Az óceán hullámzásának hangja lágyan riasztott fel, sajnos. Igazán gyenge próbálkozás volt tőlem, de a remény hal meg utoljára, nem igaz? Kicsit megerőltetve magam, szálltam ki az ágyamból, az álomkór okozta gyengeség miatt enyhén nyögdécselve. Egy újabb csodás reggel. A fürdőt megcélozva, el is indultam, hogy összekaparjam magamat. Amint beértem, megnyitottam a csapot és egy kis hideg vízzel lemostam az arcomról az álmosságot. Beletelt egy időbe, de legalább mentem vele valamire. A tükörbe pillantva szétzilált hajam is észrevettem, így komótosan magamhoz véve a fésűm helyre raktam a hajamat is. Ezután viszonylag tűrhetőnek ítéltem a kinézetem, úgyhogy lebattyogtam a földszintre, hogy készítsek magamnak egy fincsi citromos teát.
- Jó reggelt. Hogy aludtál? - hallottam meg Cora hangját mögülem, épp miközben nyúltam a teafilterek felé. Mivel túl holdkórosnak ítéltem magam ahhoz, hogy bármi értelmeset reagáljak, így csak egy szimpla hümmögéssel jeleztem felé, hogy mi a véleményem. Egy halk kuncogást hallatva lehuppant a kanapéra.
- Biztosan menni akarsz a falkához? – kérdezte kétkedve.
- Bár mondjuk jobban belegondolva, még oda is illenél, ebben az állapotban. - mondta, felnevetve saját viccén.
- Eszem ágában sincs kimozdulni a házból. - közöltem vele az alvástól erősen rekedt hangon, miközben bekapcsoltam a vízforralót.
- Ez esetben lehetne egy kérésem? - pillantott rám félénken. Jobb szemöldökömet felvonva néztem rá érdeklődve. Mit akarhat? Remélem, nem igényel agyi kapacitást, mert azt nem tudok garantálni még egy jó ideig.
- Miről lenne szó?
- Hát, amíg te aludtál az én fejem tele lett ezerféle kérdéssel és kezdem úgy érezni, hogy ha nem kapok rájuk választ, akkor beleőrülök. - hadarta el gyorsan, majd kérlelően rám nézett.
- Oh, állok szolgálatodra! Csak egy pillanatot kérek, amíg elkészül a teám, aztán kérdezz bátran.
- Köszönöm. El sem hinnéd, milyen borzalmas ez a hatalmas káosz, ami most a fejemben van! - ó, ha tudnád! Azonban nem tudta és szerettem volna a dolgokat, ebben a mederben tartani egyelőre. Beleraktam a szokásos három kanál cukrot a bögrémbe, elővettem egy kis tányért, amire később rárakhatom a teafiltert, ha már nem kell és el is indultam a szoba nappali részébe.
- Kezdhetjük! - huppantam le, vele szemben a kanapéra.
- Oké. - sóhajtott egy nagyot. - Mit jelent halhatatlannak lenni? Úgy összeségében? - tette fel első kérdését, ami valószínűleg jobb nem is lehetett volna, hiszen erre egyben el tudok neki hadarni mindent, ami csak eszembe jut.
- A halhatatlanok, akárcsak az a filmekben szokott lenni, élőholtak. Mivel a halottaknak nincs vérkeringésük, ezért pótolniuk kell ezt. Itt jön képbe a vér. Ahogy arra már te is rájöhettél, ragadozók vagytok, akik a vér segítségével maradnak életképesek. Az érzékeik sokkal fejlettebbek, hogy könnyebben vadászhassanak. Ez alatt a hallás, látás, szaglás lényeges felerősödését kell érteni, valamint szinte mindegyik vámpír kap pluszba egy képességet. A tied még egy ideig nem fog feltűnni, mivel ez akkor jelenik meg, ha már valaki végigment az átváltozás minden szakaszán. Amit még érdemes tudnod az az, hogy nem alszanak, legyengülnek a fényben és erősen az átlag alatti a testhőmérsékletük. Szóval az érintkezést kerüld, amikor csak tudod. - hadartam gyorsan el mindent, ami csak eszembe jutott. Arcán leplezett undorral nézett rám az előző ismeretek hallatán, de egyből rendezte vonásait és fáradtan sóhajtott egyet.
