedi polislerden diğeri.
"Çünkü elektrik ana şaltere bağlı. Ve bu şalteri indirmeniz demek şehrin yarısının elektriğinin kesmeniz demektir." Dedi adam. Sonraları metronun yapımında görev alan mühendislerden biri olduğu anlaşılacaktı.
"Tamam. Bizde keseriz o zaman. Bu sabahın üçünde neden bu kadar önemli olsun ki " dedi diğeri kayıtsızca.
Kızgın bir ifade ile baktı adama.
"Anlamıyorsun. Elektrik artık her şeye komuta ediyor. Onu kapatmanız demek, hastanelerde ameliyat olan insanlardan tutunda, havalarında uçakların iniş ve kalkışlarını kontrol eden sistemlere kadar kapatılması anlamına gelir."
" Ama saçmalık bu. Bu kadar önemli olan, bu sistemlerin yedek bir kaynağı yok mu? Yani jeneratörleri yok mu? Normal elektrik kesintilerinde ne oluyor ki?"
"Bakın günümüzde bu enerji kaynağının kesilme ihtimalleri neredeyse yüzde sıfırlara düştü. Özellikle bu ana hatlarda böyle. Bu işlemlerin kesintiye uğramaması için alınan önlemleri size saymakla bitiremem herhalde. Son iki yılda elektrik kesintisi olduğunu hatırlayan var mı?"
Polislerden biri "benim sigortam yanmıştı." Omuz silkti. "Biraz eskiydi de"
"Tamam tamam anladım. Hatırlayan yok. Ama yine de sonuç olarak bu imkânsız bir şey değil öyle değil mi?" dedi amir olan sivil polis.
"Tabii ki de değil? Tamamen imkânsız demedim. altı ay kadar önce bir kesinti olmuştu yaklaşık yirmi dakika kadar hatırlayanınız var mı?
"Evet hatırlıyorum" dedi amir bey
"işte o kesinti esnasında iki hastanede yoğun bakımda bulunan toplam beş kişi hayatını kaybetti. Askeri Hava alanında da iki jet iniş esnasında düşme tehlikesi atlattı."
"Ben böyle bir şey hatırlamıyorum"
Mühendis kayıtsızca baktı amire
"acaba neden hatırlamıyorsun?" böyle bir olay sence ne kadar ortaya serilebilirdi."
"neyse konuyu dağıtmayalım. Peki sen bu kadar şeyi nereden biliyorsun?"
" önemli yerlerde önemli arkadaşlarım var diyelim"
Amir bu kez ters ters baktı.
"tamam bazı makine mühendisi arkadaşlarım var buralarda çalışan"
Sessizlik devam edince o da konuşmasını sürdürdü.
"Sebebini hemen söyleyeyim. Bu olaylar oldu. Çünkü her iki hastane de ve hava yollarında ki yedek enerji sistemleri; yani jeneratörler bakımsızlıktan çalıştırılamamıştı. Bu sistemler bu kadar önemli yerlerde otomatik olarak devreye girerek kesintisiz güç sağlıyordu. Elektrik kesintisinin imkânsız derece de az olmasının böyle bir sonuç çıkartması ne kadar şaşırtıcı değil mi?"
"hımm" amir ciddileşmişti
Düşünceli olarak sordu.
"peki neden siz sivri zekâlı mühendisler ekibi, bu metroya, şehrin ana elektrik hatlarını bağladınız.
"Yer üstünde neredeyse hiç hat kalmadı tamamı yer altına alındı. Tabi ki bunun en kolay yöntemi de ana hatları metro tünellerinden geçirmekti. Böylece bu ana hatlardan her istasyonda o semte çıkış yapılarak bu sorun tamamen ve sorunsuzca halledilmişti. Bu sayede görüntü kirliliği ortadan kalkmıştı."
"ne güzel. Peki biz şimdi ne halt edicez?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DENEK (Kitap Oldu)
Science FictionBilim Kurgu ve macera seven arkadaşlar... Mutlaka okuyun... http://m.kitapyurdu.com/index.php?route=products/productdetail&product_id=422057