- Mi lesz a sulival? A családommal? Leilával?
- Amíg az elmebeteg nevelőszüleid szabadlábon császkálnak, semmi. Bármennyire is szeretném, azért még én sem vagyok mindenható és könnyűszerrel bajod eshet, – vagy másnak – az pedig nagyon nem hiányzik egyikünknek sem. - magyaráztam el neki. Ekkor hirtelen lefagytam, ahogy rájöttem, hogy holnap után iskola és nem akarok kimaradni, ami azt jelenti, hogy kénytelen leszek magammal vinni őt is.
- Sarah, mi a baj? – kérdezte, szemöldökét összevonva.
- Holnap után iskola.
- Nekem is mennem kell? – ijedt meg.
- Amennyiben szeretnél. – adtam neki szabad kezet. Cora elgondolkodva nézett le kezeire.
- Legyen, menni akarok. – jelentette ki. Valóban nem ártana, ha időben elkezdene hozzászokni az emberek közelségéhez.
- Rendben, akkor személyi adataidat beszéljük meg, mert nem mutathatlak be, mint eltűnt személyt. Mit szólnál, az unokatestvérhez? - kérdeztem érdeklődve.
- Nekem megfelel. Marad a kinézetem? A szüleim? – vette fel egyből a vonalat.
- Szerintem ezen a téren maradhat minden a régi. – vontam vállat. – Nem hiszem, hogy a híred eljutna idáig, de természetesen, ha úgy érzed, hogy szükség van rá, akkor szólj.
- Nekem oké. A személyiségem sem hiszem, hogy egy kicsit is hasonlítana a régire, szóval, ha valaki fel is ismerne, elvetné rögtön a dolgot. – bólintott egyet komoly arccal.
- Szuper! Ez esetben, akkor csak vásárolni kell. – csaptam össze tenyerem. Egy hatalmas vigyorral az arcomon indultam fel a szobámba, hogy összeszedjek néhány dolgot. Iratok, pénztárca, telefon, na meg gyorsan át is öltöztem és már szaladtam is le.
- Mehetünk! Kész vagyok. – kezdtem el lökdösni az előszoba felé. Gyors felvettük a cipőt, majd még egy-egy sálat és már mentünk is.
- Mi a terv? – kérdezett rá, Cora.
- Hát, mivel sok mindenre nincs szükséged, ezért először elmegyünk egy írószerbe, azután pedig jöhet a nagyja része, a ruhák meg ilyenek. Ideje, hogy nekikezdjünk annak a tiszta lapnak. – válaszoltam vidáman. Mindig is imádtam az iskolakezdéses bevásárlást.
Ahogy azt az elején kiterveltem, elmentünk megvenni az írószereket - de persze, egy rakás plusz dologgal jöttünk ki -, majd elmentünk a plázába, ahol megjártuk az összes ruhaboltot és négyheti ruhaadagot összeszedtünk, a négy évszakhoz mérten. Aztán majd gyűlik még. Ezen kívül rengeteget beszélgettünk és úgy érzem, hogy végleg egymáshoz tapadtunk. A nap végére már olyan volt, mintha egy ezer éve ismert barátommal beszélgetnék. Sosem volt kínos csend közöttünk és igen könnyen megtaláltuk a közös hangot. Bár, egy hang belül még mindig erősen igyekezett visszafogni, emlékeztetve, hogy kissé elhamarkodom a dolgokat. Mégis mit tehetnék?
Hazafelé menet még gyorsan átismételtük a hétfői napot – és annak minden létező kimenetelét -, majd mikor hazaértünk, egy kellemes meleg zuhanyt követően visszavonulót fújtunk. Én, személy szerint rongybabákat megszégyenítve dőltem be az ágyamba és nem meglepő módon egy pillanat alatt el is aludtam.
YOU ARE READING
Tudatlanság
Fantasy,,Minden ember életében van egy pont, ami mindent megváltoztat. Nem csak simán a személyiséged, a szobád vagy a körülményeid. Nem, amiről én beszélek az mindent megváltoztat. Mikor megtudtam, hogy mire vagyok képes, hogy az mivel jár, az szinte az e...